4,5

Matig

22 reviews over Camping Strandcamping Waging am See in het Nederlands

Mooie en nette camping met 98% Duiters!

Marga,
19-8-2018

Mooie grote en nette camping. De camping ligt direct aan de waginger see dit is een warm zwemmeer waar je met je luchtbedje heerlijk in kan vertoeven! Verder is er op de camping alle nodige voorzieningen aanwezig zoals supermarkt, groot restaurant met mooi terras enz. Het enige wat wij misten was dat er nagenoeg geen animatie was zowel voor kleine kinderen als voor pubers is er niet veel te beleven in dit opzicht. Hou er wel rekening mee dat dit een echte Duitse camping is waar 98% Duitsers staan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Wij waren de afgelopen 7 jaar een vaste klant bij Strandcamping Waging am See. Wij hebben elk jaar daar geregeld 3 tot 4 weken gekampeerd, dus wij kunnen zeggen dat wij een zeer goede beoordeling over de camping kunnen hebben.

Jammer genoeg hebben wij de afgelopen 3 jaar moeten constateren dat de kwaliteit, service en de vriendelijkheid van het personeel en beveiliging enorm achteruit is gegaan.

Een opsomming:

1: Wifi is betaald en niet goedkoop, maar funtioneert niet.

A: Strandcamping is NIET verantwoordelijk voor Wifi terwijl hiermee wel wordt geadverteerd. In de brochure staat dat de komende periode Wifi wordt ge-update, terwijl ze niet verantwoordelijk zijn.Geld terug ontvangen voor niet functionerende Wifi is onmogelijk

2: Er 1 nieuw, mooi sanitair gebouw.

Jammer genoeg constateren wij dat het sanitair in alle gebouwen de afgelopen 3 jaar steeds minder wordt onderhouden. Het is regelmatig smerig en er is duidelijk bezuinigd op schoonmaken. Ook wordt er al meerdere jaren in de brochures en ook mondeling door de manager/eigenaar medegedeeld dat er nieuwe sanitair gebouwen bijkomen. Tot op heden is dit een fabeltje.

3: Satelliet schotels.

Op veel locaties werken de schotels niet. De oorzaak hiervan zijn bomen, en het WIfi stoot zo erg dat er geen ontvangst mogelijk is.

A: Strandcamping personeel kan het de schotel instellen, afhankelijk van de persoon vragen ze 20 tot 30 euro indien ze het voor elkaar krijgen.

Op de plek waar we dit jaar hebben gestaan bleek 70 tot 90% van de campinggasten GEEN satelliet hebben kunnen gebruiken. We hebben het hierover zo'n 200 plekken.

Afwatering / storm:

Indien het zeer hard heeft geregend het gestormd lopen er regelmatig meerdere plekken onder water. Er is geen afwatering en de takken en andere rotzooi wordt niet zoals jaren geleden opgeruimd.

Honden:

Honden dienen aan de lijn te worden gehouden. Hierop wordt totaal niet gecontroleerd. Er lopen regelmatig honden los, ook 's nachts. Geen actie personeel of beveiliging.

Beveiliging:

De beveiliging is totaal niet meer zichtbaar. We hebben hebben mogen constateren dat s' nachts de slagbomen open waren. Iedereen kan zonder problemen de camping op komen.

Te weinig Waterpunten:

Voor een veld met zo'n 200 plekken zijn er 2 waterpunten.

Looppaden:

Er is geen rekening gehouden met looppaden . Dit jaar heeft het geconstateerd tot beschadiging van onze auto's. Krassen wederzijdse kanten.

Lichtpunten:

Op het veld van 200 plaatsen is er geen enkel lichtpunt.

Middagrust:

Dit jaar waren de slagbomen niet meer gesloten tussen 12.00 en 14.00 uur zoals andere jaren. Op borden wordt aangegeven dat het middagrust is. Kampeerders konden het terrein zonder problemen verlaten als opkomen. Nieuwe kampeerders konden gewoon inchecken.

Reservering:

Wij boeken reeds enkele jaren met een groep campers. Wij ontmoeten elkaar elk jaar op Strandcamping Waging Am See. Wij reserveren als groep elk jaar direct weer in juli/augustus voor het volgende jaar.

Wij werden in november 2016 benaderd dat onze plaatsen niet meer beschikbaar waren omdat de directie had besloten om er wijnvaatjes te plaatsen, een kleine vakantie woning.

Wij hebben als groep aangegeven dat we bij elkaar wouden blijven staan en hebben verzocht om een goed alternatief (schaduw met kind en hond) en 6 plaatsen bij elkaar. Dit werd als enige alternatief aangegeven.

Bij aankomst blijkt dat we op een groot grasveld staan. In de Zon, geen satelliet ontvangst en groep is uiteen gevallen. Strandcamping blijkt in december/januari 2017 nog kampeerders uit onze groep te hebben verplaatst met de mededeling dat er niets meer vrij was.

De afgelopen 4 weken hebben we op een Park en Ride plaats gestaan. Er hebben zo'n 50 kampeerders direct om ons heen voor 1 of 2 nachten gestaan en zijn vervolgens weer doorgereisd. Kampeerders werden nog om 23.15 uur toegelaten en vertrokken om 6 uur (22.00 uur tot 07.00 uur is nachtrust).

