Lorch

Vakantie in Lorch

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Lorch

Reviews over Lorch

• 7Juul23-05-2016

Aardig, maar geen reisdoel; wel uitgangspunt

Lorch is een goed uitgangspunt voor bezoek aan dit stukje Rijn, b.v. Rudesheim, Loreley. In Lorch enkele interessante gebouwen zoals de kerk, een verdedigings toren, het raadhuis en een aantal andere monumenten. in Mei geen bruisend uitgaansleven.

• 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in mei 2016

• 9Nellie B19-01-2016

Komen al 25 jr terug op dezelfde plek

Voor ons is alles gewoon geweldig.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 9j.oskam4609-08-2014

Fraai, fraai!

Wijngaarden, bossen, goed aangegeven wandelroutes, mooi altaar in de kerk, een paar leuke terrasjes, wij zijn fan van Lorch!

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2014

• 7Ammerins26-07-2014

Weinig te doen, Rudesheim is om de hoek

In Lorch is weinig te doen, wij gingen steeds naar Rudesheim. Daar liggen iets voorbij het oude centrum de Aldi, Lidl, Rewe en Penny bij elkaar. Openluchtzwembad is erg fijn, zeker bij warm weer!

juli 2014

• 7Annie Moonen16-06-2014

Wij vonden het plaatsje Lorch tegenvallen,

Lorch vonden wij oud en veel gammele huizen. Ons hotel Ïm schulhaus"was wel hartstikke mooi, en we hebben goed gegeten in de omgeving. De Rijn was wel mooi en de omliggende plaatsen.

• 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 7R. van Otterloo02-09-2013

Wandelparadijs

Lorch en de in de heuvels tegen de Rijn gelegen camping is een goede uitvalsbasis voor stevige wandelingen. De Rheinsteig is een traject dat meestal hoog in de heuvels loopt, waarvoor je flink moet stijgen en/of dalen. Onderweg weinig horeca, soms in kleine dorpen, vooral in de grotere dorpen. Ruedesheim valt erg tegen, zéér toeristisch; beter met de pont over en dan naar Bacharach: veel mooier. Gebruik van lokale trein naar Koblenz en/of Wiesbaden aanbevolen, wel juiste (goedkope) kaartjes uit de automaat kiezen. In rustig dorp (Lorch) eet en (vooral) drink je voor 30 euro per 2 personen!! Hoe luxer, hoe duurder. Natuurlijk Riesling en lekkere koude Sekt en ook heerlijke Spätburgunder. Veel kastelen (en ruïnes) langs de Rijn, veel bootverkeer en treinen langs beide oevers. Op letten bij reserveren van kamers. Op de camping bovenin de heuvels geen last van treinverkeer, langs de rivier honderden caravans naast elkaar langs het water en naast de treinen.

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2013

• 7Ria22-07-2012

Lekker voor een paar dagen.

Rustig dorpje, omgeving geweldig.

Gereisd met partner in juli 2012

• 0Jacqueline en Koos16-06-2012

Prima bakker bij het gemeentehuis

Vooral een prima uitvalsbasis voor hen die naar Rüdesheim, Eltville (!!), Wiesbaden of Lorely willen gaan.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2012

• 7folieske10-06-2011

32 nauwe middeleeuwse steegjes

Een oord met 32 nauwe middeleeuwse steegjes met poortbogen, hoeken en nissen. Romantische vakwerkhuizen, de massieve stronk, het leprozenhuis met ronde toren, het tiendhof (oud belastingkantoor), het stadhuis en de kerk tekenen het zeer eigen en onafhankelijk karakter van deze stad. Het Hilchenhaus, direct aan de Rijn, is een bijzonder markant bouwwerk uit de 16e eeuw. Behalve rust, idylle en ontspanning biedt Lorch nog veel interessants en een enorme variatie, berustend op een bewogen geschiedenis. Machtige versterkingen, vestingtorens en -muren. Lorch, de stad van de wijn en het toerisme, herbergt tussen haar muren waardevolle cultuurhistorische schatten uit vele eeuwen.

• 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2011

• 7herma en jan04-08-2008

klein dorpje aan de rijn

leuk klein dorpje aan de rijn.aan het water tegenover de aanlegsteiger van de KD boot een restaurant waar je heerlijk kunt eten.

• 6Cultuur
    • 8Omgeving