Frankenberg

We hebben een aantal aanbieders voor Frankenberg voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Frankenberg voor je op een rij gezet:

Reviews over Frankenberg

• 8Erna08-02-2014

Een rustig, prachtig gelegen dorpje.

Mooi wandelgebied. Iedereen groet elkaar, erg gemoedelijk. Net buiten het dorp een prachtige speelplek (met dieren). Ook een buitenzwembad.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2014

• 9f.gerris21-04-2013

Wildpark Frankenberg absolute aanrader

Frankenberg heeft een bijzonder mooi raadhuis met 10 torens en mooie vakwerkhuizen. Ook kun je "stressvrij" heel leuk en voordelig winkelen in het voetgangersgebied. Het (gratis) wildpark hebben we op een zonnige aprildag in de ochtend bezocht. Bij aankomst een doosje Wildfutter (maïs) gekocht en de kleine klim naar boven gemaakt. Boven overtrof het ver onze verwachtingen, we troffen er een "magische" natuurplek aan en al zittende kwamen de herten (met en zonder gewei) naar ons toe, of beter gezegd op ons doosje mais. Heel bijzondere ervaring, omdat we er op dat moment alleen waren en de dieren zo aan mensen gewend zijn. Ook troffen we (in houten "ranch") wilde zwijnen aan, waartussen vele kleintjes. Beneden prima koffie en cola gedronken in de zon. Tevens prima toilet. Top.

• 10Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in april 2013

• 8hoinjsz26-04-2010

Mooi stadje met veel vakwerkhuizen

Frankenberg is een stad uit de middeleeuwen met een mooie historische altstadt. Er zijn veel fachwerkhausen (vakwerkhuizen) in de duitse traditionele stijl. Helaas werd het bekende stadhuis van Frankenberg gerestaureerd toen wij er waren en stond dus volledig in de steigers. Erg leuk om te bezoeken wanneer je in de buurt bent. Er was alleen op zondag weinig open om te te lunchen. Er is wel goede ijssalon.

• 8Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in april 2010

• 9L+B+S10-08-2009

Mooie plaats!

We zijn hier als gezin een dag wezen winkelen. Is erg goed bevallen. We zaten een week in Centerp. Hochsauerland en dat is een minuut of 30-35 rijden door een mooie omgeving. Winterberg vonden we iets minder, maar deze plaats is wat groter en heeft iets meer keuze in winkels. Het is er gezellig, mooie winkels en zeer goedkoop parkeren. (0,50 € per uur! in een overdekte garage) Daar kunnen ze in Nederland nog iets van leren! Kortom om een paar uur lekker te winkelen is dit een prima plaats. Zeker als je in Hochsauerland zit. Zeer zeker de moeite waard.

• 9Sfeer in stad
    • 9Cultuur