Een COMPLETE Ramp. Bij vertrek ZEER onvriendelijk.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Wat een ramp

Cor,
10-8-2017

We hadden vroeg genoeg geboekt omdat we graag een grote plaats wilde hebben maar echter bij aankomst bleek de plek vele malen kleiner dan gezegd was ook liep de plaats zo schuin af dat de voortent er met geen mogelijkheid goed afgespannen kon worden. Ook het sanitairgebouw was zeer oud en niet schoon op de website staan alleen foto's van het vernieuwe sanitairgebouw wat erg ver lopen was. Ook werden de rusttijden niet in acht genomen erg veel lawaai in de avond en nacht. De absolute druppel om weer te vertrekken was een toilet die van boven tot onder besmeert was met diarree en een buurman die het nodig vond om zijn Audi op de camping uit te proberen waarbij onze jongste dochter moest rennen voor haar leven.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Prima camping Super sanitair

appie h,
25-7-2017

Zeer grote prima camping. Super sanitair in nieuw gebouw.Zeer vriendelijke receptie medewerkers, Toen wij er waren 98% duitsers, Zeer mooie diepe vlakke plekken ( we stonden op diana1)

Gereisd met partner in juni 2017

Geweldige camping

Albert Bloemendaal
16-9-2016

Fantastische camping in Beieren met alle voorzieningen welke nodig zijn om een vakantie te doen slagen, zowel met als zonder kinderen. Een aanrader al moet je er wel 990 km voor rijden.

Gereisd met partner in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Positief: + Prachtige locatie direct aan meer, warm water, ziet vissen zwemmen + Ca. 1 1/2 uur rijden van München en vlakbij Oostenrijk + Sanitair goed en schoon met altijd aanwezig toiletpapier op wc + Goed restaurant met uiterst vriendelijk personeel + Edeka supermarkt bij camping zeer compleet en voordelig, verse duitse broodjes en uitgebreid assortiment duitse bieren zijn er gekoeld per fles te koop voor € 0.99, ongekoeld +/- € 15.99 per krat. + Top Pokemon Go locatie met 3 pokestops op 1 vaste plek te bereiken! + Na 22:00 uur is er rust en overal stil

Negatief: - Strand geen fijn zand, maar kleine steentjes/zand strand - Waterkraantjes om sommige plekken beperken de ruimte en vrijheid op de plaatsen zeer, caravan is dan slechts op 1 manier te plaatsen - Geen afhaalsnacks voor redelijke prijzen, wel betaalbare Pizza voor € 6.00 / € 8.00 - Jongerenruimte zeer gedateerd, en niets werkt - Weinig tot geen animatie, kan op camping na 22:00 uur nergens meer wat drinken of even zitten - Wifi omslachtig en slechts voor 1 apparaat te gebruiken, € 20, 00 voor 10 dagen - Weer blijft ook in Beieren wisselvallig, mooie zonnige dagen afgewisseld met flinke regenbuien

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

lekker rustig

Richard
14-7-2015

We hadden een toercaravan gehuurd en die bleek bijna splinternieuw. Freddie is verantwoordelijk voor de mietwohnwagens en hij heeft uitvoerig uitgelegd hoe alles werkt. Tussendoor kwam hij ook kijken of je de luiken en ramen wel had gesloten als het regende. Voor ons de eerste keer in Bayern op een camping en we stonden raar te kijken toen we 's middags de slagboom omlaag troffen terwijl wij erop uit wilden met de auto. Moesten ff wachten tot 14.00 uur want het bleek Mittagsruhe. Overigens is het na 22.00 uur ook rustig en loopt de security rond. Na vorig jaar op een Franse camping te hebben gestaan met veel Nederlanders en Britten die tot diep in de nacht lawaai hadden vonden wij dit helemaal prima! Ook erg positief vonden wij het kleine aantal Nederlanders. We hebben leuk contact gehad met onze Duitse buren op de camping die ook kinderen hadden in dezelfde leeftijd. Restaurant was goed. Snackbar wat minder en geen goede prijs-/kwaliteitverhouding. Meer was super. Campingwinkel is ok.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Super Camping!

fam_aabuwalda
11-8-2014

Een hele mooie camping, die nog niet bekend is bij de Nederlanders, dus nog heel veel Duitsers, overigens een zeer aardig volk. Wij hebben hier 2 weken gestaan; halverwege 1 keer verkast omdat we 1 week geboekt hadden. Grote staanplaatsen, heel wat beter dan in Italie... Vanaf deze camping kun je heel wat bekijken, zoals Munchen, Salzburg, Adelaarsnest en heel veel meer. Het sanitair is absoluut top, in het nieuwe gebouw heb je zelf eigen badkamers (glamping..). Het meer met strand is ook prima, met eventueel een surfschool voor de liefhebber. Let op: er zit een weggetje door de camping naar de jachthaven, waar te hard wordt gereden, daar kun je beter geen plek hebben.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Prima plek voor een paar nachten

TS
17-8-2013

De camping is prima. Leuk aan het meer, waar je lekker in kunt zwemmen. De plaatsen zijn ruim genoeg voor vouwwagen/caravan + auto. Restaurant is prima met vriendelijke bediening. Sanitair ziet er netjes uit.

Internet (Wifi) is belachelijk duur! 15 Euro voor 3 dagen!!!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

grote camping

r.zwagerman
16-8-2013

Hele grote camping. Maar daar merk je eigenlijk niets van. Hier beland omdat alle campings in de buurt vol waren. Week gestaan is on zeer goed bevallen. Stonden op een trekkersveld onder de bomen.Veel te doen in de omgeving. Salzburg,Koningssee,Adelaarsnest. Het meer was lekker warm .Alleen strandjes smal , Je kunt beter in het speeltuintje gaan liggen. Verstandig om een fiets bij de hand te hebben i.v.m. grootte. Goedkope campwinkel en lekker uit eten voor weinig. Super groot en schoon sanitair waar je niets merkt dat de camping zo groot is.

Gereisd met partner in Thu Aug 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200

• Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Strandcamping Waging am See in Waging am See, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Strandcamping Waging am See zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.