Vakantie in Cottbus

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Cottbus

Reviews over Cottbus

• 8Rinus25-05-2011

Meevaller

Per toeval kwamen we in Cottbus terecht en we hadden er niet veel van verwacht, maar we waren verrast door de vele aardige gebouwen die veelal opgetrokken zijn uit baksteen, het is er opvallend schoon en op zaterdagmiddag erg rustig. Even ten zuidoosten van Cottbus ligt in een bijzonder fraai en uitgestrkt landschapspark het slot Branitz, in de tuin staan een aantal prachtige sculpturen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in mei 2008

• 10Markus und Jule18-05-2011

Gesamteindruck

Cottbus ist eine ruhige und sehr grüne Stadt. Vorallem in der Umgebung hat man schöne kleine Flüsse und Bäche, viele Seen und Wälder. Die Innenstadt hat ihren eigenen Stil. Viele alte Prachtvolle Häuse die wieder renoviert und auf vordermann gebracht worden sind. Vom Nachtleben her muss man sagen das man es natürlich nicht mit Berlin der New York vergleichen kann. Aber im Anbetracht der "nur" 100.000 Einwohner ist hier eine enorme Dichte an Clubs, Bars, Kneipen und Restaurants vorhanden. Wenn es mehr geben würde wären alle nur zu 1/4 gefüllt. So ist jedes Etablissement angenehm gefüllt und überall was los. In manchen Vierteln am Stadtrand stehen immernoch die alten grauen Plattebauten, doch das zerstört das Gesamtbild wirklich nicht. Da sieht es in Berlin auch nicht besser aus. Alles in allem muss man sagen das Cottbus zum Großteil eine idyllische Großstadt mit Kleinstadtflair ist.

• 10Uitgaanslevenn

• 10Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Alleen gereisd in april 2009

• 10Angela23-09-2005

Cottbus is erg schoon en erg nieuw. De omgeving is ook erg mooi. Veel bossen met riviertjes waarop je lekker kan kanoen. Van het uitgaansleven moet je je niet te veel voorstellen. Er zijn enkele gezellige cafeetjes en terrasjes. Ook zijn er restaurantjes waar je voor weinig geld heerlijk kan eten. Qua cultuur merk je wel dat het nog op het oostblok gericht is, maar dat komt vooral door de souveniers die je er kunt kopen. In Cottbus is een klein overdekt winkelcentrum waar je goedkoop leuke kleding kan kopen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur