Lorch

We hebben een aantal aanbieders voor Lorch voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Lorch voor je op een rij gezet:

Reviews over Lorch

Aardig, maar geen reisdoel; wel uitgangspunt

Juul
    23-5-2016

Lorch is een goed uitgangspunt voor bezoek aan dit stukje Rijn, b.v. Rudesheim, Loreley. In Lorch enkele interessante gebouwen zoals de kerk, een verdedigings toren, het raadhuis en een aantal andere monumenten. in Mei geen bruisend uitgaansleven.

Wandelparadijs

R. van Otterloo
    2-9-2013

Lorch en de in de heuvels tegen de Rijn gelegen camping is een goede uitvalsbasis voor stevige wandelingen. De Rheinsteig is een traject dat meestal hoog in de heuvels loopt, waarvoor je flink moet stijgen en/of dalen. Onderweg weinig horeca, soms in kleine dorpen, vooral in de grotere dorpen. Ruedesheim valt erg tegen, zéér toeristisch; beter met de pont over en dan naar Bacharach: veel mooier. Gebruik van lokale trein naar Koblenz en/of Wiesbaden aanbevolen, wel juiste (goedkope) kaartjes uit de automaat kiezen. In rustig dorp (Lorch) eet en (vooral) drink je voor 30 euro per 2 personen!! Hoe luxer, hoe duurder. Natuurlijk Riesling en lekkere koude Sekt en ook heerlijke Spätburgunder. Veel kastelen (en ruïnes) langs de Rijn, veel bootverkeer en treinen langs beide oevers. Op letten bij reserveren van kamers. Op de camping bovenin de heuvels geen last van treinverkeer, langs de rivier honderden caravans naast elkaar langs het water en naast de treinen.

Gereisd Met partner in juli 2013

32 nauwe middeleeuwse steegjes

folieske
    10-6-2011

Een oord met 32 nauwe middeleeuwse steegjes met poortbogen, hoeken en nissen. Romantische vakwerkhuizen, de massieve stronk, het leprozenhuis met ronde toren, het tiendhof (oud belastingkantoor), het stadhuis en de kerk tekenen het zeer eigen en onafhankelijk karakter van deze stad. Het Hilchenhaus, direct aan de Rijn, is een bijzonder markant bouwwerk uit de 16e eeuw. Behalve rust, idylle en ontspanning biedt Lorch nog veel interessants en een enorme variatie, berustend op een bewogen geschiedenis. Machtige versterkingen, vestingtorens en -muren. Lorch, de stad van de wijn en het toerisme, herbergt tussen haar muren waardevolle cultuurhistorische schatten uit vele eeuwen.

Gereisd Met partner in mei 2011
Lorch scoort een 7,4 uit 10, op basis van 10 reviews