Vakantiepark Ronshausen

J. van Reenen
4-8-2018
  • Activiteiten5
  • Onderkomen6

Ik zou willen beginnen met een waarschuwing aan iedereen die overweegt om naar dit park te gaan. En die is écht serieus!! Deze waarschuwing betreft je telefoonbereik en Wifi service. Dat wordt in en rond jou huisje aangeboden, maar niets werkt daar. Je bent totaal verstoken van de buitenwereld. Bellen hoef je helemaal niet over te denken, alleen rond de receptie heb je zeer, zeer trage Wifi. Stel dat je daar iets overkomt......zit je te kijken in de rimboe. Verder slecht verlicht park, niet erg veel te doen voor ouderen, en een erg duur restaurant. Alleen afvalcontainers bij de receptie. Verder is het personeel bij de receptie aan een frisse beurt toe, gezien de leeftijd. Hier zou een verfrissing echt op zijn plaats zijn. Het is een park dat voor het gevoel oude DDR-trekjes heeft. Of ze zitten er nog middenin. Onze keus zal nooit meer op dit park vallen.

Niet voor herhaling vatbaar

Snoopy
21-4-2018
  • Activiteiten2
  • Onderkomen4

Rustige, mooie bosrijke omgeving. Huisje voor 6 p bleek voor 4p. Ondanks beloftes op website was er geen animatie, restaurant was dicht, speeltuin gedateerd/achterstallig onderhoud en vol wespennesten, in de omgeving niks te doen, wil je ergens heen is het al gauw een uur rijden. Wij waren er in de zomervakantie en er waren maar 12 huisjes verhuurd waardoor het net een spookdorp leek. Huisjes zijn wisselend omdat ze allemaal een andere eigenaar hebben. Ons huisje was gedateerd maar dat was op zich wel schattig nadeel; er stonden zoveel spullen van de eigenaar dat we onze kont niet konden keren en onze eigen bagage en boodschappen niet kwijt konden. Ook stond het vol met breekbare spullen als vaasjes en beeldjes wat niet handig is als je een huisje boekt met een peuter van 2. Helaas geen horren dus lek geprikt. Geen gordijnen in de slaapkamers. En geen internet of bereik telefoon. Voor ons toch echt te saai.

Prima woning

Dagogert
14-8-2017
  • Activiteiten7
  • Onderkomen9

Prima woning, goed verzorgd, compleet ingericht en schoon. Kortom, prima!!!

Rustig

Nijhuis
2-8-2017
  • Activiteiten4
  • Onderkomen8

Erg rustig "park" en omgeving. Als je van rust houd ben je hier dus op een goede plek.

Hoe het huisje er van binnen en buiten uit ziet is afhankelijk van de eigenaren. Ons huisje was prima in orde.

De mensen bij de receptie en in het restaurant waren vriendelijk en behulpzaam.

Wandelen en fietsen kan prima in deze omgeving, voor de overige activiteiten moet je een eindje rijden. In de buurt (Bebra) is nog wel een leuke speelhal voor de kinderen.

Voor restaurants moet je over het algemeen ook een stuk rijden.

Het zwembad is een klein en rechthoekig bad. In de omgeving zijn wel binnen- en buitenbaden te vinden.

Goed maar erg gedateerd.

Piet Strik
11-5-2017
  • Activiteiten4
  • Onderkomen7

Wij hadden een zogenaamd "wigwam" huisje. Gezin met 3 kinderen. De accomedatie voldeed aan onze verwachtingen, jammer was het dat er een pomp van het zwembad defect was en het vier dagen duurde voor onze kinderen konden gaan zwemmen. Er is geen internet, wiffi of zelfs maar mobiele telefonie mogelijk, maar dat is op zich ook wel weer lekker voor een week.

Storend is het dat je achteraf nog de rekening gepresenteerd krijgt voor stroom & gas. De vraagprijzen liegen er niet om.

Ook in de omgeving is weinig te doen, maar dat wisten we. Jammer is het dan dat b.v. de zoutmijn, zelf de dagen die in de brochure staan vermeld, niet aanhoud. We zijn er min of meer voor niks naar toe gereden.

