Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenaustersterster

6.5Voldoende

Duitsland, Hessen, Frankenau (Sauerland)

6.5Voldoende

Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

286 reviews over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• 8p_kooijman27-08-2011

Goed park tegen stijle helling.

Midweekje met de Carnavalsvakantie geweest. Leuk huisje met paar mankementen die dezelfde dag nog werden opgelost door personeel van 't park. Receptie is echt hulpvaardig. Nederlands praten is niet echt 'n probleem: zijn veel Nederlanders gewend. Lekker elke avond gebruik gemaakt van zwembad, bubbelbad en infrarood-sauna. Ook voor de kinderen heerlijk. 2x naar Winterberg geweest voor skiën. Helaas is de afstand toch iets groter dan gedacht en is 't toch ruim 45 minuten rijden. In de bistro eten is relatief niet duur, maar zelf koken en boodschappen doen in 'n plaatselijk kein supermarktje heeft ook wel wat. Voor mensen die moeilijk te been zijn of ouderen ligt 't park niet gunstig. Het ligt tegen 'n stijle helling en m'n dochter en ik hebben paar avonden de klim gemaakt, wat duidelijk conditie-training was. Al met al leuke vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in maart 2011

• 7fam. heinen15-08-2011

nooit meer terug

huisje gehuurd via particulier deze was prima in orde schoon nette indeling en zeer goede bedden mooi uitzicht en gebruik van zwembad vooral huurprijs was goed 2 weken voor 690 euro daarnaast was het park op zich wat minder veel dingen stuk b.v internet bubbelbad sauna sega automaat ook was de tennishal gesloten en was er geen voetbalveldje( werd wel aangegeven) minpunt was ook dat de bistro om 9 uur al sluiten wilde wat we diverse avonden hebben kunnen voorkomen(waar moet je anders heen )wat ons chagerijnig personeel opleverde slechte service wat je van de receptie niet kon zeggen deze was nl goed verder was de omgeving werkelijk fantastisch

• 9Onderkomen
    • 1Activiteiten
    • 4Eetgelegenheden

vakantiepark frankenau, Parkmanager, 16-08-2011

Dankuwel voor uw reactie. Wel willen wij er even op wijzen, dat wij in de bistro een wifi aansluiting hebben die het wel degelijk doet. We hebben dit een jaar geleden al geinstalleerd omdat de gasten telkens weer de vaste computer stuk kregen. Het bubbelbad is niet stuk. Het is zo´n twee weken geleden twee dagen leeg geweest in verband met een probleem in de waterpomp, de saunas funktioneren, het voetbalveld, de paardestal en manege, het soccer en basketbalveldje is er wel degelijk net als de buitenbaan voor het tennissen. De tennishal valt trouwens niet onder onze bevoegdheid en is soms gesloten in de zomer (omdat men dan normaliter buiten speelt). De Bistro sluit niet om 21.00 uur. Om 22.00 uur wanneer er slechts een enkeling rondhangt, wordt hooguit "geroepen" laatste ronde. Normaal gesproken als er gasten zijn, geldt de sluitingstijd van 23.00 uur, vooral ook omdat toch wel dikwijls nog gezellig billard gespeelt wordt. In zoverre wilden we de feiten toch even op een rijtje zetten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 6T. Peters14-08-2011

park moet een opknap beurt krijgen

een beetje gedateerd park in het algemeen ligging perfect bij Kellerwald geen achteruitgang van de huisjes , eentonige grasveldjes voor de huisjes bistro niet gehele dag open weinig speeltoestellen voor kinderen

• 6Onderkomen
    • 5Activiteiten
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2011

