Hotel Waldhotel Willingenstersterster

8.4Fantastisch

Duitsland, Hessen, Willingen (Sauerland)

8.4Fantastisch

• 8.8Ligging t.o.v. pistes

We hebben een aantal aanbieders voor Waldhotel Willingen voor je op een rij gezet:

• Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

175 reviews over Hotel Waldhotel Willingen

• 2019
    9Matt29-09-2019

Bezoek is zeker voor herhaling vatbaar.

Ontvangst hartelijk met een volledige uitleg. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Slaapverblijf was niet al te groot maar netjes evenals de badkamer. Deze ruimtes werd elke dag schoongemaakt. Aan het ontbijt was niets op te merken. Ruim voldoende en werd regelmatig gecontroleerd en aangevuld. Diner was voor elk wat wils. Ook dit was evenals het ontbijt ruim voldoende en werd daar waar nodig aangevuld. Toegangstijd zwembad was heel ruim van 07:00 tot 22:00 uur met een goede watertemperatuur. In de sauna- en kleedruimte zou iets meer ventilatie mogen. Jammer dat je na gebruik van de sauna geen zuurstofbad nemen kon. Het lijkt mij vrij simpel te realiseren om een opening aan de achterkant te maken waardoor je naar buiten kunt.

Gereisd met partner in september 2019

• 9R.J.C.M. Borsboom08-09-2019

Fantastisch hotel

Uitstekend hotel en een schitterende ligging. Heerlijk uitgebreid ontbijt, alsmede heerlijk avondeten bij half pension. Hulde aan de kok. Vriendelijk doch wat jachtig personeel. De kamer die we hadden lag boven het terras. Was soms wat rumoerig en daar werd ook gerookt helaas. In de kamer , die uitstekend en schoon was, hadden we heerlijke bedden en een prima badkamer. Het zwembad is aan renovatie toe. Het bad is 1.70 meter diep (te diep voor kinderen...??)We misten wel een koelkastje en kofie/thee setje op de kamer. Zeer gunstige prijs/kwaliteit verhouding. We komen heel graag weer terug in 2020. We geven dit hotel geen 3 sterren superieur maar... 4 ( vier) sterren en een dikke 9 ( negen).

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in september 2019

• 8Cornelis03-09-2019

Leuk familiehotel met nette kamers

Rustig gelegen familiehotel. Schone en grote kamers. Geen keuzemenu bij het diner en veel dezelfde toetjes. Wel 2 keer per week een buffet. Ontbijtbuffet is goed. Onze fietsen konden we in een afgesloten ruimte zetten. Zwembad is groot genoeg. Wel waren de randen een beetje vuil.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7Christel en Herman01-08-2019

Degelijk hotel

Degelijk hotel. Wel wat conservatief ingesteld. Je krijgt een tafel toegewezen en moet die dan behouden. We wilde eens buiten op het terras ontbijten mr dat werd niet in dank afgenomen. Het eten is lekker behalve het dessert. Elke dag een klein potje gelatinecreme met andere smaak. Wel zeer rustig gelegen en ruime kamers. Eerder 3 sterren dan de 4 die soms gegeven worden.

Gereisd met partner in juli 2019

• 8T.A.10-07-2019

Uitstekend hotel.

Waldhotel Willingen is mooi gelegen op de flanken van de Ettelsberg ongeveer 15 minuten lopen naar het dalstation van de kabelbaan. De ontvangst is vriendelijk. De kamers zijn netjes, ruim en schoon. Op het balkon 2 stoelen en een tafeltje. Goed verzorgde badkamer. Er is een (gedateerd) zwembad met gladde tegels erom heen. Daar is ook een bubbelbad. Het zwembad is overal 1.70m, niet geschikt voor kleine kinderen. In de tuin speeltoestellen voor kinderen. De wandelroutes kun je beginnen voor de deur. Mountainbiken, downhillen, van alles is er mogelijk. Ontbijt en diner prima. Houden rekening met je dieetwensen. De Italiaanse avond was top. Er is geen airco in de kamers, wij hadden een ventilator meegenomen. Was erg fijn tijdens de hittegolf.

Gereisd met partner in juni 2019

• 8BB23-06-2019

Leuk verblijf

Mooie, schone kamer, alleen in onze badkamer was een bad waarin je niet staand kon douchen, is voor oudere mensen erg lastig. Ontbijt en diner fantastisch.

