Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

6.5Voldoende

Duitsland, Hessen, Frankenau (Sauerland)

6.5Voldoende

Meer vakantieparkinfo

286 reviews over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• 2018
    8Ben16-10-2018

Fantastisch en voor herhaling vatbaar

Wij huurden huisje Am Sternberg 67. Contact met de verhuurders vlot, prettig en flexibel. Bij problemen kan je rechtstreeks contact met hen opnemen. Fantastische ligging aan de rand van het park met volledig vrij uitzicht op het dalletje. Geen andere huisjes voor je.Zonnig houten terras dat volledig is omheind met een hekwerk. Alle comfort aanwezig. Gloednieuwe keuken met alles er op en aan. Fijne houtkachel waarmee je het goed warm kunt krijgen. Functionele badkamer. Alles werkt naar behoren. Gezellige woonkamer annex eetkamer. Televisie met NL zenders en goed werkend internet.Ruime wandelmogelijkheden vanuit het huisje en directe omgeving. Binnen een straal van 25km genoeg mogelijkheden voor autoritjes en bezoek aan stadjes. Fietsen is goed mogelijk maar wel met elektrische ondersteuning tenzij je kuitenbijters van heuvels gewend bent. Je ziet hier veel mountainbikes met ondersteuning.

• 8Onderkomen
    • 6Eetgelegenheden

• Oude reviews

7Iris21-09-2014

Leuk park, slechte service

We hebben 5 dagen op het park verbleven. We werden vriendelijk ontvangen. Het huisje was in orde. Zeker groot genoeg voor 6 personen. In het keukentje was genoeg keukengerei en servies te vinden. De bedden waren erg hard en behoorlijk doorgelegen. Elke ochtend stonden we stijf op. In het huisje lag veel info over wat er in de buurt te doen was. verder ook dvd's boeken, tijdschriften en spelletjes. De broodjesservice van de bakker uit het dorp is perfect. Het restaurant bij het park hebben we niet bezocht. Voor de verplichte 50 euro aan schoonmaakkosten verwacht je echter wel dat het huisje goed schoon is. Het was erg stoffig. Daarnaast kregen we bij vertrek nog te horen dat we 10 euro extra moesten betalen omdat we de open haard niet hadden leeggemaakt, of het zelf schoon moesten maken. Voor die 50 euro verwacht je dat dat er toch wel bij in zit. Of anders dat dit vooraf even verteld wordt. Hier viel echter niet over te praten. Dit was een domper na een prima verblijf.

• 9Onderkomen

• 8Daisy01-01-2014

Prachtig !!

Wij zaten in 7 tm 14 December in huisje 121 van dhr Collens. Prachtige woning, alles aanwezig en een schitterend uitzicht. We hadden de hond mee, we hebben ontzettend veel gewandeld. Wat een mooie omgeving. Park was niet veel bijzonders ivm de tijd van het jaar. Weinig woningen waren bezet en de receptie was gesloten. Maarja je moet zelf ook wat van de vakantie maken. We hebben Eisenach, Bad Wildungen, Edersee en Marburg bezocht en vonden het geweldig! Alles was al in een sfeervolle kerstsfeer.We hebben een ochtend een ontbijt genuttigd bij bäckerei Caspar en we zijn uit eten geweest bij Waldecker hof. De hond mocht beide keren ook mee. Zeker aan te raden. Wij komen zeker nog eens terug in huisje 121.

• 5Activiteiten
    • 8Eetgelegenheden

• 9Patricia19-08-2013

Prachtige rustige Plek

Wij hebben genoten van de rust en het heerlijk uitzicht vanaf het balkaon van huisnr. 240. Een goed onderhouden ruim appartement en heerlijk schoon. Fijne bedden Het park is rustig maar toch voor ieder wat wil. Ook heerlijk gewandeld in de omgeving. En de dorpjes in de buurt zijn een lust voor het oog. Zeker voor herhaling vatbaar.

• 1Robert Huizer29-05-2013

Waardeloos - walgelijk - weerzinwekkend!

Nooit eerder zo'n waardeloos vakantiepark meegemaakt als Frankenau. Dat er geen activiteiten waren wisten we al voordat wij hierheen gingen, maar ook geen receptie.....dat slaat alles. Voor de sleutels moesten wij bellen (nummer was op een papier aan de receptiedeur geplakt). De sleutel zat in een sleutelkluisje waarvan wij via telefoon de code kregen. Het huisje was niet goed schoon, en zelfs het serviesgoed was gewoon niet fris. Klagen? waar?? Receptie was dicht en mailen naar touroperator levert geen donder op.! Er was zelfs geen lakenpakket in het huisje! Wel een smerige stofzuiger.

• 2Onderkomen
      • 1Activiteiten
      • 1Eetgelegenheden

• 9Bonne van Enk05-02-2013

Heerlijk park!

In januari 2013 zijn wij een midweek in huisje 138 woning type 6 geweest om vakantie te vieren en de sfeer te proeven op het park. Wij zaten hier natuurlijk in de winter, en hebben genoten van het gezellige huisje met de gezellige houtkachel, de prachtige omgeving, en de dikke pakken sneeuw. Natuurlijk is de receptie aan het eind van januari minder vaak open, en zijn het zwembad en het restaurant nu gesloten voor langere tijd en wordt er een passende oplossing voor gezocht. De receptie is wel altijd bereikbaar, ook buiten kantoortijden. Het park zelf verkeert in goede staat, en is speciaal geschikt voor mensen die houden van rust, ruimte, en natuur. Het prachtige gerestaureerde kerkje de “Quernstkapelle” ligt op een weids uitzichtpunt, op korte loopafstand van het park, in het Kellerwald.

