Gross Banzelvitz

Reviews over Gross Banzelvitz

Kindvriendelijk en hulpvaardig

Familie van der Meulen,
    26-3-2018

Weg naar de camping toe was onverhard. Verder erg kindvriendelijk. Wij stonden tegenover de grote speeltuin met de tent. Hier waren ze nog niet mee klaar. Rustig, kleine kinderboerderij, ontdekkingswandelpad voor kinderen. Berg af was een strandje. Centraal op Rugen. In Bergen veel winkels en een erg fijne rodelbaan. Natuurpark Jasmund op ongeveer 30 min rijden en de badplaatsen ook. Wij hebben een boottocht/stoomtrein rit gedaan zeker een aanrader. Ook de receptie is erg hulpvaardig. Onze auto was stuk en ze hebben ons naar de garage gebracht. Echt een top camping. Wij waren in juni geen last van muggen gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2016

Mooie camping, maar je wordt gek van de muggen

MOK,
    24-7-2017

Camping ligt in een bos. Prachtige veelal ruime plekken onder de bomen. Rustig publiek, voornamelijk Duitsers (bijna geen andere nationaliteiten). Mensen bij de receptie zijn heel vriendelijk.

Sanitair is prima en wordt goed schoongehouden. Heel fijne douches.

Internet voor EUR 4 voor 1024 MB, die steeds verassend snel op zijn. Mobiele dekking van dit toch wel wat afgelegen plek is matig.

De verhalen over de toegangsweg uit eerdere reviews: Vanuit Rappin is er nu een gloednieuwe asfaltweg naar Branzelvitz. Laatste kleine stukje omhoog is nog steeds onverhard (maar de caravans op de camping laten zien dat dat geen probleem is).

Wij vonden dit een erg fijne plek/camping.

Met één heel groot nadeel: De heel vele steekmugjes ('knutten') die je voortdurend belagen. Kan wellicht zeer afhankelijk zijn van de weersomstandigheiden (temperatuur, vochtigheid) van de afgelopen periode, maar wij werden helemaal gek van die mugjes. Lange broeken, capuchon op etc helpt maar ten dele, ze steken gewoon door je spijkerbroek heen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Verrassende camping in de duinen

J vd Akker,
    5-8-2015

Hele mooie camping op een aparte plek. Deze camping ligt boven op een duinenrij langs een binnenzee waardoor vanaf je plek een prachtig uitzicht over de omgeving kunt hebben. Ondanks dat de camping op een vrij afgelegen plek ligt pak je toch nergens op mis.

Schrik niet van de weg naar Rappin en de camping, het is een hobbelweg waar de verharding steeds minder wordt en uiteindelijk 1 km voor de camping zelfs helemaal ophoud. Als je eenmaal bent is dat snel vergeten.

Verder nette ruime plaatsen die redelijk ver uit elkaar liggen waardoor je flink ruimte hebt. Goed sanitair, een winkeltje en restaurant met prima eten.

Het geluid en de knallen die je 's avonds hoort komen van een openluchtvoorstelling een dorp verderop.

Gereisd met partner in juli 2015

Mooie plek

Hylke,
    29-7-2014

Wij hebben ruim een week met twee kinderen op deze camping gestaan. We hebben hier met erg veel plezier gestaan. De camping is autovrij, rustig en kindvriendelijk. De camping ligt aan het water (binnenzee). Het water is rustig, lang ondiep en heeft een strandje van gras. Je kunt er surfplanken huren en ook les nemen. Ook wordt er gekite-surft. Op de camping is bosrijker de plekken zijn ruim. Er is WiFi, een prima kampwinkel en een restaurantje. Het dichtstbijzijnde zandstrand aan de Oostzee is Prora, ongeveer 25 min rijden. De camping is redelijk centraal.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Leuke plek

F. Steenbergen,
    31-7-2012

Wij vonden camping Bazelvitzer Berge een erg leuke en rustige camping van waar uit Rugen goed ontdekt kon worden.

Je moet wel zelf opletten op welke plek je gaat staan. Een deel van de campingplaatsen ligt nml in het bos onder de bomen maar een deel ligt ook in een wat opener gebied. Op deze open plek stonden wij ook met de tent. Ik denk dat de plek waar je staat bepaald hoe enthousiast je bent over deze camping. Het sanitair was netjes, er is een winkeltje met een klein assortiment en de auto's staan op een aparte parkeerplaats. Ook komt 2x per week een bakker met broodjes en gebak op de camping.

De weg naar de camping toe is wel een avontuur. Je gaat eerst over een wat hobbelig asfaltweg, dan over kinderkopjes, vervolgens over betonpad en dan de heuvel op. Ik kan me voorstellen dat dit niet fijn is met een caravan. Maar zo zijn veel wegen op Rugen / Oost Duitsland. Daar kan de camping ook niets aan doen.

Ik zou zeker terug gaan naar deze camping.

Gereisd met partner in juli 2012