Gereisd met partner in juni 2019

• 8P.de Graaf08-05-2019

Oke, de kamers zij wel gehorig maar de bedden goed

Gezellig hotel met vriendelijk personeel. Ontbijt is prima, avondeten kan beter!

Gereisd met vrienden in april 2019

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 9Jan01-05-2019

Hartelijk klein Oostenrijk

Vriendelijke bediening, goede keuken, verzorgde kamers in een heerlijk landschap. Het hotel is zeer rustig gelegen, tussen 2 skipistes en een serie downhill tracks. De skipistes hebben we niet kunnen proberen, maar bij sneeuw kan je ongetwijfeld vanuit het hotel rechtstreeks starten. Heerlijk. Zelfde met de downhill tracks. Vanuit het hotel kan je tientallen wandelingen starten. Vergeet niet je wandelkaart te vragen aan de gemeend-vriendelijke receptie! Voor MTBers ook een Walhalla! Prachtige routes, verschillende tracks die starten bovenaan de liften tot ... onderaan de liften. Het eten was gevarieerd, typisch 4 gangen + saladebuffet. Prima kok! Ontbijtbuffet was ruim. We hadden niet zoveel soorten kaas en vlees verwacht. Meegenomen! Je kan er voor een (1!) euro een lunchpakket van samenstellen. Kamers waren ruim, badkamer proper.
    Aandachtspuntje? Kamers stilaan vernieuwen? Een aanrader dit hotel!

Gereisd met partner in april 2019

• 9M.A.M van Laarhoven18-04-2019

Het was gewoon fantastisch.

Voor de rust en de mooie natuur na een moeilijke periode voor ons beiden. Zeer vriendelijke en behulpzame mensen van het hotel. Het eten en de accomodatie was uitstekend.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Katrijn Verniers16-03-2019

Heel degelijk hotel met prachtige ligging

Het Waldhotel is een prima hotel. Het ligt vlak aan de mooie Kohlerhagenpiste. Dit is een redelijk steile piste, dus minder geschikt om met heel kleine kinderen op te vertrekken. Het hotel is heel proper en heeft ruime kamers. Het ontbijt is heel lekker en uitgebreid. Het avondeten is typisch Duits en nogal klassiek.

In het zwembad en de jacuzzi is het vaak rustig. Ideaal.

Prijs-kwaliteit een super hotel!

Gereisd met jonge kinderen in maart 2019

Geboekt bij vakantiediscounter

11 tips over Hotel Waldhotel Willingen

• J.v.d.Wiel, 13-08-2013

Aanbevelenswaardig is een kamer met balkon.Qua leuks in de omgeving;de rodelbaan,de skilift en diverse activiteiten in het dorp.

• a.bolster, 12-03-2013

Als je in de winter dit hotel bezoekt moet je gedeeltelijk over de piste.....laat dit je niet afschrikken, het is goed te doen! (en nog lachen ook)

• Rob, 22-01-2013

Voor de niet echt geoefende skiërs vind ik de pistes in Willingen soms best pittig. Ik kom van elke rode piste wel beneden, maar moest soms toch flink werken. De Sonnenlift is het best te doen, leuk voor beginners en gevorderden. Bovendien lekker lang! Alleen jammer dat je dus ook errug lang in de sleeplift staat... Wie niet in de sleeplift wil: ruim een half uurtje rijden naar Winterberg: daar geen sleepliften meer!

6 vragen over Hotel Waldhotel Willingen

• Anneke, 10-06-2016

buffet?

Is het eten in buffetvorm?

vakantieganger, 27-09-2016

2x per week op woensdag en zaterdag buffet.

• Corrie, 18-05-2016

Fietesen

Wij gaan in juni een weekje naar het Waldhotel, Is het een aanrader om de fietsen mee te nemen?

M.v.g. Corrie

• Miranda, 13-07-2014

Bedbank

Wij willen een weekje boeken, nu hebben ze alleen nog maar een 2 kamer appartement. In de woonkamer staat een bedbank. Hoe ligt deze? En heeft iemand nog leuke tips voor een jong gezin met 2 kids 5 en 2?

Hotel Waldhotel Willingen info

• Aantal sterrenstersterster
  • VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Eten en drinkenLunch, Welkomstdrankje

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Jacuzzi, Verwarmd, Zwembad

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Soort gerechtenDuits, Lunchpakketten

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, TV

• WinkelsApotheek, Bloemenwinkel, Juwelier, Kapper, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • ReceptieAanwezig, Express check-in & check-out
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna
  • Wellness behandelingenMassages, Schoonheidsbehandelingen, Speciale massages