We hebben een aantal aanbieders voor Potsdam voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Potsdam voor je op een rij gezet:

Reviews over Potsdam

• 8Karen07-06-2018

Erg mooi

Mooie stad. Paleis is een aanrader. Tip: huur een fiets.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 10Edith05-06-2018

Potsdam: overweldigend

Potsdam is een bekende naam. Toch is het een verborgen parel, aangezien de meeste mensen Berlijn bezoeken dat er vlakbij ligt. Potsdam is zeker de moeite waard. Op een relatief kleine oppervlakte is een groot aantal indrukwekkende bezienswaardigheden te zien. Zoals het zomerkasteel Sans Soucci met de geweldige tuinen. Of Cecielenhof, een 19e eeuwse residentie die we kennen van de Postdam-conferentie en de beroemde foto's van Stalin, Truman en Churchill in de tuin. De Glienicker Brucke, die we kennen van de 'ruil' van spionnen tijdens de Koude Oorlog. Daarnaast heeft het centrum de karakteristieke Hollandse wijk waar het gezellig toeven is, en zijn de natuur, parken en meren werkelijk schitterend. Tip: huur een fiets op het station, dan kun je alle highlights in één dag bezoeken.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 9Klaas den Braven30-08-2017

Mooie stad

Wat je vooral moet doen is een rondvaart op de uitgestrekte meren in de omgeving, een stadtour met een gids en het Hollandische Viertel bezoeken. Er zijn genoeg restaurants en terrassen om je iedere dag ergens anders te vermaken. Maar vooral een aanrader is een bezoek aan het Parc Sanssouci en het zich daarin bevindende Schloss Sanssouci en het Neues Palais. Schitterend.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2017

• 10Annette13-02-2017

Mooie stad met geschiedenis

Moeite waard van bezoeken: Sans Souci , Hollandse wijk en gewoon wandelen door de zijstraten van de winkelstraat met verrassend leuke winkeltjes

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2017

• 8G.Ligtenberg14-11-2015

Veel te zien

Fietsen door het park, babelsberg, hollandse wijk zeker de moeite waard, vroegere grens oost-west

Gereisd met partner in juli 2014

• 9givago04-08-2015

Mooie stad

Potsdam heeft een mooi historisch centrum met veel winkeltjes en terrasjes.De mooiste bezienswaardigheden in Potsdam zijn:Slot sanssouci met het mooie park,de Hollandse wijk (Hollandisches Viertel),Neues paleis en de Russische wijk. Potsdam mag je niet missen als je in de buurt bent.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in mei 2015

• 8ton31-08-2014

Leuke stad voor een paar dagen.

Deze mooi opgeknapte voorstad van Berlijn is een bezoek waard. Veel kastelen, tuinen en een mooie binnenstad. De stad is goed te belopen. wil je verder naar de kastelen met tuin dan is een fiets handig en het is er goed te fietsen, hoewel het niet zoals in Nederland overal vrij fietsen is in de parken en tegen de richting in. De prijzen liggen beduidend lager dan in Nederland.

Gereisd met partner in januari 2014

• 7fr_woning17-08-2014

De Hollandse wijk .

We hadden maar een uurtje om Potsdam te bekijken en werden afgezet in de buurt van het Hollandse wijk . Ooit gebouwd om de Hollanders aan te trekken voor het wonen en werken in Potsdam . Sinds een aantal jaren geleden is een deel van de huizen gerestaureerd en zien er weer prachtig uit . Kenmerkend voor de huizen is het stoepje voor de deur .

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 9ruud16-07-2014

Prachtige stad

Wij zijn door Potsdam bijzonder aangenaam verrast. Er is zoveel te zien, eigenlijk 1 groot openluchtmuseum. We waren van plan om ook Berlijn te bezoeken maar dat hebben we deze keer overgeslagen en zijn alle dagen in Potsdam en omgeving gebleven. Brandenburgerstrasse is een leuke straat met winkels en restaurant. Hollandisches Viertel aardig om te zien maar toeristisch. Park Sanssouci is indrukwekkend met als hoogtepunt het gelijknamig paleis en het Neuest Palast.

Gereisd met partner in juli 2014

• 8Jan19-06-2014

Leuke stad

Er is van alles te zien, naast het slot ook het Hollandische viertel. Een wijk met "Amsterdamse huizen" is zeker de moeite waard.

• 8Omgeving
    • 8Cultuur