Vakantiepark Maierhöfenstersterster

Tonen op kaart

30 reviews over Vakantiepark Maierhöfen

• 2019
    9Lisa01-08-2019

Super leuke vakantie op een leuk park

Net na 18.00 uur kwamen we aan. Na 17.00 moet je bellen. Lees van te voren goed door wat er aan regels is qua inchecken. Wij hadden dat niet gedaan en gelukkig was de receptie nog open, maar daarna was deze dicht. Weinig privacy maar met kinderen geen bezwaar. Zou er niet heen gaan als je rustzoeker bent die niet van kinderen houdt. Zwembad is super leuk. Stroomversnelling geweldig en glijbaantje ook. Eten in buffet 1x gedaan. Tip maak een foto van de weekindeling. Wij hadden grillbuffet, prima eten. Zwembad had duidelijke openingstijden op een papier en hield zich daaraan. Rolluiken zorgen voor koel huisje. Muggen waren er eigenlijk helemaal niet, alleen vliegen. Broodjes van park geen aanrader, droog. Bakker in dorp even rijden, maar dan heb je ook wat! Duidelijk verschil. Familiepizza gedaan, erg lekker. Wasmachine gebruikt, 5x 0,50 cent. Ging prima en werd geholpen. Ideaal park vonden wij het. Kinderanimatie ook erg geslaagd!

• 9Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    9Daan18-06-2018

Prima vakantiepark

Heel vriendelijk ontvangen bij de receptie bij het inchecken. Ook in het restaurant is iedereen even vriendelijk en attent (en een heerlijk buffet!). Het huisje was ook prima in orde. Vrij basic, maar van alle benodigdheden voorzien. Zelfs rolluiken, ideaal. Het zwembad was leuk en schoon. Wel past de badmeester soms de openingstijden aan, hierdoor hebben wij 1x een gesloten deur aangetroffen, dat was jammer. Genoeg speeltuintjes en allemaal overzichtelijk en leuk. Het park mist een winkel, maar verkoopt s ochtends wel verse broodjes. In de buurt zit een Rewe supermarkt. Heel fijn park met vriendelijk personeel en met in de buurt veel mogelijkheden voor leuke uitstapjes.

• 9Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 4Hannie03-03-2018

nooit meer

De ligging van de huisjes in Ferienclub Maierhöfen laat echt te wensen over. Hoewel ze geschakeld zijn, is de volgende rij huisjes vaak op maar een paar meter van jouw huisje vandaan waardoor er veel heen en weer geloop is langs je terras/stukje tuin. Ons huisje was niet goed schoon, schimmel in de slaapkamer en een beschimmeld raam in de badkamer. Omdat wij er maar een paar nachten waren, dit pas gemeld bij vertrek - geen zin om na een lange reis weer alles te moeten oppakken en verkassen (zo dat eventueel zou kunnen). Dit ook gemeld bij touroperator waar wij dit huisje geboekt hadden. De eerste regel van hun antwoord was dat het huisje inderdaad schoon moet zijn, de volgende 4 regels vertelden ons dat we "dit en dat" hadden moeten doen en "zus en zo" en dat wij het dus helemaal verkeerd hadden aangepakt. Daarom voor ons én géén touroperator meer én geen Maierhöfen, want schimmel is echt ranzig!

• 4Onderkomen

Gereisd met partner in februari 2018

• Oude reviews

8Karlien21-07-2017

Zeer goed bevallen

We zijn hier met onze twee jonge kinderen (0 en 2) geweest en het park is ons zeer goed bevallen. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. De huisjes wat sober ingericht, maar netjes en schoon en met precies wat je nodig hebt. De binnen- en buitenspeeltuin en het zwembad waren goed verzorgd. Er is ook een restaurant, het eten is redelijk, niet bijzonder, maar voor een gunstige prijs, en gemakkelijk als je zelf geen zin meer hebt in koken. Vlakbij het park is een goede bakker en boodschappen deden we bij Rewe in Isny. Isny zelf is een leuk plaatsje om te bezoeken, alsmede Friedrichshafen, Lindau en slot Neuschwanstein. Vanuit het park zijn ook mooie wandelingen te maken. We waren zo enthousiast over dit park dat we overwegen om volgend jaar terug te gaan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Ann15-07-2017

prima uitvalsbasis voor leuke uitstapjes

Zeer rustig gelegen bungalowpark. Vriendelijk personeel. De huisjes zijn ruim en modern ingericht. Alleen jammer dat er standaard geen microgolfoven in zit, die moet je apart huren. Er is geen winkel op het park (uitgezonderd beperkte bakkerij), maar er zijn genoeg winkels in de buurt.