• 6Gijs en fam.13-08-2011

Mooie omgeving, huisje niet van deze tijd

Deze zomer een kleine twee weken met vrouw en kind (1 jr) naar Frankenau geweest. De omgeving is werkelijk fantastisch en dat op slechts ruim drie uur rijden van Nederland. Wij hadden een vrijstaande woning gehuurd via TO. Wij kregen huis nr. 7 toegewezen. Aangezien je toch een flink bedrag betaalt voor deze woning enTO de woning aanmerkt als 'goed' heb je verwachtingen. Van deze verwachtingen aangaande het huis is niets uitgekomen. Eigenlijk is het een schande dat TO deze huizen verhuurd voor een dergelijk bedrag en onder de noemer 'goed'. Alsof we in de jaren 70 beland waren. Helaas had ik mijn cassettebandjes niet bij me om ze af te spelen in de 'radio'. Daarnaast was de inrichting viezig en oncomfortabel, waren er een heel aantal zaken kapot of bijna kapot en bestond de tuinset uit een houten picknicktafel. Maar goed; vakantie was toch heerlijk en in potentie een mooi park maar huisje nummer 7...vermijd het zouden wij zeggen.

• 3Onderkomen
    • 4Eetgelegenheden

vakantiepark frankenau, Parkmanager, 16-08-2011

Merci voor uw beoordeling. Uiteraard smaak verschilt. De eigenaar heeft in 2010 zijn huis laten schilderen en nieuwe meubeltjes met wat deko neergezet (IKEA).Jammer dat het bij U niet in de smaak viel.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 8Edwin & Patricia25-07-2011

Vakantiewoning 65 fantastisch uitzicht!

Begin juli 2011 hebben wij vakantiewoning 65 gehuurd rechtstreeks van een particulier (Rob Oost). Prima woning met een fantastisch uitzicht. De woning was netjes en schoon. Alle benodigheden waren ruimschoots aanwezig. Vanuit de woning loop je direct het bos in waar je mooie wandelingen kunt maken. Het park is erg rustig, het restaurant is erg slecht. Dit is zeker de naam restaurant niet waardig. Omgeving is erg mooi met genoeg bezienswaardigheden.

• 8Activiteiten
    • 2Eetgelegenheden

vakantiepark frankenau, Parkmanager, 16-08-2011

Dank U voor uw reactie. We hebben geen restaurant maar een bistro. Zoals gebruikelijk heeft een bistro een kleine kaart met tenminste in Duitsland cq. bij ons een lekker bord tegen een zeer betaalbaar tarief (nog geen 8 Euro voor een vers schnitzelt met frietjes). Trouwens we hebben voor dit model gekozen om de drempel wat te verlagen. Uiteindelijk hebben we zeker in de schoolvakanties nogal wat families met kinderen , die niet zoveel wensen / kunnen besteden vooral omdat de kinderen sowieso liever in de speeltuin of in de billardlounge met speeltoestellen en zitjes rondhangen. Voor diegene die wat meer ambities heeft biedt de keuken overigens heel bijzondere zelfgemaakte soepen en smakelijke dagschotels, die de konkurentie met "restaurants" echt niet hoeven te schuwen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 8fam vd brink20-06-2011

Mooiste vak.woning die we tot nu toe bezochten !

Met de kinderen naar ferienpark Frankenau (Sauerland/Hessen) geweest en troffen tot onze verbazing de mooiste woning aan die we tot nu toe bezochten. De receptie gaf het al aan dat huis nr. 222 tot de favoriete 6-persoons woningen behoort. Grote ruime schone woning met extra speelkamer voor de kleinjes en 3 grote slaapkamers en grote moderne keuken en woonkamer. Twee badkamers. Bovendien zo vrij dat je zo het bos in loopt. Tot onze verbazing mochten we ook gebruik maken van de sauna en het zwembad naar dat is geloof ik voorlopig tot januari 2012. Aan-te-raden woning al is hij volgens mij voor dit jaar al behoorlijk bezet. Wij proberen nu al voor 2012 te reserveren.

Mvrt fam. vd Brink

• 9Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

• 9Petra Renaud15-06-2011

prima park, voor herhaling vatbaar.

Vakantiepark Frankenau, een aanrader. Begrijp niet dat er nog altijd mensen zijn die zich negatief uitlaten over huisjes. Staat het je niet aan, ga je toch ter plekke klagen, om een beter huisje te krijgen, i.p.v. gelijk een heel park in een kwaad daglicht te stellen, want wij hadden een pracht huis, helemaal niets op aan te merken! geweldige dagen gehad, mooi huis, prachtige ligging, zeer geschikt voor o.a. Nordic Walken in de omgeving, zwembad o.k., kinderen kwamen een weekeinde en huurden boot op de Edersee, fantastisch! Gaan zeker terug! Petra Renaud, Den Haag

• 9Activiteiten

Gereisd met partner in mei 2011

• 6inge14-06-2011

Niet via het park boeken maar via particulier!

