Hotel Melia Berlin

10 reviews over Hotel Melia Berlin

• 2017
    9Willem van Wikselaar02-12-2017

Heerlijk

Erg goed hotel, goede bedden , lekker ontbijt, mooie locatie!

Met vrienden

• 10Linda10-05-2017

Geweldig!

Hotel ligt aan de Spree op loopafstand van veel bezienswaardigheden en vlakbij station Friedrichstrasse. Veel winkels en eetgelegenheden in de directe omgeving. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij hadden kamer aan de achterkant, deze was zeer rustig gelegen, zeer schoon en van alle gemakken voorzien. Ontbijt was heel uitgebreid en erg lekker. Bij de receptie kan je kosteloos op een pc inchecken voor je vlucht en je boardingspassen uitprinten. Als ik weer eens naar Berlijn ga, ga ik zeer zeker weer naar hotel Meliã, dit hotel krijgt een dikke 10!

• Oude reviews

9willem16-10-2014

prima week in Berlijn gehad

Met mijn vrouw een week in Melia Berlin verbleven, een keurig hotel met nette kamers, erg schoon en goed bed. Ontbijt niet super uitgebreid maar zeker voldoende. Vlakbij, net de brug over diverse restaurantjes waar je al voor een paar tientjes pp goed kunt dineren, het hotel is daar behoorlijk duurder mee. Voor bv een niet al te grote Irish Coffee 8 euro ter vergelijking was 200 meter verderop de helft. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, wij hadden geboekt met ontbijt dus besloten elders te dineren. Het hotel is prima gesitueerd, de meeste bekende plekken van de stad op loopafstand. Zeer klantvriendelijk personeel, 1 persoon sprak zelfs Nederlands. Op vertrekdag vlogen we pas in de avond en koffers konden de rest van de dag gewoon worden opgeslagen in het depot van het hotel. Mijn vrouw en ik vinden dit hotel van harte aan te raden.

• 9EB21-07-2010

Heel goed hotel met prima ligging

Hotel Melia is een heel goed, modern hotel met een prima ligging aan de Friedrichstrasse. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam, mooie ruime nette kamers, goed ontbijt. Kortom, alles wat je mag verwachten van een hotel in deze klasse.

Zakelijk

• 10Leon16-05-2009

Simpelweg voortreffelijk!

Dit hotel is superschoon, netjes, mooi, en het ontbijt is perfect. Vooral het uitzonderlijke service niveau is opvallend: oprecht en echt gericht op maximale tevredenheid van de gasten. Ze hebben hier overduidelijk oog voor elk detail.

Wij hadden een luxe kamer op "the level" en dat maakt alles nog aangenamer: gratis internet, kranten, drankjes/snacks, sauna/zonnebank/fitness (mooi ingericht). Er is bij deze kamers ook nog een aparte extra ontbijtruimte op de etage zelf, lekker rustig en het ontbijt is perfect. (veel keus, ei wordt vers bereid, alles wordt perfect bijgevuld)

Het hotel ligt overigens ook zeer centraal. Ik weet absoluut zeker dat ik een volgende keer weer terug ga naar dit hotel.

• 10LIEVE05-05-2009

super

Hotel Melia is uitstekend. Nu ben ik zelf rolstoelgebruiker dit houd me echter niet thuis en als je wil lachen mag je met mij mee. Rolstoel toegankelijk neem ik meestal met een korreltje zout. Dit hotel is echter een grote uizondering. Staat in gen enkele brochure vermeld als rolstoeltoegankelijk maar dit is wel top. Inrijdouche, handdouche, stevig klapstoel aanverstelbare baar vastgemaakt. tolet met stevige handbaren, telefoon in badkamer voor je weet maar nooit, alarmknop zodat je receptie kan verwittigen als je hulp nodig hebt, kijkoog aan de deur op twee hoogtes, stop en lichtpunten op hoogte, en niet een kamer maar verschillende kamers. alles is aangebracht zodat bij bezetting door onze valide medeburger de hulpmiddelen netjes in het interieur verdwijnen. Verder goed en verzorgt ontbijtbuffet. en dan Berlijn bezoeken ook een rolstoel vriendelijke stad

Met oudere kinderen

• 8Nico van Dijk12-09-2008

Uitstekend zaken en weekend hotel

Twee keer heb ik nu in het Melia hotel mogen verblijven en kan zeggen dat dit een uitstekend hotel is centraal gelegen in Berlijn. Op loop afstand van de Reichstag, Brandenburger Tor, MuseumInsel, Unter den Linden etc. Ik heb één nacht in kamer 714 gezeten maar deze blijkt recht onder de fitness te liggen. 's Ochtends werd ik wakker van het gebonk van de loopband boven me. Na overleg met de receptie werd ik zonder problemen verhuisd. Verder zijn de kamers ruim, netjes en overzichtelijk. De fitness ruimte heeft enkele apparaten om de conditie op peil te houden. Aardig is ook de gratis zonnebank en sauna. Het ontbijt is goed, niet enorm uitgebreid maar ook zeker niet mager.

Zakelijk

• 9Cuby27-11-2007

Zeer goed Hotel, uitstekende restaurants! Het ontbijt is zeer overdadig met alles erop en eraan, zelfs champagne voor de liefhebbers. Niet de goedkoopste maar elke Euro meer dan waard! Zeer goede ligging, Museuminsel om de hoek, Friedrichstrasse (station) voor de deur , Unter den Linden op een steenworp.

• 8E. van den Hooff04-04-2007

Ruime kamers met zitje. Prima bedden. Het ontbijtbuffet is werkelijk geweldig. champagne, diverse vruchtensappen, heel veel soorten brood, zelfs franse kaas van het mes, gerookte zalm, pate, maar ook jam voor diabetici. Zeer gunstig t.o.v. metro en restaurants. Aanbeveling voor parkeren. Maak geen gebruik van de parkeergarage van het hotel, maar kies voor de parkeergarage aan de dorotheenstrasse. Scheelt 10 euro per dag.

1 tip over Hotel Melia Berlin

• willem, 16-10-2014

Als je bij checkpoint Charly bent en de tentoonstellingen in het museum verderop hebt gezien (ben de straat even vergeten) denk je te begrijpen wat daar in Berlijn en oost Duitsland gebeurd is. Ga dan eens naar de Stasi gevangenis aan de Genslerstraße. Wij werden er rondgeleid door Mario Rollig, een voormalig gedetineerde die daar had gezeten. Dan begrijp je wat dit vreselijke regime met mensen deed. En dat is pas 25 jaar geleden...

0 vragen over Hotel Melia Berlin

• Eten en drinkenDiner, Gastronomisch eten, Lunch
    • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
    • De staf spreektDuits, Engels, Frans
    • VerzorgingLogies, Logies-ontbijt

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Duits, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lactosevrij, Lunchpakketten, Nouvelle Cuisine, Regionaal, Spaans, Tapas / Fingerfood, Vegan, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel, Lobby, Op de kamer
    • Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
    • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
    • KeukenKitchenette
    • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren, Beperkt menu
    • Op het terreinBagageruimte, Terras, VIP area
    • Overige servicesAutoverhuur, Computerverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Post service, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald