Hamburg

Reviews over Hamburg

Leukste stad van Duitsland

Daniel,
    7-1-2019

Afgelopen twee jaar Hamburg twee keer bezocht. En volgende maand zullen we Hamburg opnieuw bezoeken. We wonen in Enschede, dus Duitse steden zijn vaak dichterbij dan steden als Amsterdam en Den Haag. Veel Duitse steden hebben wij al bezocht, maar Hamburg is tot nu toe onze favoriet. Vooral St. George is een erg leuke en gezellige wijk. De omgeving rondom het station is alles behalve prettig, maar even doorbijten en je loopt het leuke St George binnen. Die Lange Reihe is binnen deze wijk de leukste straat, met verschillende boetiekjes, lekkere restaurantjes en barretjes. De wijk is erg openminded, bijgevolg veel gaybars en kunstenaars.

De stad is vooral erg afwisselend: de beroemde imposante pakhuizen, luxe winkelstraten, feestende Reeperbahn en de hippe wijk Sternschanze/schanzeviertel is het bewijs hier van.

En opvallend: de inwoners zijn veel vriendelijker dan de inwoners van Berlijn en het Ruhrgebied.

Gereisd met partner in februari 2018

Echt een aanrader

Judith B.,
    24-9-2018

Hamburg is een bruisende stad: een kruising tussen Berlijn en Amsterdam. De mensen helpen je overall♡♡ en te voet in het centrum kun je alles makkelijk vinden. Zeer de moeite is het schanzenviertel met kleine winkeltjes en markt. Om Hamburg heen is veel ruimte en groen. Ik kom terug!

Gereisd met partner in september 2018

Hamburg was TOP

niki,
    4-1-2018

Een erg mooie stad, prachtig centrum,super mooie winkels, veel kerstmarkten, en een goede sfeer, aardige mensen, heel veel gezien, de stad de haven het prachtige concertgebouw, met een spectaculair uitzicht, voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in december 2017

indrukwekkende stad

Eric Mostert,
    7-12-2017

Een indrukwekkende stad, alleen niet erg gezellig. Onze ervaring was dat de mensen niet erg vriendelijk waren. Sommige delen van de stad zijn bijna volledig besmeurd met grafitty. Dat wordt kennelijk geaccepteerd en sommigen noemen dat hip. Ik noem dat verschrikkelijk lelijk. Met de kerst vindt je veel lrukr kerstmarkten door de hele stad. Vanaf 1 december prima om in kerstsfeer te komen. Wat ons opviel is dat Hamburg een dure stad is, waar ook de wijn heel erg prijzig is, Een dubbele cognac is duurder dan een glas wijn. Het openbaar vervoer is prima, Een dagkaart voor twee personen kost € 11,80, Daar kom je de hele stad mee door. Een stad die je zeker een keer gezien moet hebben.

Gereisd met partner in Fri Dec 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Stad met voor elk wat wils

Schubra,
    7-10-2017

Hamburg is een grote stad met verschillende bezienswaardigheden. Voor shoppers een walhalla, voor kinderen (maar ook voor de ouderen!) zijn er leuke musea zoals het Miniatuurmuseum en het chocolademuseum. Het oude havengebied is heerlijk om te slenteren. je kunt er ook geweldig eten en op het grote meer midden in de stad zijn er veel wateractiviteiten, waaronder vele rondvaarten. Heerlijke stad om 2 à 3 dagen door te brengen,

Gereisd met partner in september 2017
Hamburg scoort een 8,3 uit 10, op basis van 184 reviews