Wij zijn hier onlangs geweest en hadden rechtstreeks via het park geboekt. Absoluut niet doen dus! Een zeer slecht onderhouden huisje, bedden niet goed, smerig. Via particulier zijn de huisjes echt veel beter maar die zijn al wel snel volgeboekt! Park op zich heeft een klein zwembag waarvan het bubbelpad en kleine peuterbad buiten gebruik waren. Kleine speeltuin maar verder een schitterende omgeving. Je kunt erg lekker eten bij Stiehl in Altenlotheim (voor de vleesliefhebbers); een must om hier te eten tijdens een vakantie!

• 4Onderkomen
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

• 7Willeke30-05-2011

leuk verblijf

Leuke huisjes. Op zich hebben we ons daar prima vermaakt, maar het allemaal wel een beetje simpel. Klein zwembad, een paar speeltoestellen. Het huisje voldoet, maar het is wel een beetje afhankelijk of het huisje wordt verhuurd via de verhuurorganisatie of door prive-personen (in dat laatste geval heb je geen recht om het zwembad te gebruiken). Omgeving is mooi, met leuke steden in de omgeving. We hebben daar heerlijk gewandeld. Is zeker voor herhaling vatbaar.

• 7Onderkomen
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in mei 2009

• 5Serge06-05-2011

Huisje is aan renovatie toe

Huisje(nr.90) was vies,oud en miste veel inventaris.Rolgordijn in slaapkamer defekt, elektr.radiatoren oud en aan vervanging toe. Slechte verlichting in huis etc...... Er zal waarschijnlijk verschil zijn in particulier verhuur en via reisorganisatie,maar deze kwaliteit zijn wij niet van Duitsland gewend. Wel jammer,want het park en omgeving is op zich erg mooi.

• 4Onderkomen
    • 5Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

17 tips over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Onno, 16-01-2012

Winterberg, bad wildungen, frankenberg!

• Walter, 04-05-2014

Mooie steden in de omgeving: Bad Arolsen (aanrader, hier is koningin Emma geboren, het slot is zeker een bezoek waard), Frankenberg, Kassel, Waldeck (vanuit het kasteel/slot daar een prachtig uitzicht over de Edersee), in wildpark Hemfurth vind je veel dieren die in het Nationaal Natuurpark voorkomen, Wolven, Lynxen, Wilde Zwijnen etc. Vanuit het park loop je direct het nationaal park in. Mooie wandelroutes en niet te moeilijk.

• Anja Bos, 07-06-2014

Naar de zomer rodelbaan in Vohl. Erg veel plezier voor jong en oud. In het seizoen een mais doolhof.

8 vragen over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Natasja, 02-04-2018

Hoe is het park nu...

Wij willen deze zomer naar dit gebied reizen maar willen graag weten hoe het er NU aan toe is met het park. Wij zijn een gezin met 3 kids mat leeftijd van 14, 11 en 10. Graag eerlijke reactie want t zijn best hoge bedragen voor wat ik nu aan reviews lees.

• J.Kenters, 12-07-2017

Spookpark??

Wij hebben voor een behoorlijk bedrag een huisje (206) gehuurd voor 1 week in augustus, via Novasol. Nu lezen we alleen maar negatieve berichten. Geen zwembad, beheerder, restaurant, receptie. Wij vragen ons nu echt af of dit het geld wel waard is( 541€ excl. bedlinnen en eindschoonmaak.) Wat kunnen wij doen als er ter plekke blijkt dat dit niet is wat wij mogen verwachten?

• Vakantieganger , 04-01-2017

Beheer

Is er inmiddels een nieuwe beheerder en heeft deze ook veranderingen in het vooruitzicht?

Vakantiepark info

• RokenToegestaan