Camping Himmelreich

Camping Himmelreich

4.9Matig

Duitsland, Brandenburg, Caputh

Op vakantie geweest naar Himmelreich?

4.9Matig

• 4.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

25 reviews over Camping Himmelreich

• 2019
      5Rinus Lijesen28-08-2019

Geen aanrader door de herrie van treinen.

Rommelige camping met ongeinteresseerd personeel. Zwarte (stoffige) zandgrond. Er rijden veel treinen waaronder zware goederentreinen dag en nacht vlak langs de camping. Zeer veel herrie van de treinen. Station naar Berlijn is echter vlakbij.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 6Janke15-08-2019

Deze camping is geen aanrader.

De ligging van de camping aan het water is mooi maar er is geen mogelijkheid om het water in te komen, de plaatsen aan de waterkant zijn voor vaste gasten en zijn niet toegankelijk voor de tijdelijke gasten. Het terrein is erg zanderig als het droog is en modderig bij regen. Treinstation op 300 meter, wat niet wordt gezegd is dat de rails naast de camping loopt en er zowel overdag als 's nachts gereden wordt met personentreinen en vracht treinen. Het sanitair is schoon, wel erg weinig w.c.'s en douches als de camping vol staat. Ook jammer is dat er geen winkel op loopafstand is, je kunt broodjes bestellen in het restaurant. De biergarten en het restaurant zijn netjes en ruim opgezet met vriendelijke bediening. Als je in de buurt bent om Potsdan en Berlijn te bezoeken zou ik toch aanraden een andere camping te nemen.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• Oude reviews

7peter a.05-08-2017

perfecte locatie, voor allerlei uitstapjes

redelijk schoon sanitair, prijs gemiddeld. géén vaste plaatsindeling (onduits) onder de naaldbomen, zanderige ondergrond. tegenvallend de goederentreinen die voorbijdenderen. van de personentreinen geen last. met fiets naar potsdam (max 10 km, vlak gebied) en park sansoucci, rond de meren, veel fietspaden, pontje naar caputh met trein, ééns per uur, station op loopafstand naar potsdam en berlijn.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Karin25-09-2012

Heerlijke dagen gehad!

Na een nacht op camping Sannssouci (waar het verschrikkelijk was) zochten we een geschiktere camping en kwamen uit bij Himmelreich. Deze camping is met een caravan of camper heel goed te doen (met een tent denk ik iets minder). Hij ligt op een prachtige lokatie aan het water, maar we stonden midden tussen de bomen. De ligging is ideaal om er met de kano of op de fiets op uit te gaan. De plekken zijn ruim en tussen 15.00 en 7.00 mag er niet met een auto worden gereden. Vlakbij is het station vanwaar je de trein kunt nemen naar Potsdam of Berlijn. Wij hebben geen enkele last gehad van het geluid (maar kan me voorstellen dat het met een tent anders is). Het sanitair zag er prima en schoon uit. De douches waren inderdaad wat duur en misten een plankje, maar het was wel prettig dat de 5 minuten (1 euro) niet doorliepen op het moment dat je de kraan uit deed. Wij hebben er een paar heerlijke dagen gehad!!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2012

• 4F. Steenbergen31-07-2012

Geen gezellige camping

Camping Himmelreich is een ongezellige camping. Wij stonden met onze tent op een klein, hobbelig, nat veld. De tenten mochten alleen aan de rand onder de bomen staan omdat er misschien iemand met een caravan midden over het veld moest rijden. Beetje onzin omdat de caravans aan de andere kant van het hoofdpad stonden. De camping en vooral het tentenveld ligt pal langs de spoorlijn. Overdag geen probleem maar s'nachts is het een behoorlijke herrie als de goederentrein voorbij komt. Het sanitair is gedeeltelijk vernieuwd. Het ziet er netjes uit maar je mist een plankje voor je spullen bij de douche en het is best prijzig. 1 euro voor 5 min douchen. Het deel waar je kan afwassen is nog wel erg oud.

Wel kan je vanaf deze camping makkelijk met de trein naar Berlijn (1 uur gaans) en met de trein of auto naar Potsdam. Het gebied rond de pont in Caputh is erg leuk voor een kleine avondwandeling.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2012

• 8Piet Kant27-06-2008

basis om Berlijn en Potsdam te ontdekken

De camping is aan het vernieuwen. Het sanitair is nieuw en een mooie plaats is langs het water te vinden. Even met het pontje over en je zit op het terras aan het water van een prima restaurant, heerlijke fietstochten langs de meren, 5 minuten lopen naar het station en je bent binnen een uur in hartje Berlijn. Kortom, deze camping is een ontdekking waard om van daaruit Potsdam, Berlijn en de omgeving te ontdekken.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2008