Camping am Blanksee (Glamping)sterstersterster

8.3Fantastisch

Duitsland, Mecklenburg-Vorpommern, Klein Pankow

8.3Fantastisch

• 8.4Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

43 reviews over Camping am Blanksee (Glamping)

• 4Marissa24-07-2017

Mooie plek, maar veeleisende camping-eigenaren

Ligging is het enige wat wel mooi is, verder erg kleinschalig. Wij hadden een Glamping tent. Goeie ervaring met de tent, slechte ervaring met camping eigenaren (echtpaar) Overal waren regels en overal hingen gele briefjes met wat je niet mag doen. Overal is gescheiden afval en dat laten ze weten ook. Als je het per ongeluk niet goed doet, krijg je het te horen. Je mag je voeten niet afspoelen, geen luiers of maandverband in het sanitair hokje weggooien, kinderen mogen niet op de 'buiten' pingpong tafel zitten (terwijl dit gemaakt is voor buiten gebruik en er valt van alles op qua dennenappels e.d.) Als je appelsap over wilt schenken krijg je te horen dat je het aub even ergens anders moet doen omdat er mieren zijn. De zware houten tafel bij de tent moet je eigenlijk iedere dag weer naar binnen dragen ivm regen (deed niemand, maar werd wel gezegd) Winkeltje erg duur, geen luiers op voorraad, eerste supermarkt (plaatsje) is 30 minuten met de auto rijden, geen gezonde voeding in restaurant, 1 euro voor 4 minuten douchen, 150 € borg, 20 € borg voor muntje om de poort door te gaan en € 40 schoonmaakkosten aan het einde. Dit laatste is echt het meest bizarre, want je moet alles helemaal schoon achter laten. Er wordt dringend verzocht dat je beddengoed afhaalt & je gescheiden afval allemaal weggooit. Als er nog iets in een vuilniszak zit, gaan ze helemaal door het lint en houden ze €10 borg in. Belachelijk als je € 40 schoonmaakkosten hebt betaald en alles netjes hebt achter gelaten. Het is er overigens wel netjes, al is dat niet gek als iedereen zo op z'n tenen loopt. Kortom, ze zijn klantvriendelijk (echtpaar wat de camping runt) als je alles volgens hun regeltjes doet. Ook was er een 2 daags technofeest in de buurt waar we 's nachts veel last van hadden (hier kunnen ze niets aan doen, maar was wel erg vervelend) Wij gaan er zeker niet terug en zouden het niet aanraden aan iemand. Het is heel kleinschalig en er is niets te doen verder. Voor kleine kinderen ok, voor tiener veel te saai.

• 7Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

Arjan & Erni Schippers, Eigenaren, 27-07-2017

Beste mevrouw Garland,

Jammer dat uw vakantie kennelijk niet was wat u ervan verwachtte. Een paar dingen moeten ons nog even van het hart: U schrijft dat u zeer tevreden was over de glampingtent maar niet over ons (de campingeigenaren). Vervolgens maakt u echter een opsomming van dingen die niet van ons komen maar in de boekingspapieren of op de site van uw verhuurder (Tendi/Vacanceselekt) staan (Borg, schoonmaak, douchen, leeg achterlaten van de tent (dus zonder vuilnis en beddengoed). Verder had u op de site van uw verhuurder of op onze site kunnen lezen wat voor camping wij hebben (Ecocamping, klein, midden in de natuur, met een meer en veel ruimte voor de kinderen om te spelen, maar bijvoorbeeld geen animatie) en waar wij liggen (in de totale rust/stilte/groene omgeving, maar veel te doen binnen een straal van 30km). Jammer dat u dit van te voren kennelijk allemaal niet gelezen heeft. Maar wat ons aan het hele verhaal nog het meest stoort, is dat u tijdens uw verblijf hier niks heeft gezegd over uw frustraties. We kregen alleen positieve reacties (bijvoorbeeld toen uw zoontje een ongelukje had op de wc en wij dit direkt hebben opgeruimd/schoongemaakt). Onze ervaring is dat de meeste frustraties/problemen opgelost (of in ieder geval uitgelegd) kunnen worden, maar dan moet u ons die kans wel geven.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9De jong en sprenger22-07-2017

Rustig met mooie natuur.( bijna tamme beverratten.

