We hebben een aantal aanbieders voor Potsdam voor je op een rij gezet:

Reviews over Potsdam

Potsdam: overweldigend

Edith,
    5-6-2018

Potsdam is een bekende naam. Toch is het een verborgen parel, aangezien de meeste mensen Berlijn bezoeken dat er vlakbij ligt. Potsdam is zeker de moeite waard. Op een relatief kleine oppervlakte is een groot aantal indrukwekkende bezienswaardigheden te zien. Zoals het zomerkasteel Sans Soucci met de geweldige tuinen. Of Cecielenhof, een 19e eeuwse residentie die we kennen van de Postdam-conferentie en de beroemde foto's van Stalin, Truman en Churchill in de tuin. De Glienicker Brucke, die we kennen van de 'ruil' van spionnen tijdens de Koude Oorlog. Daarnaast heeft het centrum de karakteristieke Hollandse wijk waar het gezellig toeven is, en zijn de natuur, parken en meren werkelijk schitterend. Tip: huur een fiets op het station, dan kun je alle highlights in één dag bezoeken.

Gereisd met vrienden in juni 2018

Mooie stad

Klaas den Braven,
    30-8-2017

Wat je vooral moet doen is een rondvaart op de uitgestrekte meren in de omgeving, een stadtour met een gids en het Hollandische Viertel bezoeken. Er zijn genoeg restaurants en terrassen om je iedere dag ergens anders te vermaken. Maar vooral een aanrader is een bezoek aan het Parc Sanssouci en het zich daarin bevindende Schloss Sanssouci en het Neues Palais. Schitterend.

Gereisd met partner in augustus 2017

Mooie stad

givago,
    4-8-2015

Potsdam heeft een mooi historisch centrum met veel winkeltjes en terrasjes.De mooiste bezienswaardigheden in Potsdam zijn:Slot sanssouci met het mooie park,de Hollandse wijk (Hollandisches Viertel),Neues paleis en de Russische wijk. Potsdam mag je niet missen als je in de buurt bent.

Gereisd met partner in mei 2015

Leuke stad voor een paar dagen.

ton,
    31-8-2014

Deze mooi opgeknapte voorstad van Berlijn is een bezoek waard. Veel kastelen, tuinen en een mooie binnenstad. De stad is goed te belopen. wil je verder naar de kastelen met tuin dan is een fiets handig en het is er goed te fietsen, hoewel het niet zoals in Nederland overal vrij fietsen is in de parken en tegen de richting in. De prijzen liggen beduidend lager dan in Nederland.

Gereisd met partner in januari 2014

De Hollandse wijk .

fr_woning,
    17-8-2014

We hadden maar een uurtje om Potsdam te bekijken en werden afgezet in de buurt van het Hollandse wijk . Ooit gebouwd om de Hollanders aan te trekken voor het wonen en werken in Potsdam . Sinds een aantal jaren geleden is een deel van de huizen gerestaureerd en zien er weer prachtig uit . Kenmerkend voor de huizen is het stoepje voor de deur .

Gereisd met vrienden in juli 2014
Potsdam scoort een 9,1 uit 10, op basis van 47 reviews