Maria en Bonne.

• 10Onderkomen
      • 3Activiteiten
      • 8Eetgelegenheden

• 1Ineke van Gosliga29-08-2012

Nooit weer!!!!

Via de site van een touroperator hadden we deze vakantie geboekt. Op de site werd ons een driesterren park beloofd met bubbelbad, sauna, minisupermarkt, restaurant en bar met terras en animatie. Bij aankomst bleek het park al geruime tijd failliet en was er werkelijk niks meer. Er was geen restaurant, geen cafe, de beloofde welnessfaciliteiten ontbraken. Kortom, het was een heel slecht onderhouden park en alles was dicht. Blij dat ik weer thuis ben.

• 7Onderkomen
      • 1Activiteiten
      • 1Eetgelegenheden

• 7Jet29-08-2012

Fantastische omgeving, sober park!

Feriendorf is een zeer mooi vertrekpunt voor wandelingen in het Kellerwald/Edersee. Het park zelf is echter op sterven na dood. Huisjes zijn sober ingericht, restaurant niet open, zwembad gesloten. In Frankenau is op zaterdag na 13:00 uur niets meer open, dus wel handig om te weten als je op zaterdag aankomt en nog boodschappen nodig hebt! (aangezien de minisupermarkt op het park niet bestaat!)Frankenberg ligt op 15 kilometer afstand en is een aanrader voor de grote boodschappen(Edeka,Lidl). In Frankenberg steeds rechts aanhouden dan kom je er vanzelf! Winkels zijn dagelijks open van 9:00 tot 21:00 uur (ook op zaterdag) zondag gesloten! In het meertje bij het park zou ik niet echt gaan zwemmen, dit is meer een visvijver . Tevens staan bijna alle huisjes in de verkoop of zijn al verkocht. Park met een mooie ligging en zeer rustig, jammer dat er niets meer aan gedaan wordt!

• 6Onderkomen
      • 6Activiteiten
      • 5Eetgelegenheden

• 8Trix en Willem10-04-2012

Leuk park

Naast onze lange vakanties aan de spaanse Costa's, proberen wij elk jaar éé'n of twee weekjes iets te boeken in België, Duitsland of in Frankrijk. Deze keer kozen wij via de fam. Hoogeveen voor het Ferienpark Frankenau en wij zaten in het huisje 32. Het huisje was erg gezellig en kompleet ingericht. Alle Nederlandse zenders, gratis internet en ook onze Jack-Russel mocht gratis mee. Samen met de prachtige omgeving, hebben wij genoten!

• 10Onderkomen

• 9John en Tonny30-09-2011

voor herhaling vatbaar

Wij komen er graag. Prima appartement. Heerlijk omgeving. Een wandelparadijs. Vooral de rust in en buiten het park. Bakker aan de deur! Winkels op loopafstand. Supermarkten op 15 min. rijden.Komen er nu al voor het derde jaar.Vriendelijke mensen in het dorp. Koortom een aanbeling waard.

• 9Onderkomen

17 tips over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Onno, 16-01-2012

Winterberg, bad wildungen, frankenberg!

• Walter, 04-05-2014

Mooie steden in de omgeving: Bad Arolsen (aanrader, hier is koningin Emma geboren, het slot is zeker een bezoek waard), Frankenberg, Kassel, Waldeck (vanuit het kasteel/slot daar een prachtig uitzicht over de Edersee), in wildpark Hemfurth vind je veel dieren die in het Nationaal Natuurpark voorkomen, Wolven, Lynxen, Wilde Zwijnen etc. Vanuit het park loop je direct het nationaal park in. Mooie wandelroutes en niet te moeilijk.

• Anja Bos, 07-06-2014

Naar de zomer rodelbaan in Vohl. Erg veel plezier voor jong en oud. In het seizoen een mais doolhof.

8 vragen over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Natasja, 02-04-2018

Hoe is het park nu...

Wij willen deze zomer naar dit gebied reizen maar willen graag weten hoe het er NU aan toe is met het park. Wij zijn een gezin met 3 kids mat leeftijd van 14, 11 en 10. Graag eerlijke reactie want t zijn best hoge bedragen voor wat ik nu aan reviews lees.

• J.Kenters, 12-07-2017

Spookpark??

Wij hebben voor een behoorlijk bedrag een huisje (206) gehuurd voor 1 week in augustus, via Novasol. Nu lezen we alleen maar negatieve berichten. Geen zwembad, beheerder, restaurant, receptie. Wij vragen ons nu echt af of dit het geld wel waard is( 541€ excl. bedlinnen en eindschoonmaak.) Wat kunnen wij doen als er ter plekke blijkt dat dit niet is wat wij mogen verwachten?

• Vakantieganger , 04-01-2017

Beheer

Is er inmiddels een nieuwe beheerder en heeft deze ook veranderingen in het vooruitzicht?

Vakantiepark info

• RokenToegestaan