Reviews over Wendisch Rietz

Mooi park

Vakantieman
    29-5-2018

Een park dat vooral door Duitsers wordt bezocht. Weinig NL daar gezien. Het huisje type Seestern was ruim, luxe en lag op een ruim perceel. Alleen de Wifi functioneerde niet altijd even goed. Regelmatig de stekker van de router eruit getrokken (verborgen achter een kast). Edeka in het dorpje Wendisch Rietz maar ook in veel dorpjes in de buurt. Vanuit het park was het circa 45 min rijden naar Erkner waar we meerdere keren de trein of S-bahn hebben gepakt naar Berlijn. Dagkaart EUR 7 pp en ook geldig in Berlijn. Leuk om te doen een fietstocht door Berlijn onder leiding van een NL gids. Berlijn is een stad met veel geschiedenis dus er valt te zien en te vertellen. Leuk in de omgeving Bar Saarow (ligt net als park aan de Scharmutzelsee) en een rodelbahn in de buurt hiervan (leuk voor de kinderen). Alleen geluncht in Berlijn dus niet in de buurt gegeten. Geen zwembad, wel een klein strandje. Er is verder niet veel te doen voor kinderen.

Erg leuk park, ligging aan het water.

MMeendering
    8-8-2014

Wij zijn 1 week in huisje 76 geweest, fantastisch! 1 minuut lopen naar het meer, schoon water en alles wordt aangegeven met boeien in het water, Keurig nette huizen, direct aan het meer. Aan het meer is een Imbiss, waar je een snack of ijsje kan kopen met tevens bootverhuur. Grote ligweide met strand aan het meer. Op het park zelf diverse restaurants en een bakker met uitgebreid assortiment brood en gebak, 's morgens om 7.00 uur al open. Alles op loopafstand. In het dorp zelf een Edeka. Kortom voor herhaling vatbaar.

Waarschijnlijk in de toekomst nog een keer.

Peter
    20-8-2012

Mooie, grote, schone en volledige huisjes.

Ruime tuin zodat je niet vanuit het raam de buren een hand kunt geven.

Dichtbij het water met als gevolg iets koeler dan in het dorp en het meer op loopafstand.

In het dorp zit een goede, niet heel grote EDEKA met een voldoende assortiment. In de omgeving zijn grotere EDEKA's te vinden maar ook genoeg andere supermarkten.

Super!!

yvonne
    31-10-2010

Vakantie in dit park is geweldig! Mooie, nette huizen met alles erop en eraan! Vriendelijke mensen. Lekker eten op loopafstand. Wij waren hier in de herfstvakantie 2010 en hebben volop genoten.

Berlijn is goed te bereiken met de trein. Dresden is ook de moeite waard. En een wandeling naar Bad Saarow is zeker aan te raden! Je kan met de bus of met de boot terug!

mooie huisjes aan een leuk meer

deboer106
    8-8-2010

We zijn hier in juli 2010 geweest met een gezin met 3 kleine kinderen. Het zijn mooie huisjes, voorzien van alle gemak (helaas niet zulke goede bedden). Lekker veel ruimte om de huisjes, met een leuk meer om in te zwemmen. De kinderen praten nog steeds over het zwem- & waterparadijs Schwapp in Fürstenwalde met de verschillende onderdelen van een vrijetijdsbad, zoals diverse waterglijbanen, whirlpools etc. Restaurant Fischhaus is een echte aanrader (3km van het park). Ook opvallend: nog zeer weinig nederlanders hebben dit park gevonden.

Wendisch Rietz scoort een 9 uit 10, op basis van 2 reviews