Pluspunten: mooi gelegen, vele leuke wandelingen/uitstapjes op maximum een uur rijden, klein maar leuk zwembad, diverse speeltuintjes op het park.

Minpunten: geen internet (enkel wifi aan de receptie en dan nog betalend), beperkte openingsuren van de faciliteiten: als je graag overdag erop uit gaat, kun je van zwembad en dergelijke geen gebruik meer maken, want 's avonds is alles dicht.

Niet gebruikt: duitstalige animatie en alle indoor faciliteiten (wegens enerzijds mooi weer en anderzijds te vaak gesloten).

Wandelingen/ uitstapjes op max. 1 uur rijden: Breitachklamm, Spieleland, Scheidegg watervallen, Scheidegg Skywalk, Eistobel watervallen, zwembad Kempten, Alpsee Bergwelt.

• 9Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Manon Holtman12-05-2017

Eenvoudig maar goed.

Zeer net park met ietwat sobere huisjes. Alles netjes en schoon. Zwembad ook keurig. Omgeving schitterend met veel leuke dingen in omgeving te doen.

• 5Eetgelegenheden
    • 7Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• 8Fam. Hendriks09-05-2017

Prima!

Prima park, vriendelijk behulpzaam personeel. De huisjes zijn tegen de heuvel op gebouwd waardoor sommige huisjes een ruim balkonterras hebben (ideaal voor onze hond, huisje 56) andere hebben een gewoon stenen terras.

Inrichting mag dan wat ouder zijn, het was in ieder geval erg goed schoon. Zwembad is leuk voor kinderen onder de 10 jaar, daarboven zal het minder spannend zijn. Hiervoor zijn we naar het zwembad in Kempten (Cambomare) geweest (35min, rijden), dit is relatief een groot zwembad met 2 leuke glijbanen. Ga op maandag of woensdag (buiten de Duitse vakanties) dan betaal je voor 2 uur en krijg je 4uur zwemmen.

Tijdens ons bezoek in de mei vakantie was het erg rustig en zeer aantrekkelijkk van prijs (boek via website van het park zelf)

Tip: Boodschappen gedaan bij Real eveneens in Kempten (zeer grote winkel met zeeeer groot assortiment). Bezoek Oberstdorf (mooi dorp met skischans en kabelbaan naar top van berg a 2200meter) Neem je slee mee als er sneeuw op de voorspelling staat. ( wij hadden 40cm in 1,5 dag liggen en slee was een groot succes op het park)

Een leuk net park wat zeker de moeite waard is, wij gaan nooit 2x naar hetzelfde maar dit zou wel eens voor een 2e bezoek in aanmerking kunnen komen voor ons.

Fam. Hendriks

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• 8Fam deschamps05-09-2016

mooi vakantiepark, ideaal voor kleinere kinderen

mooi verzorgd park - ruime huisjes, goeie bedden, reisbedje voor baby stond klaar - alle lakens, handdoeken inbegrepen (ook eindschoonmaak inbegrepen) (geen microgolf (is wel te huren bij receptie) maar wel waterkoker, broodrooster. wel trappen in het huisje (4 om van keuken naar woonkamer en slaapkamer te gaan) - rugdrager voor jongste gehuurd aan receptie voor 2.5 per dag - eten in restaurant lekker en kindvriendelijk (enkel savonds open) broodjes van 7.30 tot 9.30 te koop maar in dorpje (1.5km) ook bakker. leuk zwembad met speelgoed voor kleintjes en apart bad (wel kleedkamer voor mannen en vrouwen apart)

leuke uitstappen gedaan: isny, oberstaufen, nebelhorn (laatste stuk beklommen met 2 rugdragers (kinderen 1.5 en net 4) (2de drager gratis gebruikt van restaurant op nebelhorn) - skywalk - ...

vooral geschikt voor kinderen tot 10jaar - animatie aanwezig maar niet gebruikt

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Frank en Monique03-08-2015

Prima vakantiepark

Het huisje was heel schoon en prima bedden. Alleen koken op elektrisch was even wennen. Zwembad is ook schoon, alleen goed op de wisselende openingstijden letten! Goede sfeer op dit rustige park. Restaurant is niet vaak open, alleen in de avond. Het eten was betaalbaar en zeer goed. Zeer geschikt park voor kleine kinderen, onder andere door zwembad en indoor speeltuin. Als je niet van het continue geluid van koeienbellen houdt, kun je dit beter aangeven bij reserveren, hier wordt rekening mee gehouden. In de omgeving: Eistobel, Kabelbaan de Nebelhorn, Familiekaart Nesselwang (onbeperkt kabelbaan en rodelen voor hele gezin: 70 euro) Ravensburger pretpark Spieleland (niet voor oudere kinderen). Boomkroonpad Skywalk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8joop03-08-2014

mooi park

Dit park is mooi opgezet, ruime bungalows, met terras. Voor jongere kinderen is het er prima, oudere kinderen moeten zichzelf vermaken. Er is horeca aanwezig, maar helaas wordt dit niet optimaal benut door de eigenaars, vaak de deuren dicht bij mooi weer, geen muziekje op het buiten terras, niet altijd overdag geopend. Dat lokt niet echt mensen er naar toe. Het is wel een mooie plek om als uitvalsbasis te gebruiken voor uitstapjes en wandelingen. Vooral Kempten, een hele leuke stad, Dornbirn (rappenloch) in Oostenrijk is de moeite waar. Ook Fussen met een prachtig kasteel op de berg. Er is op het park geen winkel voor de "vergeten" boodschappen, ook is er geen mogelijkheid om patat o.i.d. te halen. Zeker iets om op te letten als je na een dag rijden moe aankomt en snel wil eten. Wel kan je als bungalowgast eten in het restaurant waar ook de hotelgasten eten. Het eten is er goed. Houdt rekening met de grote hoogteverschillen op het park.

• 9Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

1 tip over Vakantiepark Maierhöfen

• rygroen, 26-08-2013

kasteel Neuschwanstein is hééél druk om te bezoeken. Je moet er zeker een uur in de rij staan voor een entreekaartje. Vervolgens krijg je een klimwandeling voor de kiezen om bij het kasteel te komen en moet je je op een bepaalde tijd in het kasteel melden voor de rondleiding. Ben je te laat, dan heb je pech en is je entreekaartje ongeldig.

Parkeren in het dorp bij het kasteel is een uitdaging op zich.

3 vragen over Vakantiepark Maierhöfen

• rob, 15-02-2017

tips

iemand nog leuke tips voor uitstapjes in deze buurt?? kabelbanen rodelbanen klim activiteiten??? dank voor de reactie

• Carla, 02-11-2013

Vaatwasser? Voorkeur? Boeking?

Zit er een vaatwasser in een 4p huisje? Zijn er mensen die rechtsstreeks geboekt hebben bij het vakantiepark en is dit goed bevallen? Kun je voorkeur huisje opgeven ( wil graag in de buurt van speeltuin)

• pat07, 02-03-2011

Internet

Wie weet hoe het precies zit met het gebruik van internet. Er staat vermeld dat er een internetpoint aanwezig is. Staan er daar computers of kun je ook met je laptop inloggen? Wat zijn de kosten hiervan?

elsje, 04-08-2012

Er is een soort van internetzuil, waar je volgens mij via de receptie toegang op kunt verkrijgen (tegen betaling). Geen wifi in ieder geval.

Vakantiepark Maierhöfen info

• Aantal sterrenstersterster
  • VerzorgingHalfpension
  • HuisdierenOp aanvraag
  • BBQToegestaan

• ZwembadBinnenzwembad, Zwembad

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar), Youth Club (vanaf 14 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin

• Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Koelkast, Koffie en thee

• WinkelsCadeauwinkel
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Krant, Schoenpoetsservice, Stomerij, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Infrarood sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenMassages