Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenaustersterster

6.5Voldoende

Duitsland, Hessen, Frankenau (Sauerland)

6.5Voldoende

Meer vakantiepark info

286 reviews over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• 9Els Franken18-11-2011

Huis 36 is een topper

28-10-2011 Huis nr. 36 in vakantiepark in Frankenau is ons zeer goed bevallen. Het ligt in een mooie omgeving. Vanuit het huis kun je prachtige wandelingen maken. In de nabije omgeving zijn mooie stadjes te bezoeken. We denken dat ieder jaargetijde geschikt is. Het huis is fris en enorm praktisch ingericht. We hebben niets gemist. We konden zelfs Nederlands tv ontvangen. De eigenaars van het huis zijn erg attent (fles wijn bij aankomst).

• 9Onderkomen
    • 7Activiteiten
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in oktober 2011

• 9John en Tonny30-09-2011

voor herhaling vatbaar

Wij komen er graag. Prima appartement. Heerlijk omgeving. Een wandelparadijs. Vooral de rust in en buiten het park. Bakker aan de deur! Winkels op loopafstand. Supermarkten op 15 min. rijden.Komen er nu al voor het derde jaar.Vriendelijke mensen in het dorp. Koortom een aanbeling waard.

• 9Onderkomen

Gereisd met partner in juli 2011

• 6Familie21-09-2011

Verouderd vakantiepark, ligging super.

Lang weekend was redelijk te doen. Met 6 pers. In een huisje gezeten, was te doen. Bedden bijzonder matig (kraken) en de trap mag ook vast geschroefd worden. Keukenuitzet incompleet, pannen niet geschikt om te koken. Sauna en wihrpool waren kapot en kinderbadje was niet gevuld (?) kortom erg gehorig huisje en behelpen met een 1 jarig kindje. Zwembad was sterk verouderd en niet in de staat zoals wijndie graag zouden zien. Ligging aan de bosrand was ideaal voor onze twee honden. Prijs was gunstig en zeker de verklaring van achterstallig onderhoud op het park.

• 3Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in september 2011

• 7Heinz14-09-2011

Aftakeling

Wij hebben een hele leuke vakantie gehad in Frankenau. Maar wanneer we kijken naar de accomodatie valt er wel een en ander op te merken. Ooit is het waarschijnlijk een fantastisch vakantiepark geweest, maar nu is het toe aan een hele stevige opknapbeurt (lees: investering). Wat in andere reacties wordt gezegd, kan alleen maar beaamd worden. Maar gelet op de prijs / kwaliteit verhouding kan gezegd worden dat die op zich dan wel in orde is. Toch ben ik bereid meer te betalen als het park opgeknapt wordt en niet langer vergane glorie is.

• 5Eetgelegenheden

• 7Irma14-09-2011

leuk park met mooie omgeving

Vakantiepark Frankenau ligt in een mooie omgeving waar ook leuke uitstapjes kunnen worden gedaan. Bv het maisdoolhof en het wildpark was erg leuk. Het is wel allemaal heuvelachtig dus voor mensen die slecht ter been zijn iets zwaarder, maar opa en oma van 71 ging het allemaal redelijk goed af. Het huisje dat wij hadden was schoon alleen was wel te ruiken dat er honden op het park mogen. Personeel van de receptie is erg netjes en vriendelijk. Wij hebben een hele leuke vakantie in 2011 gehad.

• 7Onderkomen
    • 10Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 6adri.hankel13-09-2011

Leuk voor een keertje.

Zoals anderen al schreven, een beetje gedateerd en versleten. Ons huisje (175) gehuurd van Duitse particulier had nogal wat mankementen. Zwembad op het park (volgens de kids, zelf niet bezocht) net acceptabel. Wel een mooie omgeving. De bistro op het park stelt niet veel voor, een Nederlandse cafetaria heeft een groter aanbod. Ook het dorp Frankenau heeft weinig horeca, dan kun je beter even doorrijden naar Frankenberg (ca. 20 minuten). Nog een tip als je gaat in de zomer: haal bij de Action wat doosjes horrengaas en wat punaises en prik dit aan de buitenkant van de slaapkamerramen. Anders ben je gedwongen met de ramen dicht te slapen!

• 4Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 6Sid10-09-2011

Aardig park maar wel erg basic.

Huisje zelf was erg basic.. doet erg gedateerd aan maar voldoet wel. Zeker als je de hele dag weg bent en het alleen gebruikt om te overnachten.

Receptie is redelijk behulpzaam. Park kom niet geheel overeen met geen in de reisgids staat.

Wij hadden het "geluk" dat we tijdens het dorps feest "Kermis" op het park verbleven. De eerste nacht hard muziek tot 6 uur s'ochtends de andere 3 nachten tot 4 uur s'ochtends.. Erg slechte nachtrust daardoor. Receptie was hierover redelijk onverschillig. We snappen dat zij er ook niet veel aan konden doen maar reactie was redelijk bot.

Verder prachtige omgeving en rond de Edersee is erg veel te doen.