Positief: prachtige ligging. Heerlijk stil door ontbreken van auto wegen. Prima sanitair. Prima camp winkeltje. Zeer hulpvaardige beheerders. Heel leuk om bijna tamme beverratten te zien rondscharrelen.prachtig meertje met goed zwemwater. Veel autenthieke ddr architectuur in de naaste omgeving en lieflijk, glooiend landschap ala Denemarken. Goed maar beperkt (vette hap) aanbod in camping restaurant. Vanwege het eco karakter van de camping hadden we ook een ander aanbod verwacht. Heerlijke plek om te ontstressen.

Gereisd met partner in juli 2017

• 8WOUT EN INA MOERKERKE07-11-2016

Mooie rustige camping,vooral voor kinderen

Zijn eind juli een paar dagen voor het eerst bij Arjan en Erin geweest,hebben gele leuke dagen gehad.Het was heel vol op de camping ,maar daar hadden wij geen last van.De omgeving is mooi,heel rustig .Zijn naar Swering geweest een prachtige stad.Al met al hele fijne dagen.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Marc Kramer19-08-2016

Heerlijk, rust, natuur, privacy.

Een heerlijke, rustige, kleinschalige en betaalbare camping aan een mooi meer met zeer vriendelijke eigenaren. Wij stonden beneden op het veld aan het meer, een heerlijke plek op een groot veld met bomen. Hier staan maximaal 6 tenten en je hebt dus veel privacy. In de avond hebben we een paar keer zelf een kampvuurtje gestookt met de kinderen. Op een afstand van 15-20 minuten rijden vindt je diverse eetgelegenheden waar je met 5 personen voor €50-€60 een hapje kunt eten. Een dagje Berlijn is goed te doen, in 5 kwartier met de auto zit je in een voorstad waar je de metro kunt pakken. Een ov-dagkaart voor 5 personen kost slechts €18,- Kleine stadjes in de buurt die ook leuk zijn: Parchim en Lübz.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7camawil25-06-2016

Leuke omgeving een beetje terug in de tijd.

Zeer mooie omgeving als je er van houd en vooral om te fietsen , maar verwacht geen gepleisterde fiets paden maar meer hobbels en bobbels maar mooi vergezichten en meren waar je langs kan fietsen over zandpaden.

De Camping : Het was druk ! nog voor het bouwvak begint. de kleine sta plekken stoorde ons het meest vooral dat er ook niet veel groen-stuik gewas was die op de open sta plekken nog enige prive konden geven, aan de buitenzijde van het bos. (punt van aandacht) . en de ruime sta plekken werden niet door ons ervaren,zoals beschreven door de eigenaar.(maar ja dat kan het gevoel zijn)

Vriendelijke eigenaar die veel info kon geven.

en ja overal moest voor worden betaald maar waarschijnlijk met een reden....

De Fiets routes ja die kosten 50 cent maar je krijgt wel een mooie route in kleur en beschrijving er bij. tip: de natuur route is erg mooi vraag er naar !

Leuk winkeltje erbij erg handig !

Ook de eettent voor een niet kook dag in de tent/caravan/camper werd prima opgelost tegen een redelijke vergoeding door de eigenaar.

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Anita Reinderink31-01-2016

Beetje ons tweede huis geworden.

Vanaf 2008 twee keer per jaar naar toe geweest. De fam. Schippers zijn zeer behulpzame en enthousiaste mensen, niets is hun teveel. Fijn voor mensen die de Duitse taal niet goed beheersen.

De snacks, bami en nasi zijn lekker. Wil je uit eten tegen een goed betaalbare prijs zijn er legio mogelijkheden, in de omtrek van ca. 15 km. Grieks, Italiaans, Mexicaans, Indiër, kartoffel restaurant, en natuurlijk restaurants zoals in Nederland waar ze heerlijke gerechten serveren, en niet te vergeten de McDonalds.

Waren (Müritz), Schwerin, Berlijn, prachtsteden met bezienswaardigheden. Kastelen, musea, gebouwen uit het voormalige Oost Duitsland, winkels, voor elk wat wils.

Een walhalla voor kinderen. Lekker zwemmen, tafeltenissen, kano varen, waterfietsen, volleybal, of een dagje uit. Olifanten dorp, vlindertuin, dierentuin, blote voeten pad, zomerrodelbaan&apenbos, klimbos etc etc. Voor de kinderen die niet zonder hun tablet kunnen is er een wifi kaart te koop.

Echt een aanrader Camping am Blanksee.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2015

• 10Annemieke05-10-2015

zeer goed

Het was een heerlijk verblijf eigenaars zeer vriendelijk, rust en ruimte en gezelligheid!

