Bremen

De Hanzestad is het kloppende hart van Noordwest-Duitsland en de thuisstad van de wereldberoemde Bremer stadsmuzikanten. Een grote stad met veel facetten – geschiedenis, traditie, wetenschap, natuur en cultuur verenigen zich tot een fascinerend totaalbeeld. De belangstelling voor de 1200 jaar oude stad aan de rivier neemt steeds meer toe!

Lees meer over Bremen

We hebben een aantal aanbieders voor Bremen voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Bremen voor je op een rij gezet:

Over Bremen

De stad Bremen ligt in het noorden van Duitsland en wordt doorkruist door de rivier de Weser. Er wonen iets over een half miljoen mensen.
Een stedentrip naar Bremen belooft de bezoeker een afwisselend verblijf in de prachtige Hanzestad.
Op de Weserpromenade Schlachte die langs de rivier loopt midden in de binnenstad leggen historische en moderne schepen aan, welke voor een zeevaardersachtige sightseeing zorgen.
Bremen heeft veel te bieden. Er zijn historische bezienswaardigheden, en natuurlijk is er het standbeeld van de Bremer stadsmuziekanten uit het sprookje van de gebroeders Grimm. Wie op zoek gaat naar museums mag zeker het Universum niet overslaan. Het ruimtevaartbedrijf EADS Astrium is gevestigd in Bremen. Voor voetballiefhebbers is de voetbalclub van Bremen, Werder Bremen, beslist een bekende club. Er kan een bezoek aan het voetbalstadion gebracht worden. Wie in plaats van een visite aan een museum liever een wandeling maakt, kan in Bremen genieten van het aanzienlijke aanbod van prachtige parken, tuinen en plantsoenen.

In de binnenstad van Bremen is het gezellig winkelen. Kleine boetiekjes, grote mode- en warenhuizen, en overdekte, glazen winkelpassages zijn door de kleine afstanden gemakkelijk en gemoedelijk te bezoeken en zorgen voor leuke afwisseling. De historische pleinen, de overal verkrijgbare kleine versnaperingen en de talrijke bezienswaardigheden dragen bij aan een plezierige shopping ambiance.
Wie lekker en wat uitgebreider wil eten, kan aan de Weserpromenade Schlachte verwend worden met een smakelijk menu. In Bremen is genieten traditie!
Voor kinderen is het een feest aan boord van het pannekoekenschip, de Admiral Nelson.
Boek een heerlijk avondje uit in het Bremer Theater of in het bijzondere travestie-theater of, geheel in Bremer stijl, aan boord van het eigen theaterschip.

Bremen is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Op 3,5 km afstand van Bremen stad is er de luchthaven. In de stad Bremen zelf rijden bussen en trams. Voor een paar euro koop je de de Bremen-Erlebnis karte. Deze kaart laat je, vanaf 18.00 uur voor de eerste dag, gebruik maken van al het openbare vervoer en is 1 of 2 dagen geldig.

Het weer in Bremen is vergelijkbaar met het Nederlandse klimaat. Een citytrip naar deze stad plan je het liefst in de periode van mei tot en met oktober.De gemiddelde temperatuur ligt dan tussen 16 en 22 ºC.

Reviews over Bremen

• 9Kim Bekkering01-12-2018

Geweldige kerstmarkt in mooist mogelijke setting

We kwamen hier voor de kerstmarkt die eind november start. En dat was het waard! Op aansluitende pleinen waren alle huisjes (kraampjes kan je het niet noemen, zulke bouwwerken zijn het) opgebouwd. Alles prachtig verlicht, magisch! Wat het extra mooi maakte; ik ben vaker op kerstmarkten geweest, maar de pleinen in Bremen waar de kerstmarkt is zijn omringd door prachtige oude gebouwen. Dus niet alleen de kerstmarkt, maar de hele setting was perfect. Geef je over aan de typische hapjes en drankjes die de Duitse kerstmarkten hebben en je hebt een superleuke tijd. Fantastisch!

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in november 2018

• 10fam b van elst04-08-2018

fantastisch .wij komen zekers weer terug

wij opa en oma verbleven met onze kleinkids 7 en 5 jaar,in het atlantic universumhotel in bremen,daar begon ons avontuur, na een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet,zijn wij met de tram naar de oude stad gegaan waar wij verwelkomt werden met hele mooie cultuur ,gebouwen het oude gemeentehuis,de bremerstadsmuzikanten,de oude kleine straatjes,kortom wat je niet mag missen is ,het universum,de bonbon winkel,de wijnkelder onder het gemeente huis,het piratenpannekoekenschip,gemeentehuis zelf prachtig,het klokkenspel waar op de muziek een deel in de torenmuur laat draaien,prachtig tafereel, de straatartiesten geweldig,de gezellige biergartens,mooie parken,waar je ook nog kunt roeien in bootjes over het water, in 1 woord bremen is zooo prachtig echt de moeite waard, wij komen hier zekers weer een keertje terug,nog lang niet alles gezien . ook belangrijk bremen is betaalbaar ook kwa eten en drinken normale prijzen .bremen ik zeg doen!!!!

• 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Zuidema16-04-2018

Leuke stad

Bremen is een leuk stadje waar vooral de wijk schnoor is erg leuk (klein maar erg gezellig) er staan verder diverse oude gebouwen in het centrum wat allemaal op loopafstand van elkaar ligt. Vergeet ook niet langs het water te wandelen en er op een gezellig terras neer te strijken. Verder kun je er ook uitstekend shoppen.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2018

• 9hans hollaar26-02-2018

prima, prima en nog eens prima

prima vier sterren hotel Intercity in het hartje van Bremen. alle bezienswaardigheden op loopafstand

• 8Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 8marijke27-09-2017

mooi cultureel origineel en romantisch stadje.

korte afstanden. divers, leuke winkels, dichtbij. aardige mensen. veel mooie parken en oude gebouwen. minpunten: regen.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2017

• 10Claudia Nottbusch07-05-2017

Tolle Atmosphäre

Marktplatz, Schnoor, Schlachte und Überseestadt sind tolle Plätze, wirklich sehenswert.

• 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn

Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

• 8Willem17-09-2016

Bremen is een hele gezellige stad

Het centrum van Bremen ziet er geweldig mooi uit. Mooie oude gebouwen. Tevens is het een gezellige stad met veel terassen. Eten kun je hier ook prima. Veel variatie. Mooi wandelen langs de Weser. De kleine straatjes in Schnoor. Meerdere overdekte winkelcentra. Kortom een prima stad voor meerdere dagen.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2016

• 8Jacques16-09-2016

Mooie compacte stad

De meeste bezienswaardigheden (zeker in de binnenstad) zijn te voet te bereiken.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2016

• 6Ine06-08-2016

Niet mijn stad

We waren op doorreis naar Hamburg een dag in Bremen vond het wat armetierig ook veel zwervers vond het niet een stad om terug te komen..

• 5Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 9Monus17-12-2015

Mooie stad

Vanwege de kerstmarkt Bremen nog eens weer bezocht. Sfeervol en mooie kerstmarkten.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2015