• 4Onderkomen

• 4Flipje05-09-2011

Mooie omgeving,maar huisje is slecht.

Waar betalen wij die 50 euro schoonmaakkosten voor als alles nog vies is en het vet van de afzuigkap afdruipt. Stoelen die vet doorgezakt zijn en bedrading die los ligt (lekker kindvriendelijk)Ik kan nog wel even doorgaan maar daar is dit vak te klein voor.Receptie kan er niks mee,ze spelen het waarschijnlijk weer na touroperator toe.Het enige goede waren de bedden die lekker lagen en opgemaakt waren.Voor ons in ieder geval geen touroperator meer.

• 1Onderkomen
    • 6Activiteiten
    • 2Eetgelegenheden

• 6Peter04-09-2011

Licht vergane glorie

Voor de 2e keer Ferienpark Frankenau am Sternberg bezocht. Helaas is de constatering dat de accomodaties gedateerd zijn en dringend aan modernisering toe. De ligging van het park is en blijft prima, heerlijke wandelmogelijkheden of met de mountainbike. Het is bovendien een geode uitvalsbasis voor het bezoeken van Marburg (voor de klimmers), Frankenberg, Edersee/Waldeck, Kassel (65 km, hoogste museadichtheid van Duitsland), Winterberg, etc. Het restaurant is werkelijk een flop van de bovenste plank en je krijgt het gevoel dat je beter weg kunt blijven. De pizzeria in het dorp is beter en goedkoper. Het zwembad is gedateerd en aan een opknapbeurt toe. Jammer dat een park met zoveel mogelijkheden in een aantal jaren (15 in dit geval) zo aftakelt. Wat ons betreft blijft het hierbij. Maar als je niet om alle comfort geeft is dit een redelijke bestemming. Ooh ja, in augustus stikt het van uiterst agressieve wespen, maar daar kan de parkbeheerder nu eens niets aan doen.

• 6Onderkomen

• 7Saskia28-08-2011

Redelijk park

na het lezen van Zoover waren onze verwachtingen hoog, wellicht te hoog. het park zelf ligt prachtig, maar is erg steil. Onze voorkeuren waren niet doorgekomen, waardoor we een bovenwoning zouden krijgen. Dit is keurig recht gezet, maar werd duidelijk niet gewaardeerd door de receptie.

de beloofde mini supermarkt was er niet, ook was er geen kinderspeelhoek. wel een vitrinekast met duitse spellen. in de bistro zou een hoekje voor kinderen moeten zijn, maar de receptie omschreef dit als zeker geen kinderspeelplaats. Dit gaat ook pas om 15 uur open. Bistro zijn we niet geweest, want er stond slechts 1 ding op het menu dat geen (varkens) vlees bevatte, veel te weinig keuze voor pescotariers dus.

onze 3 jarige zoon kon de steile hellingen niet op lopen, en ook met een buggy naar het huisje bleek een haast onmogelijke klus. een trip naar het zwembad moest dus met de auto, waar je vervolgens niet met de buggy door de hekjes kunt. Veel gedoe als je met kinderen gaat die niet kunnen lopen.

• 6Onderkomen
    • 6Activiteiten

17 tips over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Onno, 16-01-2012

Winterberg, bad wildungen, frankenberg!

• Walter, 04-05-2014

Mooie steden in de omgeving: Bad Arolsen (aanrader, hier is koningin Emma geboren, het slot is zeker een bezoek waard), Frankenberg, Kassel, Waldeck (vanuit het kasteel/slot daar een prachtig uitzicht over de Edersee), in wildpark Hemfurth vind je veel dieren die in het Nationaal Natuurpark voorkomen, Wolven, Lynxen, Wilde Zwijnen etc. Vanuit het park loop je direct het nationaal park in. Mooie wandelroutes en niet te moeilijk.

• Anja Bos, 07-06-2014

Naar de zomer rodelbaan in Vohl. Erg veel plezier voor jong en oud. In het seizoen een mais doolhof.

8 vragen over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Natasja, 02-04-2018

Hoe is het park nu...

Wij willen deze zomer naar dit gebied reizen maar willen graag weten hoe het er NU aan toe is met het park. Wij zijn een gezin met 3 kids mat leeftijd van 14, 11 en 10. Graag eerlijke reactie want t zijn best hoge bedragen voor wat ik nu aan reviews lees.

• J.Kenters, 12-07-2017

Spookpark??

Wij hebben voor een behoorlijk bedrag een huisje (206) gehuurd voor 1 week in augustus, via Novasol. Nu lezen we alleen maar negatieve berichten. Geen zwembad, beheerder, restaurant, receptie. Wij vragen ons nu echt af of dit het geld wel waard is( 541€ excl. bedlinnen en eindschoonmaak.) Wat kunnen wij doen als er ter plekke blijkt dat dit niet is wat wij mogen verwachten?

• Vakantieganger , 04-01-2017

Beheer

Is er inmiddels een nieuwe beheerder en heeft deze ook veranderingen in het vooruitzicht?

Vakantiepark info

• RokenToegestaan