header
Hamburg

Genieten in hartelijk Hamburg

Of je nu wilt shoppen, feesten of op zoek bent naar cultuur, Hamburg is the place to be bij onze oosterburen. Deze op één na grootste stad van Duitsland zit vol met bijzondere bezienswaardigheden, winkels, kroegen en restaurants. En nog een voordeel: In slechts vier uur rijden vanaf Utrecht ben je er al!

Inspiratie voor Hamburg

Top 3 hotels met goede ligging

Centraal logeren in Hamburg

Top 3 hotels in Hamburg

Genieten in deze bruisende stad

Top 3 must do in Hamburg

Van architectuur tot modelspoorbaan

Lekker eten in Hamburg

(Inter)nationaal smullen

Top 3 hotels met goede ligging

Hotel Gresham Carat

Genieten in Hamburg doe je in het fijne hotel Gresham Carat. De centrale ligging zorgt ervoor dat je gemakkelijk de stad kunt verkennen. Ga lekker winkelen, een biertje drinken op het terras, de bezienswaardigheden van Hamburg bewonderen en ’s avonds geniet je languit na uit op je heerlijke hotelbed.

Hotel Lindner am Michel

Hotel Lindner am Michel is de perfecte uitvalsbasis voor een weekendje Hamburg. Ontdek deze gezellige stad vanuit dit fijne hotel. Je loopt zo naar alle bezienswaardigheden. Zere voeten? Er stopt ook een hop-on/hop-off bus om de hoek. Boek vooral het heerlijke ontbijt, zo kun je opladen voor een nieuwe dag Hamburg.

Hotel Europäischer Hof

Een ander heerlijk hotel in Hamburg is het Europäischer Hof. Dit viersterrenhotel ligt tegenover het Centraal Station en midden in de Altstad met haar prachtige binnenmeren. Eet een authentieke Duitse maaltijd in het hotel of in een van de restaurants in de buurt. Met je hotelkaart mag je gratis gebruik maken van het openbaar vervoer.

Top 3 hotels in Hamburg

Vriendelijk personeel bij Aparthotel Apartment-Hotel Hamburg Mitte

Het personeel van Aparthotel Apartment-Hotel Hamburg Mitte is ontzettend vriendelijk. Ze staan dag en nacht voor je klaar en geven je graag tips over de must do's in Hamburg. Geniet van je grote kamer met zachte bedden en elke ochtend een heerlijk ontbijt bij Aparthotel Apartment-Hotel Hamburg.

Prachtig Hotel VCH Baseler Hof

Bij Hotel VCH Baseler Hof voel je je meteen thuis. De enorme hotelkamer lijkt op een woonkamer, waar je alle ruimte hebt tijdens je verblijf in Hamburg. Je logeert vlakbij het centrum, maar geniet door de ligging in een rustige straat wel van een goede nachtrust. Een aanrader!

Ontspannen bij Hotel Lindner Park Hotel Hagenbeck

Je citytrip naar Hamburg is compleet als je logeert bij Hotel Lindner Park Hotel Hagenbeck. Het hotel is pas gerenoveerd, dus de kamers zijn ontzettend schoon en luxe. Geniet van de ruime badkamer met inloopdouche en heerlijk zachte bedden. Ook lekker: na een dagje de stad verkennen kun je ontspannen in de sauna van het hotel.

Top 3 must do in Hamburg

Opmerkelijke architectuur in Hamburg

Een van de architectonische hoogstandjes is zeker de Elbe Philharmonic Hall. Midden in het centrum van Hamburg staat dit gebouw met een uitzonderlijk uiterlijk. Het is ontworpen door het beroemde architectenstel Herzog en Meuron en is gemaakt met 1096 individuele glaselementen. Je kijkt je ogen uit!

Er op uit met de kids

Ook met kinderen kun je je prima vermaken in Hamburg. Neem ze mee naar Miniatur Wonderland. Hier ben je verzekerd van een dag lang plezier. Het is de grootste modelspoorbaan ter wereld en ligt in het historische stadsdeel van de stad: Speicherstadt. Het park van wel 1300 vierkante meter doet een beetje denken aan Madurodam.