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2015

• 7hans van leeuwen terneuzen13-09-2015

prima

mooie omgeving en prima camping veel gefietst wel een beetje zoeken ivm geen fietspaden zoals we gewend zijn maar op den duur lukt dat veel wild en natuurschoon en rustig eigenaars vriendelijk en behulpzaam

• 6Eetgelegenheden

Arjan Schippers (eigenaar), Eigenaren, 03-10-2015

Bedankt voor de beoordeling, Maar de beoordeling voor kindervriendelijkheid begrijpen wij niet. U was hier zonder kinderen in het naseizoen. Onze Camping is juist zeer kindervriendelijk, zie ook andere beoordelingen en ons gastenboek. Vele gezinnen komen juist jaarlijks terug om de veiligheid en de kindervriendelijkheid. Mischien per ongeluk een 4, of kunt en wilt u u nader verklaren hoe u dit bedoeld heeft. Wij en velen die wij dit hebben laten lezen begrijpen het echt niet.

Gereisd met partner in augustus 2015

• 7Mieke18-08-2015

Prachtige plek

Een mooie camping in voormalig oost- duitsland. Omgeving geweldig, veel wild gezien, prachtig meer. Wij hadden een hele grote plek op het veld, onder de bomen stond het flink volgepakt. Wij werden erg kriebelig van alle verbods- en gebodsborden overal op de camping, daarnaast moet er voor alles betaald worden, zelfs voor een routebeschrijving van een fietstocht... Niet wat we gewend zijn bij een SVR camping!!!! Campingeigenaren straalden weinig enthousiasme uit.

• 8Eetgelegenheden

Arjan en Erni, eigenaren Camping am Blanksee, Eigenaren, 03-09-2015

Toch even reageren als campingeigenaren, Volgepakt?? Iedere plek is en blijft royaal, tussen de 100 en 200m2! De aanwezige verbods- en gebodsborden zijn helaas uit nood ontstaan door discussies van: waar staat dit dan? Er hoeft echt niet voor alles betaald te worden! Wij bieden zeer veel gratis service, dus deze opmerking snappen wij niet. Een symbolisch bedrag van 50 cent per fietsroute is bij navraag bij anderen toch niet zo raar gebleken. Gasten gaan er nu serieuzer mee om en vragen niet meer om alle 14 routes in één keer. Naast SVR zijn wij ook ECO-Camping.

Maar waarom wij eigenlijk reageren: Wij zouden weinig enthousiasme uitstralen! Iedereen mag van ons denken wat ze willen, maar dat Erni en ik (Arjan) weinig enthousiasme uitstralen kan gelukkig echt niemand bevestigen. In tegendeel! Er werd dan ook hartelijk om gelachen door mensen die dit gelezen hebben. Wij durven dan ook te vragen aan mensen die ons willen beoordelen of ze ook willen aangeven hoe ze hierover denken.

Gereisd met partner in augustus 2015

• 8Bert en Joke01-09-2014

Fijne schone camping

Wij hebben tijdens de pinksterdagen in juni op deze camping gestaan. Mooie ruime plaatsen en erg gastvrije eigenaars. De camping werd erg goed onderhouden en elke dag wel 4 keer schoongemaakt tijdens deze topdrukte! Chapeau voor de eigenaar, want hij moest deze dagen ook nog eens heel veel alleen doen met behulp van zijn oudste dochter. Zijn vrouw was in Nederland wegens ernstige familieomstandigheden.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2014

2 tips over Camping am Blanksee (Glamping)

• jose, 27-07-2013

Voor een eenvoudige maaltijd kun je op de camping eten, b.v. Wedges met kip. In de nabij gelegen dorpen kun je ook heerlijk eten. De fietsen kun je rustig meenemen. Je kunt er prima fietsen aan de hand van een aantal fietsroutes die op de camping verkrijgbaar zijn.

• Carla Schoonbeek , 10-08-2013

Neem een rubberboot mee zodat je op het meer kan dobberen.

1 vraag over Camping am Blanksee (Glamping)

• Hans van WAVEREN Leiden NL, 09-08-2019

huren stacaravan

Heeft u op uw camping stacaravans te huur (2 volwassen). De tijd dat wij op vakantie willen is de laatste week van september 1e week oktober. Wat is de prijs? Zijn er nog andere mogelijkheden? Haben Sie auf ihre Camping eine Stehwohnwagen zu vermieten (2 Erwachsenen. Wir möchten diese mieten Ende September - Anfang Oktober (2 Wochen) Was ist denn der Preis. Gibt es noch andere Möglichkeiten?

Camping am Blanksee (Glamping) info

• Aantal sterrensterstersterster