Hotel Sauerland Stern Hotelsterstersterster

6.7Voldoende

Duitsland, Hessen, Willingen (Sauerland)

6.7Voldoende

• 7.9Ligging t.o.v. pistes

We hebben een aantal aanbieders voor Sauerland Stern Hotel voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Kinderopvang
  • Sauna
Tonen op kaart

Lopend naar de pistes vanuit all-inclusive Sauerland Stern Hotel. Dit is een groot hotel waar de kamers niet heel sfeervol en modern zijn. Ze worden wel dagelijks schoongemaakt. Voor de kleintjes is er een miniclub en een zwembad. Eten kan in een van de drie restaurants. Sauerland Stern Hotel ligt op 6 kilometer van het centrum van Willingen.

404 reviews over Hotel Sauerland Stern Hotel

• 2019
    6Wim Splinter29-12-2019

Goed maar geen 4 sterren waard

Wij waren hier in de Kerstweek en er werd dagelijks sneeuw voorspeld maar er viel niks. Ook de sneeuwkanonnen werkten niet. Zeer teleurstellend. Als alternatief kun je naar het zwemparadijs, de schaatsbaan, fiets huren, sauna of rodelen. 1 skilift open voor wandelaars bij de Ettelsberg. Bij Siggis Hutte boven geen pin mogelijk. Hotel is geen 4 sterren waard. Gezinskamer Senator met een jaren 80 uitstraling, 2 bedbanken, geen waterkoker, geen glaswerk, geen bestek, 1e verdieping geen uitzicht, alleen Duitse tv, kleine badkamer. Wifi ok. Het ontbijt en diner waren goed maar wel massaal. De nieuwe receptie heeft wel wat allure, de kamers zeker niet. Beneden is er een bar, pizzeria, rookruimte en een grote disco. Vriendelijk personeel. Van de waardebonnen voor cocktails kregen we bier. Altijd druk bij de liften. Voor wat gezelligheid loop je naar de horeca in het dorp. Mooie omgeving. Tieners verveelden zich toen er geen sneeuw viel.

Gereisd met oudere kinderen in december 2019

• 9Hugo Luysterman28-12-2019

onmiddellijk opnieuw

Is natuurlijk een groot hotel en niet vergelijkbaar met een familiepension. Toch hadden we nooit de indruk te logeren in een super groot hotel. Zoals in zovele hotels, heb je betere kamers als je rechtstreeks boekt dan bij de touroperator. Touroperators kopen een ganse resem kamers op tegen een belachelijke prijs. Uiteraard krijgen ze dan de mindere kamers. Als ik hier sommige revieuws lees, heb ik de indruk ergens anders gelogeerd te hebben. Wij hadden het kerstarrangement. Hadden een prima ruime kamer met nog 2 zitbanken en een groot bed met lekkere dikke matras. Het grillrestaurant was gemoedelijk en het personeel meer dan gedienstelijk. Zoals de buffetten (zowel ontbijt als avondeten) waren zoals we ze aangeboden kregen, hebben wij ze nog niet dikwijls meegemaakt. Zoveel keuze en alles werd onmiddellijk aangevuld. Zwembad en andere faciliteiten hebben we niet uitgeprobeerd.

Gereisd met partner in december 2019

• 8Mevr. van de Velde18-08-2019

Leuke vakantie voor kinderen.

Na 4 jaar waren wij nogmaals in het Sternhotel via touroperator. Vooral omdat de kinderen het erg leuk vinden. Ik kan de voorgaande reacties over kantine begrijpen, maar de prijs/ kwaliteit verhouding is echt ruim voldoende! Voor wat wij betaalden bij touroperator krijg je gewoon veel extra's. In een ander hotel ben je snel veel meer kwijt. Tip: wij vroegen bij het inchecken een upgrate naar een kamer met aparte slaapkamer. Voor een kleine meerprijs, kregen we een veel ruimere kamer. Ook kun je daar extra dekbedden vragen tegen de knopen op de slaapbanken. Willingen is leuk met veel activiteiten.

