Vakantiepark

193 reviews over Vakantiepark Ferienpark Arber in het Nederlands

• Onderkomen7
  • Onderkomen7
  • Activiteiten1

Bij aankomst denk ik je inderdaad dat je niet goed zit, het park maakt een verlaten en vervallen indruk. Het is dus erg rustig op het park, dat vonden wij op zich niet erg want zijn ook niet zo van animatie. Maar het went maar niet; de oude vervallen, dichte toiletgebouwen, onkruid dat door het asfalt heen groeit etc Het draagt niet bij tot een vrolijk vakantie gevoel.

De chalets zelf zijn overigens prima. Goede douche, prima ingerichte keuken. Onze kinderen hebben zich goed vermaakt op het terrein met alle andere NL kinderen. Ook de Activ card is leuk; overigens moet je wel steeds min. een half uur rijden, dat vonden wij op zich niet zo erg. Wij waren er in July, de Duitsers hadden nog geen vakantie en dat was te merken bv de openingstijden van het zwembad waren zeer beperkt (ma/di dicht en de rest pas smiddags open).

Al met al vinden wij dit park absoluut geen aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
  • Activiteiten1

Gebied is zeer aan te bevelen.vooral de arber kaart is een fijne bijkomstigheid.

Nabijgelegen gemeentezwembad(niet op het park)is schoon en zeer prettig om te vertoeven.

Maar vakantiepark arber is zeer vervallen en er is voor de rest niets.

Zeer matige speeltuin,geen animatie,camping

,restaurant,fiets verhuur NIETS.

Alles wat de touroperator vertekend laat zien op foto's klopt niet.

Behalve het huisje,deze is zeer mooi.

Klagen bij de touroperator en eigenaresse helpt niets.

Je wordt afgescheept met een aalmoes.

Erg jammer van deze ooit zo mooie camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
  • Activiteiten2
  • Activiteiten2

Ferienpark Arber was eerst een goed draaiende camping. Nu is de camping gesloten en wordt alleen de 11 chalets verhuurd die op de camping staan. Er is dus behalve de chalets niets op de camping of vakantiepark wat je verwacht er te zijn. Bij aankomst leek het een verlaten camping. Eenmaal bij de chalets aangekomen waren er op dat moment verschillende Nederlandse families. De kinderen speelden en voetbalden met elkaar en de volwassenen dronken gezellig een biertje met elkaar. We hebben er zelf een leuke vakantie van gemaakt.

De chalets zien er goed uit. Ruime kamers en luxe ruime badkamer. Echt top.

Ook hebben we veel gebruik gemaakt van de Activ card waarmee je gratis kan zwemmen (3u in Zwiesel), E-bikes huren, rodelen of met trein of bus kan reizen. Zeer de moeite waard.

Ondanks dat de camping verlaten was en wij als 'tijdelijke bewoners' er het beste van maakten, kunnen we dit park wel aanraden om de omgeving te ontdekken.

Zoek je een drukke camping/park en ook animatie/restaurant enz dan moet je hier niet zijn.

Ondanks dat we positief zijn over dit park, is het niet leuk om na de slagbomen langs lege campingvelden te rijden. Dit geeft geen vakantiegevoel. De eigenaar houdt wel netjes het grasveld kort.

We hebben gesproken met mensen uit Zwiesel zelf en zij vinden het jammer dat de beheerders een goedlopende camping heeft gesloten om er een chaletpark van te maken met ca 160 nieuw te bouwen chalets.

Op de website van het vakantiepark wordt gesproken over 'een kleinschalige en sfeervolle vakantiepark.

Wij vinden dat het niet sfeervol is en ook geen vakantiepark. Ook zou de eigenaar zeker in de tekst moeten vermelden dat de campingfaciliteiten gesloten zijn en er voor kinderen geen animatie is. Want de andere families hadden wel animatie, gezelligheid en restaurant verwacht zoals ze dat in het verleden ook hadden meegemaakt. Als dat sinds dit jaar niet meer van toepassing is, moet dat wel op de website staan. Zo voorkom je verkeerde vakantieverwachtingen en dus onrust en irritatie onder de gasten.

