Camping Rubi Camp

10 reviews over Camping Rubi Camp in het Nederlands

Schitterend

Eline
5-8-2019

We komen al 30 jaar regelmatig in Oberstdorf/KleinWalsertal. Nu voor de 1e keer met de caravan. De meningen over deze camping en de eigenaars zijn erg wisselend. Vooraf waren we toch wat huiverig, maar het is ons prima bevallen. Er zijn idd heel wat regeltjes, maar dat geeft ook duidelijkheid. En als je je hier van te voren in verdiept, kom je niet voor verrassingen te staan, zoals voor een dichte deur. Want ze houden zich nu eenmaal aan de pauze tijden. Pluspunten: de rust op de camping, het ruime, schone toiletgebouw en doucheruimte, de staanplaatsen, met tegels waar de caravan op staat, tegels vóór de caravan, geen last van natte voeten. Hier mag een kleed op, op het gras voor de voortent niet. Prachtig uitzicht. Kabelbaan inclusief bij langer verblijf. Nadeel: de prijs. Wij verbleven met 3 volwassenen 12 nachten. Inclusief stroom waren we ruim €800 kwijt. Maar daar staat een geweldige vakantie tegenover.

Geweldige camping zeker voor herhaling vatbaar

ARIE
12-6-2018

Zeer mooie ligging van de camping,zeer schone toiletten, droogruimte zeer vriendelijk echtpaar die de camping leiden alles heel goed onderhouden iets duurder maar daar heb je dan wel wat voor en langer dan 7dagen gratis gebruik van al de kabelbanen

Gereisd Met partner in juni 2018

komen graag terug

J. Duerink
23-8-2015

mooi grasveld, verharding voor de caravan mooi, schoon sanitair, vloerverwarming geen seizoen plaatsen dus veel wisseling, vinden wij mooi de prijs is fors, maar trek je er de prijs van een pas voor de kabelbaan vanaf, die we normaal los kopen, dan is het normaal tarief.

Gereisd Met partner in augustus 2015

Met een zwembad erbij zou het helemaal af zijn!

Rob
19-8-2015

Campings in Oberstdorf zijn duidelijk opgezet als wintercamping. Weinig gras, saai en praktisch. Wat een verademing is Camping Rubi, er is overal gras (met een handige stenen plek voor je caravan/camper). Sympatieke mensen en van alle gemakken voorzien. BV een plek waar electrische kookplaten zijn (niet meer prutsen op een gasbrander), handdoeken drogen in de badruimte etcetc. De prijs is hoog, maar ik vond het het waard. Zeker omdat we alle campings al af waren geweest (zonder reservering op zoek naar een plek in het hoogseizoen :-) ) en we dus konden vergelijken. We waren blij dat er bij de andere geen plaats was!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2015

Camper camping

r.zwagerman
12-8-2015

Voor het grootste deel bezet door campers. Mooie uitvalbasis voor Oberstdorf, Kleinwalsertal. Camping met regels. geen kleedjes in de voortent. Personeel aardig. Maar campingbaas helaas niet. Had een aanvaring met mn overburen. Stonden op 2 plekken in overleg met receptie. Maar kregen na 2 dagen te horen dat ze al la minute moesten verkassen. Als je geen gebruik maakt van de liften, waar je op de camping forse korting op krijgt, na 7 overnachtingen gratis. Best een dure camping voor Duitse begrippen. Stroom wordt achteraf berekend. Kwam voor ons op bijna 40 euro per overnachting. Verders een prachtige omgeving om te fietsen,wandelen enz. Bezoekje aan de Breitachklamm is de moeite waard. Met de gastenkaart krijg je op veel dingen korting. Bv. gratis parkeren in Oberstdorf en omgeving.

Prima degelijke kampeerplek

wendela de ruiter
8-8-2012

Afgelopen zomer 2012 hier 7 nachten gekampeerd. Zeer vriendelijk personeel, rustige camping met 90% vaste staanplaatsen voor voornamelijk caravans en campers. Wij hebben met een kleine tent gekampeerd en daarvoor is een prima stukje gras gereserveerd. 's ochtends verse broodjes, en bij 7 nachten een gratis kaart kaart voor alle kabelbanen in de omtrek en kaart om op een aantal plekken gratis te parkeren. Prima plek!

Zeer veel wandelmogelijkheden, goed zwemwater (meertje en zwembad) in de buurt

Gereisd Met partner in juli 2012

Nooit meer

Theo Van Hoof
10-3-2012

Van 2008 tot 2011 4 keer 3 weken verbleven op de camping. Jaar na jaar werd het minder gemoedelijk en werden de eisen van de eigenaar gekker. De website laat vermoeden dat men Nederlands spreekt. Niets is minder waar. Duits en Engels. Pinnen kan alleen door Duitsers. In het verleden was de bus naar het dorp gratis. Nu moet je betalen. Het centrum is ongeveer 2km verwijderd. Vanaf 3 dagen is er een pas inbegrepen voor de kabelbaan. Let wel, dit is voor 2 volwassenen. Elke volgende volwassene moet meer dan 7€/dag extra betalen. Ook al ben je niet van plan de liften te gebruiken. Het sanitair was in het verleden kraak net. In 2011 werd het niet meer gekuist op zondag. Voor kinderen is er weinig of niks te beleven. De eigenaar overwoog in 2011 om vanaf 2012 geen voortenten meer toe te laten. Voor eetgelegenheid moet je naar de naburige camping of naar het centrum.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

om terug te keren

monique
20-2-2011

wij vonden het er zalig, rustig en zeer proper sanitair. Zelfs een hondenduche is aanwezig. Goed uitgangspunt voor wandelaars, heerlijk!

Gereisd Met partner in januari 2011

fantasties

Gerrit
30-11-2010

Mooie gelegen camping ideaal voor vele wandelingen in de omgeving en ook het stadje is groot en gezellig. wat wij zo fijn vonden is dat je door iets ekstra op de camping te betalen dat je vrij en onbeperkt van liefst 7 kabelbanen gebruik kan maken. echt een aanrader en wij hebben alweer geboekt voor de zomer.

Gereisd Met partner in Mon Jun 21 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

zeker voor herhaling vatbaar

Janneke
30-8-2009

Zeer vriendelijk personeel. Om van het sanitair gebruik te maken krijg je een pincode, zodat niet iedereen die toevallig langs komt fietsen er gebruik van kan maken. Het werd zeer goed schoon gehouden en het water van de douches was lekker warm. Camping zelf is niet heel gezellig, maar de meesten die er komen zijn dan ook de heledag weg om te wandelen of te fietsen. Bij meer dan 3 nachten kreeg je een bergbanenkaart zodat je van de 7 liften die in de zomer in gebruik zijn gratis gebruik mag maken. Echt SUPER. Hierdoor is de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed. De omgeving is er prachtig! Obertsdorf zelf is een gezellig dorp met veel winkels, restaurants en terrassen. We hebben weinig Nederlanders gezien, dus echt het idee gehad dat we op vakantie waren. Gemiddelde leeftijd is wel wat hoger, maar dat maakt ons niet uit. We hebben het er heerlijk gehad en komen hier zeker nog eens terug!

Gereisd Met partner in augustus 2009

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Rubi Camp in Oberstdorf, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Rubi Camp zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.