• Type accommodatie

Reviews over Potsdam

Erg mooi

Karen
    7-6-2018

Mooie stad. Paleis is een aanrader. Tip: huur een fiets.

Potsdam: overweldigend

Edith
    5-6-2018

Potsdam is een bekende naam. Toch is het een verborgen parel, aangezien de meeste mensen Berlijn bezoeken dat er vlakbij ligt. Potsdam is zeker de moeite waard. Op een relatief kleine oppervlakte is een groot aantal indrukwekkende bezienswaardigheden te zien. Zoals het zomerkasteel Sans Soucci met de geweldige tuinen. Of Cecielenhof, een 19e eeuwse residentie die we kennen van de Postdam-conferentie en de beroemde foto's van Stalin, Truman en Churchill in de tuin. De Glienicker Brucke, die we kennen van de 'ruil' van spionnen tijdens de Koude Oorlog. Daarnaast heeft het centrum de karakteristieke Hollandse wijk waar het gezellig toeven is, en zijn de natuur, parken en meren werkelijk schitterend. Tip: huur een fiets op het station, dan kun je alle highlights in één dag bezoeken.

Mooie stad

Klaas den Braven
    30-8-2017

Wat je vooral moet doen is een rondvaart op de uitgestrekte meren in de omgeving, een stadtour met een gids en het Hollandische Viertel bezoeken. Er zijn genoeg restaurants en terrassen om je iedere dag ergens anders te vermaken. Maar vooral een aanrader is een bezoek aan het Parc Sanssouci en het zich daarin bevindende Schloss Sanssouci en het Neues Palais. Schitterend.

Mooie stad met geschiedenis

Annette
    13-2-2017

Moeite waard van bezoeken: Sans Souci , Hollandse wijk en gewoon wandelen door de zijstraten van de winkelstraat met verrassend leuke winkeltjes

Veel te zien

G.Ligtenberg
    14-11-2015

Fietsen door het park, babelsberg, hollandse wijk zeker de moeite waard, vroegere grens oost-west

Potsdam scoort een 8,6 uit 10, op basis van 47 reviews