17 tips over Vakantiepark Feriendorf am Sternberg Frankenau

• Onno, 16-01-2012

Winterberg, bad wildungen, frankenberg!

• Walter, 04-05-2014

Mooie steden in de omgeving: Bad Arolsen (aanrader, hier is koningin Emma geboren, het slot is zeker een bezoek waard), Frankenberg, Kassel, Waldeck (vanuit het kasteel/slot daar een prachtig uitzicht over de Edersee), in wildpark Hemfurth vind je veel dieren die in het Nationaal Natuurpark voorkomen, Wolven, Lynxen, Wilde Zwijnen etc. Vanuit het park loop je direct het nationaal park in. Mooie wandelroutes en niet te moeilijk.

• Anja Bos, 07-06-2014

Naar de zomer rodelbaan in Vohl. Erg veel plezier voor jong en oud. In het seizoen een mais doolhof.

• Jan Meijer, 11-08-2013

Het wildpark in Willingen en zwembad Heloponte in Bad Wildungen.

• JHvD, 16-05-2013

Mountainbiken, kanoen of lekker wandelen. Eten in Löhlbach bij Wirthaus ahle Schule of Athene in Frankenberg Bezoek Winterberg, Marburg, Korbach of Frankenberg.

• Simone, 20-02-2013

Boek niet via een reisorganistie. Je komt dan nl. terecht in een huis van het park zelf. Het Park is sinds 2012 failliet en er wordt niets meer aan de huisjes gedaan. Doorgezakte banken, 4 borden voor een 6 persoons huis. Een bed dat het al op dag 1 begaf. Ze doen hun best bij de receptie maar het geld is gewoon op. Daarnaast ook 11 euro per nacht duurder. Verwacht verder geen extra's op het park aangezien alles gesloten is.

• Jessica, 02-11-2012

Het park wordt nu beheerd door een nieuwe eigenaar. De verhuurders zijn gezamenlijk bezig alles weer netjes te maken. Dit is duidelijk te zien. Ga zo door en al kan het restaurant en zwembad (nog) niet open, er is op korte afstand genoeg aan eetgelegenheid en zwembaden (openlucht en overdekt). Voor kleine parken is dit toch niet te onderhouden. Verzorg het park goed en de mensen kunnen er een fijn e vakantie voor niet te veel geld hebben!!

• Jet, 29-08-2012

In Frankenau pizzeria Roma (met verse groente), gezellige eigenaar en redelijke prijzen. In Altenlotheim is hofcafe Kellerwaldschätze een aanrader voor de lunch(biologische streekproducten) tijdens wandelingen (geopend 13:30-19:00uur) afrader in dit dorp is restaurant Stiehl, dit is sinds de jaren 70 niet meer gemoderniseerd.Eten komt bovendien uit de magnetron.

• vakantieganger, 05-08-2012

Quernstkirche, ligt op ongeveer 30 minuten lopen vanaf het feriendorf. Mooie route, mooi uitzicht. Edersee, mooi op warme dagen! Schloss Waldeck / Edersee; mooi kasteel met prachtig uitzicht!

• barbella00, 24-07-2012

Deze plek is echt aan te raden als je van rust, een schitterende natuur, wandelen , mountainbiken ( fiets met versnellingen) zwemmen in de Eder of Edersee of lekker een daagje super wil genieten op nog geen 40 km in het zwembad van Centerparcs en daarna een tonijnpizza eten. Zwembaden ook genoeg in de omgeving maar zelf zijn we daar niet geweest. Aanrader is de bakker Paul en pizzaria Roma. De Quernstroute is een korte route maar echt heel mooi. Eekhoorntjes en vogels maken het af.

• ilonka, 30-05-2012

Je kunt vanaf hier alle kanten op, shoppen in Kassel of Korbach, naar de Edersee voor water plezier of heerlijk wandelen in het Kellerwald.

• Valérie, 05-08-2012

Ga zeker 1 van de wandelroutes lopen. Start: met de weg ophoog, bovenaan het vakantiepark. Lekker eten: bij de pizzaria in Frankenau Neem mee: wespenvanger (om op te hangen) Wildpark in Willigen: leuk met jonge kinderen!

• JHvD, 15-05-2013

Aanraders: - wandelen / mountain biken in het Kellerwald (45 km2 natuurgebied begint slechts 100 m. van de woning). - Bezoek aan de Ederstausee met de stuw. (watersport) - Leuke plaatsen: Korbach, Bad Wildungen, Winterberg, Marburg!! - Eten: Wirthaus Ahle Schule(Löhlbach), Grieks restaurant Athene in de winkelstraat van Frankenberg. Snitzel bij Kaiser Wilhelm in Bad Wildungen een pizza in Frankenau of een van de vele Gasthofen.

• Yvonne, 06-11-2016

Nationalparkzentrum Kellerwald (zie website); prachtige combi van info over de natuur met interactieve mogelijkheden dankzij het digitale tijdperk, kunstzinnig mooi gemaakt compleet met 4D film (nog geen kwartiertje rijden van het park): geweldig.

• harry boersma, 19-08-2014

We hebben diverse huisjes gezien op het park, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit. De woning is twee keer zo groot als andere woningen op de straat, omdat ze van twee woningen er 1 hebben gemaakt. Een aanrader !

• Iris, 21-09-2014

Ga niet naar 'das tolle haus'. Je betaald 5 euro pp en je bent binnen 5 minuten weer buiten. Het is leuk om te zien, maar nog niet eens af.

• mariondj75, 18-08-2014

Huisje 125 is echt een aanrader!! Bergpark Willhelmshole in Kassel is erg mooi. Kletterpark bij de Edersee is onze sportieve tip!