Camping Havelberge

9.3Fenomenaal

Duitsland, Mecklenburg-Vorpommern, Gross Quassow (Userin)

9.3Fenomenaal

Meer campinginfo

22 reviews over Camping Havelberge

• 8Steven22-08-2016

Keurige camping

Boot en/of fiets bijna een must. Prima camping ietwat afgelegen.

• 7Eetgelegenheden

• 9B.Cornelissen08-08-2016

Fantastische camping, nog niet ontdekt in NL

Camping Havelberge is een 5 sterren camping aan de rand van Natuurpark Müritzsee. Dit gebied isvoor Duitsers bekend maar niet nauwelijks Nederlanders. Gelegen aan de Woblitzsee waar lekker gezwommen kan worden. Winkel is niet groot maar wel vanaf 7.30u broodjes! Sanitair wordt 2x daags gepoetst. Een animatieteam van zo'niet 15 personen zorgt de hele dag voor een leuk programma voor 3-6 Jr, 7-12jr, tiener en volwassenen. Voor onze kids de trekker: uitdagende boomklimparkoers (ook voor kleintjes) op de camping. Mooie plaatsen in het bos, diverse huurmogelijkheden. Met de kano op pad? Ook geen probleem. Apart veldje. Minpunten? Voor- en nadeel is dat er nauwelijks Nederlanders zijn. De kids vonden het fantastisch maar de taal was een barrière om vrienden te maken.

• 10Staat v/h sanitair

• 9Mark04-08-2014

Vrijwel perfecte camping, op Duitsers ingericht.

Wij hebben twee weken met 3 kinderen (9,8, en 6) doorgebracht op deze camping. Aan vrijwel alles is gedacht, het nieuwe sanitair is fantastisch, met speciale gezinscabines, waar je met je kinderen kan douchen, tanden poetsen en een WC voor jezelf hebt. De natuur is de attractie. Ga hier heen als je van fietsen, wandelen en kanoën houdt. Alles is volledig op Duitsers ingericht, wij telden 2 andere Nederlandse kentekens. De animatie was dus ook in het Duits, maar onze kinderen gingen elke dag lekker knutselen en als we ze dan even op weg hielpen ging dat eigenlijk wel goed. Het strandje aan het meer is prachtig, met wat bomen aan het water, zodat de kinderen ook op het heetst van de dag in de schaduw in het zand kunnen spelen. De zwemvijver biedt voor kleine kinderen een heerlijk alternatief. Enige minpuntje zijn de trampolines: die kosten 2 euro voor 10 minuten. Dat zagen wij niet aangekondigd op de website. Verder konden we eigenlijk geen minpunten ontdekken.

• 10Staat v/h sanitair

• 8diana_marcel24-08-2010

Eenmalig

Wij hadden een prachtig plekje in het nieuwe deel van de camping: een afgegraven deel bos waar een klein meertje en zandstrandje is gecreerd. Voor onze zonen van 3 en 6 jaar perfect. Bij dit nieuwe deel ook een nieuw sanitairgebouw. Dit was erg mooi en werd de hele dag door gepoetst. De sanitaire voorzieningen zijn echter voor een te groot deel van de camping bestemd waardoor (vooral bij de heren en kinderen) een rij voor de toiletten staat. De andere sanitaire voorzieningen op de camping zijn erg gedateerd. De campingwinkel is erg klein en voorziet alleen in basisspulletjes.Het animatieteam spreekt uitsluitend duits. Algemeen lijkt het dat de camping in omvang gegroeid is maar dat de mentaliteit van het personeel en algemene voorzieningen niet meegegroeid zijn.

• 6Eetgelegenheden

• 8Fam van 't Wel13-08-2010

Door Nederlanders nog niet ontdekt

Havelberge is een keurige camping in een mooi, rustig gebied. De camping kent pittige hoogteverschilletjes en ligt direct aan het meer (Woblitzsee). Het nieuwe toiletgebouw verdiend een 10, de oudere gebouwen hooguit een 7, hoewel alles wel regelmatig wordt schoongemaakt. Hoofdzakelijk duitsers en slechts enkele nederlandse gasten, wat wel jammer was voor onze kinderen. Het merengebied van de Mecklenburgische Seeenplatte is prachtig, uitgestrekt en veel rustiger dan Friesland. Je kunt er goed vissen (visbewijs kopen!). Fietsen is mooi maar bergje-op en -af. Voor boodschappen kun je naar de duurdere campingwinkel of 8-10 km rijden naar Neustrelitz of Wesenberg. Tip: Daar kun je ook bij de Marina voor ca. 100 euro/dag een motorbootje huren waarvoor je geen vaarbewijs nodig hebt. Tip: koop een OV-dagkaart bij station Neustrelitz voor 29 euro voor max. 5 personen en ga een dag naar Berlijn. Met die kaart kun je in metro, bus, tram en trein! Zoiets zouden ze in NL ook moeten invoeren.

Met oudere kinderen

• 8Dana27-02-2008

Wij zijn hier in mei 2007 geweest met de hele failie en hadden 2 huizen gehuurd.

Zeer netjes, met water en speeltuin voor de deur. Supermarktje op de camping met iedere ochtend broodjes ed. Genoeg supermarkten in de buurt voor grote boodschappen. Leuke omgeving, met goede aansluitingen naar Berlijn. Echt oud Duitsland. Wij hebben erg genoten, en kunnen dit vakantiepark zeker aanraden.

Voor vragen kun je me altijd mailen!

Familie

• 8marianne10-09-2005

camping havelberge is een super mooie camping aan de woblitzsee, ze hebben een mooi meer met keuze uit een strandje of een ligveld. De animatie gaat door van april tot en met oktober vanaf 3 jaar tot oud en ze organiseren super veel. Ze hebben ook een restaurant met een gemoedelijke echt duitse sfeer. Verder hebben ze ontzettend mooi sanitair, waar op alles gerekend is baby en kindersanitair, gehandicapten en alles is even netjes en schoon verder is de camping goed bereikbaar je kunt er mooi fietsen maar de opgang naar de camping toe is wel een helling van 10% dus je hebt wel enige versnellingen nodig. De minimarkt is goed je hebt er alles wat je nodig hebt maar het heeft geen groot assortiment. Een top camping voor iedereen!!!

Anders

1 tip over Camping Havelberge

• Mark, 04-08-2014
    • De vroegboekkorting is enorm: bijna 50% goedkoper dan last minute boeken.
    • Huur fietsen bij de fietsenmaker in Wesenberg. Dat scheelt behoorlijk met de prijzen van de camping (hij rekent 45 euro per fiets per week).
    • Ook niet te missen: het Slawendorf (Slavisch Dorp) in Neustrelitz. Zelf kettingen maken, houtsnijwerken, manden vlechten en meer van dat soort ambachten voor een paar euro doen.

1 vraag over Camping Havelberge

• Karin, 07-08-2016

Meenemen opblaasbare boot en motor

Goedendag, ik vraag mij af of dit een leuke camping zou zijn voor onze zonen van 13 en 17 die graag een tocht maken met hun opblaasbare Zodiac en 4 PK buitenboord motor. Mag dit daar? Kan de boot via een helling te water worden gelaten? Ik ben erg benieuwd, want het ziet er naar uit dat hier royale kampeerplaatsen zijn met veel natuur.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Privé strandAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenSpeelruimte, Speeltuin

• Warme douchesAanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Terras
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Krant, Wasserette

• SaunaAanwezig
  • Wellness behandelingenMassages