• 2Erik17-08-2019

Nooit meer in dit hotel

Dit hotel wordt neergezet als een 4 sterren hotel. Dit is absoluut niet het geval. Als je in een normale kamer gaat dan moeten de kinderen op een keiharde slaapbank slapen met knopen erin. Dit kun je geen bed meer noemen. Piepkleine badkamer waar je je kont niet kan keren en geen airco. De eetgelegenheid is een kantine met 400 mensen aan lange tafels en al eerder terecht beschreven als een ongezellige vreetschuur. Na 20:00 wordt je letterlijk weggekeken. Het hotel heeft geen gelegenheid om na het eten ergens een drankje te drinken. De bouwwerkzaamheden in de lobby waren de kersen op te taart. Vallende plafonds, stof en 1 grote bende.

• 2de Vries11-08-2019

NOOIT meer heen en nooit meer deze touroperator.

Precies zoals de laatste reviews. Veel te massaal. Verbouwing gaande waarvan ze zeggen dat ze beginnen om half 9 maar om 6:15 hoor je al getimmer en om half 8 zie je de bouwvakkers al aan de slag. De eetzaal is echt verschrikkelijk, net een kantine met tafels naast elkaar. En dan wordt om zes uur het sein gegeven om te eten. En dan gaan ook nog 6 bussen met conferentiegangers tegelijk eten. Keuze is minimaal en kwaliteit is slecht. Geklaagd bij de touroperator, en zij ondernemen niks. Staat goed aangeschreven bij "het Hoofdkantoor" zeggen de telefonisten. Er was contact geweest met de manager.... alsof die zou toegeven dat "zijn"hotel een ordinaire vreetschuur zou zijn. Het derde en vierde bed op de vier persoon kamers zijn gewoon banken met een laken erover heen. De knopen staan in je rug na een nacht slapen. Sauerland zelf is prachtig en zeker de moeite waard. Maar nooit meer in het Stern Hotel en al helemaal niet met deze touroperator.

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 6Charlotte09-08-2019

Té massaal

Zeer groot hotel! Eetzaal was verschrikkelijk; druk en erg ongezellig. Kwaliteit van het eten was slecht. Badkamer is echt te klein (we hadden een familiekamer). Zwembad in hotel is klein, maar zwembad naast hotel is leuk! Genoeg activiteiten voor kinderen in de omgeving (rodelen, klimmen, schaatsen, bowlen, zwemmen, midgetgolf, fietsen etc.). Dicht bij Winterberg. Volgende keer gaan we voor een kleiner en gezelliger hotelletje.

• 3Jelly07-08-2019

Nooit meer

Verouderde kamers, slechte kussens, bedbanken slecht door knopen in je rug, te weinig stoelen, gehorig, slecht schoon gemaakt, geen afzuiging of airco, onvriendelijk personeel, klein zwembad, te weinig liften, enorme verbouwing met bijbehorend geluidsoverlast maar last but not least: de enorme vreetschuur waar je bijna bij je buurvrouw op schoot moet zitten is afschuwelijk en het eten wordt niet aangevuld. Gelukkig is de omgeving prima en is het Willingen vooral in de winter een fijne plaats om te vertoeven. Ik kom hier noooooit meer! Echt geen 4 sterren waard! Gillend naar huis

• 7Ligging t.o.v. pistes

• 8Nynke29-07-2019

Ik raad dit hotel aan!

We kwamen op een zaterdag aan, ik samen met m'n ouders en broertje. Onze eerste indruk was niet echt goed, omdat het heel druk was en overal stonden motoren... We konden de auto helemaal nergens kwijt, dat hadden ze wel mogen melden! Gelukkig deden ze in het hotel wel heel aardig en werd onze bagage naar onze kamer gebracht. Gelukkig was het bikefeest de dag erna al afgelopen en was het weer lekker rustig. Het eten smaakte erg lekker, maar het kindermenu stelde niet veel voor en het kinderdrinke was heel vies. We hadden er ook animatie in het Nederlands en andere kinderen waren ook bijna allemaal Nederlands. Het grote zwembad in Willingen was ook erg leuk! De kinderbedden zijn ook niet fijn want je ligt op de knopen. Het enige was ook dat er op de laatste dagen zonder te melden een hele groep kerkmensen kwam en het was toen heel druk bij het eten enzo. De omgevjbg is ook heel mooi.We hebben erg genoten! Hotelzwembad en fitness 👍

