Schönau am Königssee

We hebben een aantal aanbieders voor Schönau am Königssee voor je op een rij gezet:

vakanties Schönau am Königssee

Reviews over Schönau am Königssee

Fantastische wandelvakantie

Jenny
    17-6-2019

Prachtige omgeving met veel (berg)wandelingen voor zowel de plezierloper als de ervaren wandelaar. Wij beschikken niet over een auto, dus hebben alles te voet of met het OV gedaan. Op loopafstand bevinden zich Berchtesgaden en de Obersalzberg, twee historisch zeer interessante plekken die het om meerdere redenen verdienen bezocht te worden. Ook een uitstapje naar Salzburg is meer dan goed te doen. Voor ons - liefhebbers van een actieve vakantie - was deze vakantiebestemming ideaal: twee weken lang schitterende natuur, met afwisseling van cultuurhistorische dagbestedingen, en in het dorpje gezellige Biergarten (zowel groot als klein) om een klassiek Beiers avondje te vieren... En het uitzicht op de Alpen verveelt nooit!

Gereisd Met partner in augustus 2017

Klein, mooi dorpje

Sasja van der Wulp
    12-8-2017

Het dorp ligt prachtig in de bergen.Lopen in 10 minuten naar de Jennerbahn (helaas tot 2018 gesloten) en naar de Konigssee.Aan de Konigssee heeft de tijd stilgestaan en zijn er veel verlaten en oude gebouwen. Alles kan wel een verfje gebruiken. In het dorp zelf is een goede supermarkt, een openlucht zwembad en een paar leuke restaurantjes, waaronder de Biergarten en de pizzaria. Vanuit het dorp kun je meteen wandelen, fietsen of de bus pakken naar bv Salzburg.

Gereisd Met partner in augustus 2017

Mooie omgeving, veel mogelijkheden voor uitstapjes

MV
    11-8-2017

Er zijn veel mogelijkheden voor uitstapjes, zoals een mooie boottocht over de Königssee en een bezoek aan het Kehlsteinhaus, van waaruit je een prachtig uitzicht hebt. Wij bezochten ook de zoutmijnen in Berchtesgade, een bijzondere ervaring. Salzburg ligt vlakbij en is mooie oude stad.

prachtige natuur

Meeuws Chantal
    10-8-2014

Norsere inwoners dan in grens gebied Oostenrijk. Doorgaans lekker eten. Prachtige natuur. Spijtig van het gebrekkige aanbod van hotels, vooral verhuurappartementen om te verblijven. Jennerbaanliften voorhistorisch. Spijtig, prachtige berg die ietwat commerciëler mag.

Gereisd Met partner in juli 2014

Schonau, parel in het Berchtesgadenerland

Michel
    7-11-2013

Schönau am Königssee is er een pareltje midden tussen de hoogste bergen van Duitsland. Op 5 minuten ligt het mooi Berchtesgaden met o.a. Salzbergwerk (zoutmijn), Het Kehlsteinhaus, Hitlers Adelaarsnest, ligt vlakbij. Het aller grootste pareltje is de helblauwe Königssee op één van de mooiste plekken van Europa.

Gereisd Met vrienden in Thu Aug 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Schönau am Königssee scoort een 8,8 uit 10, op basis van 38 reviews