Nogmaals wij hebben een super vakantie gehad omdat wij niet van de animatie enzo zijn. Wij vonden het een verademing om op zo'n klein park te zijn.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

We hebben een aantal aanbieders voor Ferienpark Arber voor je op een rij gezet:

Mooie omgeving, camping wat minder

A.
24-12-2015
  • Onderkomen10
  • Onderkomen10
  • Activiteiten6

Wij hadden vroeg vakantie. Bij aankomst leek het alsof de camping nog dicht was. Erg rustig dus. Het 6-persoons chalet was super. Camping en restaurant lijken aan renovatie toe. Personeel was prima. Jammer dat restaurant alleen 's avonds open was. Zwembad is niet via camping toegankelijk. Stuk omlopen. Wel mooi zwembad. Omgeving is super. Regen (mooi zwembad), Bodenmais (glasblazerijen) en Passau zijn het bezoeken waard. Geldt ook voor het Waldwimpfelpfad oftewel het boomkroonbad. Tegen de tijd dat we weggingen kwam er leven in de brouwerij; vlaggen in top, gras gemaaid etc. Vakantie Duitsers was begonnen.

Overigen hebben de kinderen zich goed vermaakt. Als de camping (toiletgebouwen en restaurant) gerenoveerd worden dan is een 8 makkelijk haalbaar!

Tom, Eigenaar, 17-1-2016

Dank voor uw reactie. Komende maanden zijn we bezig met de laatste voorbereidingen om het campingdeel van ons vakantiepark om te bouwen tot chalet park. Dit is een zeer ingrijpende verbouwing, die nu gepland staat voor eind 2016/begin 2017.

Als alles gereed is dan is Ferienpark Arber een kompleet nieuw park met bijna 200 luxe huisjes. De gehele infrastructuur, gebouwen, speelplaatsen, receptie en ook verbinding met het naastgelegen sub tropische zwembad, zal dan nieuw zijn uitgevoerd.

Ons park ligt al perfect aan de rand van het stadje en met directe toegang tot het natuurgebied. We bouwen de nieuwe huisjes zo dat er veel ruimte is en mooi uitzicht op de omgeving.

We zijn er zeker van dat u het nieuwe park ook bijzonder mooier zult vinden.

Wij verheugen ons er al op.

Tot die tijd is de camping dicht en zijn de chalets in mooie en rustige setting nog volop open. Rust en ruimte gegarandeerd!

Prima camping

Harald
26-8-2015
  • Activiteiten6

Het personeel is vriendelijk. De staanplekken zijn zeer ruim. Zeker de arber active card is geweldig. Hiermee kan je gratis met de bus en met de trein, gratis naar alle zwembaden in de omgeving alsmede ook de rodelbaan, minigolf en nog veel meer. De supermarkten Lidl, Aldi en Real zijn dicht in de buurt. Helaas zit het mooie strandje met plas bij het naastgelegen zwembad en niet op de camping zelf. I.v.m. besluit van de gemeente moet je nu een stukje lopen naar het zwembad en kan je niet meer binnendoor. Overigens is het zwembad zeker de moeite waard. Zowel binnen als buitenbad zijn zeer geschikt voor jong en oud.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015
Tom, Eigenaar, 17-1-2016

We zijn er zeker van dat u het nieuwe park ook bijzonder mooier zult vinden.

Wij verheugen ons er al op.

mooi maar oud en vies

san
17-8-2015
  • Onderkomen4
  • Onderkomen4
  • Activiteiten6

Wij zijn net terug van een vakantie op deze camping. Bij touroperator geven ze deze camping 4* en op hun site 3* maar het houd echt wel op bij 2*

Het is een mooie omgeving en bij de receptie waren ze echt vriendelijk maar om 19 u al dicht.

De grond ligt vol met stenen waar je een tent moet op zetten en nergens geen schaduw te vinden. Wel heel ruime plekken want de camping liep echt leeg.

De wc en douche zijn heeeeeel oud en vies (bij de dames toch).de helft van de wc was dicht en de andere helft had lekkage.