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Jack17-06-2019

Top! Doen we nog een keer

We waren hier met de familie, 6 volwassenen en 4 kinderen (2, 4, 7 en 9 jaar). We boekten halfpension, met de Senator kamer (aparte slaapkamer). Het hotel heeft veel faciliteiten zoals restaurants, discotheek en zwembad (eenvoudig). Voor kinderen is er geen speelparadijs, in bepaald seizoen wordt er in de aanliggende sporthal een springkussen neergezet.

Wij hebben het fantastisch gehad! Kamers (Senator) zijn lekker groot, slapen op de banken gaat uitstekend (ze worden opgemaakt). Restaurant is buffetvorm (perfect voor kinderen) en prima te eten. In Willingen is van alles te doen, daar zoek je ook het vertier. Aan te bevelen is de paard met koets bij Wilke Muhle en uiteraard met de lift de berg op.

Voor de kids ook voldoende te doen. Boven op de berg een leuke speeltuin. Daarnaast kan je roddelen, bowlen, karten en zwemmen in het subtropisch zwembad. Dit zwembad is te bereiken vanuit het hotel door een ondergrondse gang.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 9Monique20-04-2019

Super vakantie met pubers, alweer geboekt.

Via touroperator geboekt. 5 of 8 daagse family adventure. Fantastisch met pubers in de leeftijd van 10 tot 16 jaar. Ook als je jongere kinderen hebt is er veel te doen, en te beleven. Hotel was goed. Eten niks op aan te merken. Echt een geweldige vakantie gehad. Dit jaar gaan we weer. En nemen een vriendje mee.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

29 tips over Hotel Sauerland Stern Hotel

• Geert, 19-05-2014

Euro party visavis, iedere donderdag.

• G.Litfinski, 19-05-2014

Eten en kamers zijn goed,behalve de badkamer is een beetje krap. In de omgeving is winters en zomers voor jong en oud genoeg te beleven. een aanrader is beslist het openluchttheater in Hallenberg.

• wlang, 02-01-2012

Kennelijk kun je de andere restaurants in het hotel van tevoren reserveren. Deze zien er een stuk sfeervoller uit. Doe dat met kerst en nieuwjaar wel ruim van tevoren, we begrepen dat alles al maanden van tevoren vol zat. Misschien dat het op andere momenten in het jaar anders is.

11 vragen over Hotel Sauerland Stern Hotel

• maria, 14-09-2018

halfpension

zitten er bij het ontbijt en diner wel drankjes bij de prijs inbegrepen.?

• Henriette, 15-06-2016

Wie gaat er ook??

wij gaan 9 juli t/m 18 juli as met onze dochter van 8 jaar oud op vakantie naar het Sauerland Stern hotel. Ik was benieuwd of er meer kinderen rond deze leeftijd en periode zijn.

Groetjes Henriette

Pascal Dore, 31-12-2016

Er is zat te doen voor animatie

• mayke, 08-12-2013

sneeuw

hallo! ik wil over twee weken gaan skieen en ben benieuwd of er al sneeuw ligt... groetjes,mayke

martijn, 26-12-2013

Er is geen sneeuw te vinden , ziet er ook niet naar uit dat er op korte termijn sneeuw aan komt. En zonder sneeuw is er echt niets te doen hier.

Hotel Sauerland Stern Hotel info

• Aantal sterrensterstersterster
  • VerzorgingHalfpension
  • De staf spreektDuits, Engels, Nederlands
  • Eten en drinkenBrunch

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Zwembad

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin

• Gratis wifiGehele hotel
  • Betaalde wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar, TV

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Opslag voor ski benodigdheden, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • Overige servicesFietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats