Marktbreit

We hebben een aantal aanbieders voor Marktbreit voor je op een rij gezet:

Reviews over Marktbreit

• 8DizzyOne27-08-2016

one night stay

Mooi dorpje met veel oude gebouwen.

• 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2016

• 8M. van Genugten05-05-2014

mooi en sfeervol plaatsje aan de rivier

klein maar historisch interessant, mooie ligging en goed bewaard gebleven

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2014

• 9barres01-03-2014

leuke authentieke plaats

romantisch, oud. gezellig, mooie gebouwen

• 9Omgeving

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

• 8Gustav29-09-2012

Einladender Ort

Das malerische Staedtchen das an der Muendung des Breitbach in den Main gelegen ist ladet immer wieder zu einem Besuch ein. Sehenswert der Malerwinkel und das Maintor, das Renaissance Rathaus von 1579 mit gotischer Wendeltreppe und das Seinsheimsche Schloss, in welchem heute unter anderem ein Café gefestigt ist. Das Hotel "Loewe" wird als zweitältestes Gasthaus Bayerns genannt. Am Main der 16 m hohe Rundturm des Lastenkrans mit dem früher die Mainkaehne entladen wurden. Daneben bietet Marktbreit gemuetliche Gastlichkeit in diversen Cafés und Restaurants.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 9folieske08-09-2011

Middeleeuws mooi

Vermeld in oorkonde van Graven zu Castell in 1266 als “ broite inferieur” (Untern- of Niedernbreit), maar waarschijnlijk al enkele eeuwen eerder een nederzetting aan de monding van de Breitbach. 1557 Verleende keizer Ferdinand de gemeenterechten. Onder het bewind van fam. Schwarzenberg ontwikkelde het begin 18e eeuw tot een der belangrijkste handelsplaatsen dankzij de geografische ligging en de kortste verbinding met de Donau. In 1806 onder Koninkrijk Beieren, om daarna voor een paar jaar te worden opgenomen Groothertogdom Würzburg, 1814 uiteindelijk naar Beieren. Toen in Würzburger regio midden 19e eeuw de spoorlijn werd aangelegd verloor het oord aan economische betekenis. De handel daalde aanzienlijk en veel handelaren verlieten Marktbreit alhoewel het kort daarvoor in 1819 van de Beierse regering de stadsrechten had verkregen.

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2011

• 8Paul Steenhuis20-06-2007

Niet heel veel loos, als je op zoek gaat kom je kilometers verder uit in omgeving Wurzburg of Rothenburg.

• 6Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn