We hebben een aantal aanbieders voor Caputh voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Caputh voor je op een rij gezet:

Reviews over Caputh

perfecte locatie, voor allerlei uitstapjes

peter a.,
    5-8-2017

redelijk schoon sanitair, prijs gemiddeld. géén vaste plaatsindeling (onduits) onder de naaldbomen, zanderige ondergrond. tegenvallend de goederentreinen die voorbijdenderen. van de personentreinen geen last.

met fiets naar potsdam (max 10 km, vlak gebied) en park sansoucci, rond de meren, veel fietspaden, pontje naar caputh

met trein, ééns per uur, station op loopafstand naar potsdam en berlijn.

Gereisd met partner in juli 2017

Prima Berlijn camping

Henk,
    25-7-2014

Heb hier anderhalve week gestaan met mijn twee tienerdochters. Leuke camping als uitvalsbasis naar de stad Berlijn. Omgeving zelf is ook mooi voor fietsen of wandelen. De campingfoto's suggereren een ligging aan het meer maar helaas is dat niet zo. Voor het campingstrandje moet je zo'n 150m richting dorp lopen. Het aanliggende Schwielowmeer is mooi maar de oevers zijn beschermd natuurgebied. Veelal rietkragen en ontoegankelijk voor toerisme. Beetje jammer maar gevolg vh strenge groene beleid ter plaatse.

Bij de campingplaats hoort een buskaart. Daarmee reis je naar Potsdam en van daaruit is het nog een half uurtje met de trein naar hartje Berlijn. Prima te doen. In het dorpje Caputh 6km noordelijker vind je een grote Rewe supermarkt.

Sanitair vd camping is netjes maar eenvoudig. Warme douches kosten een euro per keer en dat lijkt wat ouderwets. Maar gezien de erg redelijke overnachtingsprijzen vd camping is dat in het geheel nog goedkoop.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Heerlijke dagen gehad!

Karin,
    25-9-2012

Na een nacht op camping Sannssouci (waar het verschrikkelijk was) zochten we een geschiktere camping en kwamen uit bij Himmelreich. Deze camping is met een caravan of camper heel goed te doen (met een tent denk ik iets minder). Hij ligt op een prachtige lokatie aan het water, maar we stonden midden tussen de bomen. De ligging is ideaal om er met de kano of op de fiets op uit te gaan. De plekken zijn ruim en tussen 15.00 en 7.00 mag er niet met een auto worden gereden. Vlakbij is het station vanwaar je de trein kunt nemen naar Potsdam of Berlijn. Wij hebben geen enkele last gehad van het geluid (maar kan me voorstellen dat het met een tent anders is). Het sanitair zag er prima en schoon uit. De douches waren inderdaad wat duur en misten een plankje, maar het was wel prettig dat de 5 minuten (1 euro) niet doorliepen op het moment dat je de kraan uit deed. Wij hebben er een paar heerlijke dagen gehad!!

Gereisd met partner in augustus 2012

Uitstekende camping

Don Esteban,
    19-8-2012

Camping ligt gescheiden door een weg aan het Schwielowmeer met allerlei watersportmogelijkheden. Ook strandje met zwemmen mogelijk. Prima camping als standplaats voor het bezoeken van Potsdam en Berlijn. Wil je schotel-tv-ontvangst? Reserveer dan een plek hiervoor want door de bomen is ontvangst op veel plekken niet mogelijk. Rond het meer en rond de verdere wateren zijn leuke fietstochten te maken. Bijv. rondje om het meer inclusief Potsdam is +/- 35 a 40 km. De camping heeft broodjesservice maar geen eigen winkel. 5 km verderop in Caputh echter is een prima supermarkt. Sanitair is schoon maar je bent in voormalig Oost-Duitsland. Dus verwacht geen luxe.

Gereisd met partner in augustus 2012

leuke camping om terug te komen

J.W.Timmerman,
    6-8-2011

Aardige camping met schone toiletten, vriendelijke bediening. Veel bomen onder aan een heuvel. Zwemmen kan in de Schwielowsee.

Goed restaurantje, op plm 300 meter loopafstand, met lekker eten tegen zeer billijke prijzen. Camping heeft geen winkel, wel kan men brood bestellen en een drankje is voorradig.

Gereisd met partner in januari 2011
Caputh scoort een 7,8 uit 10, op basis van 4 reviews