Goed voor een week maar de volgende keer wordt het toch weer een park van keten.

• Activiteiten9
  • Onderkomen8

Het is een groot familiepark met zeker wel 100 huisjes. Ons huisje was goed ingericht, niet helemaal modern, maar wel alles aanwezig.

Het park is vrij rustig, maar er worden een paar dingen georganiseerd.

Restaurant was gesloten toen wij er kwamen.

In de omgeving zijn er leuke dingen te beleven.

zeker nog eens naar toe gaan

Oude muffig en stoffig

Familie Buitendijk
21-8-2016
  • Activiteiten1
  • Onderkomen2

Wij zijn met het gezin (4p) voor 1 wk naar Ronshausen vertrokken,.. uiteindelijk lag het park gewoon in het plaatsje Machtlos en geen Ronshausen,.. zit 4 km tussen. De omgeving groen en het park gelegen op een berg. Wij hadden een 6 p huisje besteld en kregen een 4 p huisje. jammer. Huis erg gedateerd en stonk muffig. Glazenkast en slaapkamers vol stof. Eerst zelf maar schoongemaakt. Wij zaten bovenin op het park. op het terras een nest rode mieren tussen een deurmat . Voor wifi hoef je hier niet te zijn is op het hele park zeer slecht. Zelfs bij de receptie deed hij het niet.

Veel eigen huisjes eigenaren hier. en je stroomverbruik mag je ook nog eens extra afrekenen,.. moest er nog geld bij ook.

Voor wat leuks te doen moet je een eind rijden,.. 45 min.

Oude speeltuin in het park en de tafeltennis is in de avond achter gesloten deuren. Wandelen kun je hier genoeg

Uit eten is dichts bijzijnde in Bebra 10 km

In het park wel een restaurant naar ook oud. Wilden we s avonds daar koffie drinken was hij dicht omdat de kok een zere kies had en zo de tent niet open kon en dat in hoogseisoen.

Voor het zwembad konden we nog eens 24 euro extra betalen en is maar beperkt open,.. zeker niet alle tijden die ze zeggen en zwembad licht kapot???

Het was leuk voor een week omdat we steeds weg waren , maar verder zullen wij hier nooit meer komen.

jammer dat het park niet met de tijd meegaat

Rustig gelegen vakantiepark

Kasper Adema
26-8-2012
  • Activiteiten6
  • Onderkomen7

Onze zeer compleet ingerichte woning ( C6 ) was rustig gelegen. De auto konden wij tegenover het huisje parkeren, wat niet bij alle huisjes het geval is. Op het park moet je je grotendeels zelf vermaken, voor uitstapjes vaak 45 min tot een uur rijden. Minpunt was dat achter het huisje, en onder de speeltoestellen een haag van brandnetels was wat niet handig is met 2 jongen kinderen.

Ideaal voor rustige wandelvakantie

Koene
28-6-2012
  • Onderkomen8

Fereinpark Ronshausen ligt achterin een dal met vandaaruit diversen wandelroutes het bos in. Let wel op, deze zijn niet altijd goed aangegeven. Vriendelijk en behulpzaam personeel, bungalow C21 was compleet ingericht. Prijs/kwaliteit verhouding in voorseizoen was prima. Een nadeel was het gemis aan bereik van de GSM, er zijn wel telefooncellen aanwezig op het park. Wie stilte en rust wil komt op dit park goed aan zijn trekken.

Mooi Park, rustig gelegen

Familie de Vries
18-11-2011
  • Activiteiten9
  • Onderkomen9

Vriendelijk personeel en een heel leuk park voor mensen die zelf veel ondernmen. Op het park is het rustig, maar dat vinden wij prachtig.

We vermaken ons elders en op het park genieten wij van de rust en kunnen de kinderen lekke spelen in de tuin of op de grasveldjes.

Prijs/kwaliteit is uitstekend!!!

Bungalow.net

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Ronshausen in Ronshausen/Machtlos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Ronshausen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.