Hirschhorn am Neckar

Reviews over Hirschhorn am Neckar

Mooi historisch stadje.

leo wijnhoven
    18-8-2018

Mooi historisch stadje. Nog geen massale toerisme. Voldoende restaurantjes waar je lekker kunt eten. Qua wandelgebied valt het tegen. Op de wandelkaarten veel zoeken om aansluitingen te krijgen. Voorstel: zet mooie rondwandelingen uit en peil deze uit. Wordt wandelen ontspannender en hoeft geen trein genomen te worden om bij het startpunt weer uit te komen.

Gereisd Met partner in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Ingeslapen oud stadje

Sandra
    4-6-2017

Hirschhorn am Neckar is een lieflijk oud stadje dat in de jaren 50 is blijven steken en waar je in vijf minuten doorheen loopt. De winkeltjes en restaurantjes hebben in augustus het hoogseizoen al gehad en zijn zowat de hele tijd dicht. Alles is sowieso al 's middags dicht. Je kunt je geld écht niet kwijt ijdens de vele Ruhemittage, Feierabende en Ruhetage. Maar goed, de omgeving is prachtig en het is er vergeven van lieflijke ingeslapen dorpjes en stadjes.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

Schilderachtig stadje aan de Neckar

Rinus
    9-10-2016

Hirschhorn is bijzonder schilderachtig gelegen op de plaats waar de Neckar een enorme meander maakt, een deel van het stadje ligt tegen de berghelling met daarbovenop de burcht, het andere deel van het stadje is vrij vlak en ligt ingeklemd op het schiereiland binnen de Neckarbocht, hier staat de historische St. Nazariuskapel. In het oude stadscentrum dat tegen de heuvel is gelegen is het vrij rustig maar het is een bezoek zeker waard vanwege de mooie vakwerkhuizen en enkele kerken, er zijn hier enkele reataurants en terrasjes. In het stadje kan men het Langbeinmuseum bezoeken en ook de hoog gelegen burcht is een bezoek waard vanwege het sublieme uitzicht over de Neckar, in de burcht is een hotel gevestigd en kan niet worden bezichtigd maar het hotelterras op de binnenhof is wel toegankelijk.

Gereisd Met partner in september 2016
Hirschhorn am Neckar scoort een 7 uit 10, op basis van 9 reviews