Feesten op de Reeperbahn

Wie houdt van dansen tot diep in de nacht, is in Hamburg helemaal op zijn plek. De meest bekende uitgaansstraat van de stad ligt in de wijk St. Pauli. Overdag is de Reeperbahn een gewone winkelstraat. Maar in de avond slaat de sfeer volledig om. De 930 meter lange straat zit vol met restaurants, bars en discotheken.

Lekker eten in Hamburg

decoration

Geniet van een voordelig hapje en drankje

Een stedentrip is natuurlijk niet compleet zonder een hapje en een drankje. Wie denkt dat je in Hamburg de lekkerste hamburgers eet, heeft het helaas mis. Maar er is op culinair gebied genoeg te vinden. De prijzen liggen net wat lager dan in Nederland, dus hiervoor hoef je een goede maal of een lekkere cocktail zeker niet te laten.

Internationale restaurants

Hamburg kent wel 4000 restaurants met binnen- en buitenlandse specialiteiten. Vooral de wijken Eppendorf en Uhlenhorst staan bekend om de vele internationale eetgelegenheden. In Eppendorf eet je bijvoorbeeld heerlijk Italiaans bij Ristorante Morellino. In een uitstekende ambiance geniet je hier van van authentieke Mediterraanse gerechten.

De beroemde curryworst

Zin in een snelle hap tussendoor? Door de hele stad staan vele mobiele kraampjes waar je de beroemde en geliefde curryworst kunt bestellen. Je mag Hamburg zeker niet verlaten zonder deze te proeven! Ook in vele Hamburgse restaurants kun je je tegoed doen aan deze lekker Duitse worst.

Sorteren

vakanties Hamburg

Reviews over Hamburg

Hamburg was TOP

niki
    4-1-2018
    Een erg mooie stad, prachtig centrum,super mooie winkels, veel kerstmarkten, en een goede sfeer, aardige mensen, heel veel gezien, de stad de haven het prachtige concertgebouw, met een spectaculair uitzicht, voor herhaling vatbaar.

indrukwekkende stad

Eric Mostert
    7-12-2017

Een indrukwekkende stad, alleen niet erg gezellig. Onze ervaring was dat de mensen niet erg vriendelijk waren. Sommige delen van de stad zijn bijna volledig besmeurd met grafitty. Dat wordt kennelijk geaccepteerd en sommigen noemen dat hip. Ik noem dat verschrikkelijk lelijk. Met de kerst vindt je veel lrukr kerstmarkten door de hele stad. Vanaf 1 december prima om in kerstsfeer te komen.

Wat ons opviel is dat Hamburg een dure stad is, waar ook de wijn heel erg prijzig is, Een dubbele cognac is duurder dan een glas wijn. Het openbaar vervoer is prima, Een dagkaart voor twee personen kost € 11,80, Daar kom je de hele stad mee door. Een stad die je zeker een keer gezien moet hebben.

Stad met voor elk wat wils

Schubra
    7-10-2017
    Hamburg is een grote stad met verschillende bezienswaardigheden. Voor shoppers een walhalla, voor kinderen (maar ook voor de ouderen!) zijn er leuke musea zoals het Miniatuurmuseum en het chocolademuseum. Het oude havengebied is heerlijk om te slenteren. je kunt er ook geweldig eten en op het grote meer midden in de stad zijn er veel wateractiviteiten, waaronder vele rondvaarten. Heerlijke stad om 2 à 3 dagen door te brengen,

Een verrassende stad !

Van Ranst Hans
    7-9-2017
    Hamburg was ons vertrekpunt voor onze cruise. Zonder al te veel verwachtingen zijn we echt wel verrast door deze stad! De stad moet recent een volledige facelift hebben gekregen, alles ziet er nieuw uit. Prachtige architectuur ! Prachtige moderne appartementsgebouwen , vele terrasjes langs het water. We hebben hier niet lang kunnen zijn , maar zou het niet erg vinden om hier nog terug te komen ! Aanrader !

Geweldige stad, voor herhaling vatbaar!

Ruud Post
    1-7-2017
    Wat een bijzonder, mooie en fijne stad! Zeer veel te zien, wat een aanrader is een rondleiding over de Reeperbahn met een gids.. Hou je van modelbouw ga dan naar Wonderwuld, wel een tijd reserveren. Bij mooi weer een rondvaart over de Elbe. Met andere woorden, voor elk wat wils... Top stad.
Hamburg scoort een 8,4 uit 10, op basis van 166 reviews