Darmstadt

Reviews over Darmstadt

Beslist de moeite waard

Rinus,
    1-10-2016

Darmstadt is een ruim opgezette stad die in de Tweede Wereldoorlog grotendeels werd verwoest, hier en daar zijn er historische gebouwen gerestaureerd maar moderne gebouwen domineren deze industriestad.

Darmstadt heeft alle voorzieningen en de stad is beslist een bezoek waard, er hangt een levendige sfeer en voor de toerist is er veel te ontdekken al liggen de bezienswaardigheden niet altijd op loopafstand van elkaar.

Naast enkele interessante musea heeft de stad enkele fraaie kerken en een leuk stadshart met veel terrasjes

Moderne architectuur die er uitspringt zijn het Hunderdwasserhaus en het Staatstheater.

In het stadshart ligt ook de Hernngarten met hier op aansluitend de prachtige Prinz Georg Garten met paleisje waarin een keramiekmuseum is gevestigd.

Iets buiten het centrum ligt de Mathildenhöhe met zijn zeer bezienswaardige Jugendstil gebouwen en Russische kerk.

Aan de noordoostrand van de stad staat het Jachtslot Kranichstein dat omgeven word door een bospark, vooral het prachtige Jachtmuseum in dit slot is zeer de moeite waard.

Gereisd met partner in september 2016

Arbeidersstad onder de rook van Mannheim

Marie- Josee en Bert,
    4-8-2013

Grote winkelstad met mooi park gelegen midden in het centrum. Allerhande winkels voorradig waar je alles kunt kopen wat je elders ook kunt. Bij erge warmte is een bezoek aan het stadspark zeker de moeite waard.

Gereisd met partner in juli 2013
Darmstadt scoort een 7 uit 10, op basis van 7 reviews