De skelters zijn idd heel gevaarlijk. Mijn Zoontje van 8 is uit de bocht gevlogen met zijn zus van 6 en zei"mama de rem deed het niet meer"

wij gaan er echt nooit weer heen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Supervakantie

Endy Van de Rovaart
17-8-2015
  • Activiteiten8

Fantastische twee weken gekampeerd met onze kinderen (2 en 4) heel erg veel te doen in deze schitterende omgeving!!! De inbegrepen Arber ticket is ideaal. Gratis O.V. Rodelen, zwembaden enz. Wij stonden op het tenten/caravanveld. Zeer ruime plekken!! Veel Nederlanders met kinderen. Animatie was prima. S'ochtends knutselclub, s'middags activiteit, s'avonds mini-disco en andere activiteiten zoals bingo, kampvuren en Duitse avonden. Wij hadden een koelkast gehuurd en die werd netjes bij de tent gebracht, nog voor dat hij goed en wel stond. Zwembad is op loopafstand (5/10 min.). Prima zwembad zeker voor onze kleintjes. In de omgeving zijn er genoeg andere gratis zwembaden voor de wat ouderen. Eten op de camping was goed maar iets prijziger dan wanneer je 200 m. verderop buiten de camping gaat eten. 500 m. omhoog zit een zeer goede/goedkope pizzeria. Min: sanitair niet altijd even schoon, bij de dames. Weinig schaduw op je plek. Veel wespen. Al met al supervakantie met super weer.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Camping gaat dicht , dit was te merken

alex en de rest
12-8-2015
  • Activiteiten4

Camping voldeed niet aan verwachtingen wat op site touroperator vac.s. staat. Zwembad niet op camping, animatieteam matig en weinig enthousiast. In de douche hoorde wij de twee zeggen, bah spelletjes doen, ga liever schminken. Twee tenten boven op een berg, zonder ook maar een andere caravan of tent in de omgeving.Ja een hoop schroot van een caravan die afgebroken was en weg moet . Sanitair werd goed schoongehouden maar door achterstallig onderhoud veel lekkage en stank.Wel werd er een lamp gelijk gemaakt die stuk was op het pad. Personeel camping wel heel vriendelijk,behalve de ober in het restaurant. Die zag je om 20.30 liever gaan dan komen en je moest gehaast je drinken op drinken. Behalve als er live muziek was dan mocht je heel de avond zitten. omgeving super mooi. Speeltuintje achter slecht onderhouden en gevaarlijke toestellen. Grote speeltuin wel redelijk netjes. Leuke vakantie gehad maar dan meer door de omgeving dan door de camping. Omgeving is prachtig en veel te doen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Camping in leuke omgeving

Sanne
4-8-2015
  • Activiteiten8

Wij hebben een paar dagen met onze tent op het tentveld gestaan we mochten zelf een plek uitzoeken en hadden echt heel veel ruimte om de tent, ideaal!

Wat we het leukste vonden aan de camping is de kaart die je erbij krijgt waarbij je veel gratis activiteiten kunt doen in de omgeving. Zo zijn wij met de stoeltjeslift een berg opgeweest, hier een bergmijn bekeken, gerodeld en hebben we als een vogel door de lucht gevlogen. We zijn ook naar het zwembad naast de camping geweest en vonden dit een mooi binnen en buitenzwembad.

Bij de receptie hebben ze ons goed voorzien van advies van wat te doen in de omgeving met de kinderen. We hebben een lekkere pizza opgehaald bij de pizzeria die vlakbij zit.

De animatie vonden onze dochters leuk maar is niet heel uitgebreid. Wat ik miste is een trampoline bij de speeltuin. Je hebt gratis wifi in een tent bij de speeltuin, die werkte goed.

Het sanitair is verouderd maar wel voldoende wc's en douches waren gratis wat ik wel prettig vond.

• Activiteiten4

de website van de camping klopt voor geen meter. Het zwembad hoort niet meer bij de camping. je kunt er 3 uur per dag in en dat moet dan in 1x wil je langer blijven dan moet je bij betalen. Niet veel per uur 50 cent dus dat valt wel mee. Overigens is het zwembad als de duitsers nog geen vakantie hebben op maandag en dinsdag gesloten. De 1e week zijn er minstens 15 kinderen over de kop gevlogen met de skelters die absoluut niet meer verrijdbaar mogen zijn. De arts in Zwiesel had genoeg te doen met alle kids die gewond waren. Overigens is de camping een uitstekende uitvalsbasis om het mooie bayern te zien. Supermooie plekjes maar de camping is echt niet wat. Oude douches en wc`s.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

We hebben een aantal aanbieders voor Ferienpark Arber voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Ferienpark Arber in Zwiesel, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Ferienpark Arber zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.