Camping Himmelreich

Camping Himmelreich
4,6

Matig

Laatste review

redelijk schoon sanitair, prijs gemiddeld. géén vaste plaatsindeling (onduits) onder de naaldbomen, zanderige ondergrond. tegenvallend de goederentreinen die voorbijdenderen. van de personentreinen geen last.

met fiets naar potsdam (max 10 km, vlak gebied) en park sansoucci, rond de meren, veel fietspaden, pontje naar caputh

met trein, ééns per uur, station op loopafstand naar potsdam en berlijn.

4 reviews over Camping Himmelreich in het Nederlands

perfecte locatie, voor allerlei uitstapjes

peter a.,
5-8-2017

met trein, ééns per uur, station op loopafstand naar potsdam en berlijn.

Heerlijke dagen gehad!

Karin
25-9-2012

Na een nacht op camping Sannssouci (waar het verschrikkelijk was) zochten we een geschiktere camping en kwamen uit bij Himmelreich. Deze camping is met een caravan of camper heel goed te doen (met een tent denk ik iets minder). Hij ligt op een prachtige lokatie aan het water, maar we stonden midden tussen de bomen. De ligging is ideaal om er met de kano of op de fiets op uit te gaan. De plekken zijn ruim en tussen 15.00 en 7.00 mag er niet met een auto worden gereden. Vlakbij is het station vanwaar je de trein kunt nemen naar Potsdam of Berlijn. Wij hebben geen enkele last gehad van het geluid (maar kan me voorstellen dat het met een tent anders is). Het sanitair zag er prima en schoon uit. De douches waren inderdaad wat duur en misten een plankje, maar het was wel prettig dat de 5 minuten (1 euro) niet doorliepen op het moment dat je de kraan uit deed. Wij hebben er een paar heerlijke dagen gehad!!

Geen gezellige camping

F. Steenbergen
31-7-2012

Camping Himmelreich is een ongezellige camping. Wij stonden met onze tent op een klein, hobbelig, nat veld. De tenten mochten alleen aan de rand onder de bomen staan omdat er misschien iemand met een caravan midden over het veld moest rijden. Beetje onzin omdat de caravans aan de andere kant van het hoofdpad stonden.

De camping en vooral het tentenveld ligt pal langs de spoorlijn. Overdag geen probleem maar s'nachts is het een behoorlijke herrie als de goederentrein voorbij komt. Het sanitair is gedeeltelijk vernieuwd. Het ziet er netjes uit maar je mist een plankje voor je spullen bij de douche en het is best prijzig. 1 euro voor 5 min douchen. Het deel waar je kan afwassen is nog wel erg oud.

Wel kan je vanaf deze camping makkelijk met de trein naar Berlijn (1 uur gaans) en met de trein of auto naar Potsdam. Het gebied rond de pont in Caputh is erg leuk voor een kleine avondwandeling.

2008

basis om Berlijn en Potsdam te ontdekken

Piet Kant
27-6-2008

De camping is aan het vernieuwen. Het sanitair is nieuw en een mooie plaats is langs het water te vinden. Even met het pontje over en je zit op het terras aan het water van een prima restaurant, heerlijke fietstochten langs de meren, 5 minuten lopen naar het station en je bent binnen een uur in hartje Berlijn. Kortom, deze camping is een ontdekking waard om van daaruit Potsdam, Berlijn en de omgeving te ontdekken.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Himmelreich in Caputh, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Himmelreich zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.