Ochsenfurt

Reviews over Ochsenfurt

Ossenvoorde

folieske,
    9-9-2011

725 Oorkondelijke vermelding toen een klooster in de stad werd gesticht in opdracht van Bonifatius. Op de plek waar nu Ochsenfurt ligt, lag vroeger een voorde (Furt) in de rivier waar koeien (Ochsen) konden oversteken. Ook de naam van de stad Oxford in het Verenigd Koninkrijk is hiervan afgeleid. Het was een van de plaatsen in Duitsland die koning Richard I van Engeland werd vastgehouden in 1193 terwijl de koning naar Engeland uit de derde kruis tocht terugkeerde. Het ligt op de Sint Jacobsweg (de Europese pelgrimsweg naar het graf van de heilige Jakobus in Santiago de Compostela) en heeft een historische binnenstad met middeleeuwse vesting, gotisch stadhuis met “Lanzentürmchen”, parochiekerk met Riemenschneiderfiguur, vakwerkhuizen, het geschiedenis en kostuum museum, en zoveel meer.

Gereisd met partner in augustus 2011
Ochsenfurt scoort een 8,9 uit 10, op basis van 8 reviews