Sulzfeld am Main

We hebben een aantal aanbieders voor Sulzfeld am Main voor je op een rij gezet:

Reviews over Sulzfeld am Main

• 9folieske05-09-2011

Heerlijk vertoeven

Idyllisch wijndorp, won gouden medaille bij district- en landverkiezing als “mooiste dorp”. Wijngaarden v 160 hectare, omwald d een ring van muren, poorten, 21 torens en kris-kras smalle kronkelende straatjes en heeft z’n middeleeuws uiterlijk behouden. Oorkondelijk in 915 als Kammergut v klooster Würzburg. Op 8 augustus 1266, dag vd heilige Cyriacus, vond op de velden (heden Cyriacusberg) een vd grootste middeleeuwse riddergevechten plaats: door de verkiezing v bisschop ontstond tweespalt tussen graven v Castell en Henneberg aan de ene kant, en kathedraal kapittel en Heren v Hohenlohe aan de andere kant. Inwoners v Sulzfeld streden mee met Würzburg kamp en wonnen. 2x Geplunderd in 30-jarige oorlog, 1796 d Franse troepen. Na 1803 secularisatie klooster Groothertogdom Würzburg en onrust v napoleontische oorlogen in 1814 doorgegeven aan Koninkrijk Beieren. Is ook bakermat vd meterbratwurst. Consumptie record is +6 meter. De waard verzekert: ' wie dit record breekt eet gratis.”

• 10Omgeving
    • 9Cultuur