Hotel Haus am Berg

18 reviews over Hotel Haus am Berg in het Nederlands

Waardeloze houding, prima hotel

Hans
26-8-2017

Ligging er mooi, kamers met balkon oké, maaltijden in orde. Wat echt niet goed was, was de houding van de Nederlandse eigenaren na de diefstal van mijn mooie elec. fiets in de 1e nacht uit hun onafgesloten garage(er werd immers nooit gestolen in Lam e.o!) . Zij hebben nog wel geholpen om aangifte bij de politie te doen, door te bellen naar bureau als vooraankondiging. Verder waren zij vooral via hun verzekering veel bezig met het aan ons aantonen dat de diefstal niet onder hun verantwoordelijkheid viel en dat de stalling slechts als gastplek was aangeboden. Überhaupt geen begrip getoond dat bijv. een fietsvakantie in `Hongarije hierna verziekt werd omdat wandelen/lopen gezien lich beperking onmogelijk was; er werd zelfs(al was het voor de schrik) niets ter compensatie, zoals een kop koffie o.i.d aan ons aangeboden. Sterker nog er werd daarna geen woord meer over gerept alsof er niets was voorgevallen! Wilde van plaatselijke fietsverhuurder in Lam eenzelfde fiets huren, maar die weigerde dat gezien de vele meldingen in Lam van fietsdiefstal de laatste paar dagen! Gezien deze vervelende gebeurtenis en de reactie daarna was het verblijf in dit hotel een flinke tegenvaller!
Pepijn & Natascha, eigenaar, Besitzer, 23-10-2017

Er wordt door deze review een indruk gewekt die wel heel erg ver van de realiteit af ligt.

De gasten ontdekten de fietsendiefstal al tijdens of voor het ontbijt en reageerden buitengewoon onderkoeld laconiek. Zij hebben nog in alle rust ontbeten en meerdere kopjes koffie gedronken. Dit deed ons en de politie zelfs twijfelen aan hun versie van het verhaal, nog meer omdat er hier nooit zoiets gebeurt, en de 3 andere E-bikes in de garage er nog onaangeroerd stonden. De chefin heeft, toen de melding kwam, de chef uit bed gehaald (hij had tot laat de bardienst gedaan) om haar af te lossen bij de receptie, zodat zij fulltime met dit probleem aan de slag kon. Daarna heeft zij, in tegenstelling tot wat er hier beweerd wordt, geprobeerd van onze verzekering een vergoeding los te krijgen, helaas bleek dat niet mogelijk omdat juridisch een gratis stalling in Duitsland geen verantwoordelijkheid meebrengt. De gasten gaven zelf aan dat het niet erg was, aangezien ze zelf zeer goed verzekerd waren.

De chefin heeft uitgebreid getelefoneerd met de politie om alvast de aangifte voor te bereiden. Er is met de politieagente zelfs gesproken over meekomen naar het bureau (20 km verderop) of telefonische vertaalhulp. De gasten gaven zelf aan dat dat niet nodig was.

De politie wilde graag een foto van de fiets hebben, en dat hadden de gasten niet, dus is er online gezocht met de gasten totdat er een geschikte foto was, die door ons gratis is uitgeprint. Al met al hebben wij hier minimaal 5 werkuren inzitten, terwijl het hotel vol was en andere gasten eigenlijk ook aandacht nodig hadden. Na terugkomst van de politie, is er nog gevraagd of alles gelukt was. Het was duidelijk dat de gasten er niet meer over wilden praten.

Na alle moeite die wij gedaan hebben voelt deze review als stank voor dank.

Prima hotel

Wim Vermeulen
21-8-2017

Mooi hotel met vriendelijke eigenaren
Pepijn & Natascha, eigenaars, Besitzer, 23-10-2017

Natuurlijk worden wi erg blij van deze goede review!

Het is gewoon geweldig

R.de wit
27-7-2017

De binnenkomst was al super je kreeg meteen een glaasje prosecco aangeboden.Het diner was zo geweldig en netjes verzorgd.Echt een aanrader.
Pepijn & Natascha, eigenaars, Besitzer, 23-10-2017

Natuurlijk worden wi erg blij van deze goede review!

leuk maar niet weer

Fam. Tamming
11-1-2017

Wij zijn met touroperator hier heen gegaan. Bij het arrangement zit gratis openbaar vervoer. Helaas was het openbaar vervoer wel regelmatig maar niet frequent. Hierdoor had je in de ochtend vaak maar 1 of 2 mogelijkheden om ergens heen te reizen. Hopende dat je aansluiting/overstap niet miste of erg lang moest wachten op je aansluiting. Zo ook s middag weer terug. Hierdoor was onze actieradius zeer klein. Dat viel erg tegen. Je moet echt van wandelen houden om hier heen te gaan. Het eten in het hotel was oké. Wij vonden echter het eten in de omliggende Duitse gelegenheden lekkerder. Het zwembad in Lam was mooi. Ook het kleine zwemmeertje in de buurt is een aanrader. De kamers waren ruim, bedden oké, douche kan wel een opknapper gebruiken. Eigenaren zijn vriendelijk. Goed hotel voor mensen die van wandelen houden of anders eigen auto mee.
Haus am Berg, Besitzer, 27-2-2017

Hartelijk dank voor de review.

Het is jammer dat deze gasten voor dat zij de boeking maakten - ondanks de glasheldere informatie van touroperator - zich misschien niet helemaal bewust waren van de omgeving waar zij heen gingen. Wandelen en natuur zijn inderdaad onze hoofdattracties.

De badkamers hebben intussen overigens allemaal een opknapbeurt gehad.

Oude reviews (archief)

Goed vakantieadres

Herman Riet
15-9-2016

10 dagen op basis van half pension verbleven. Half pension is een aanrader omdat het elke dag een verrassing was wat het 3 gangendiner zou worden. In een woord fantastisch eten. Alle dagen wat anders.Hotel ligt op een berghelling. Kamers zijn schoon vriendelijk en behulpzaam personeel. Vanaf hotel zijn mooie wandeltochten te maken. Indien je geen auto ter beschikking heb moet je wel goed kunnen lopen omdat het hotel een half uur lopen van het plaatsje Lam ligt en je bergopwaarts moet lopen. Om bij het openbaar vervoer te komen moest je ook een half uur lopen. Heen een half uur bergafwaarts en terug weer een half uur bergopwaarts. Rondom hotel een schitterend wandelgebied. Door de goede bewegwijzering en een wandelkaart kan je er niet verdwalen.
Haus am Berg, Besitzer, 27-2-2017

Natuurlijk zijn wij blij met het mooie cijfer wat wij ook hier weer krijgen.

Voor wat betreft de toegang tot OV, naast de bussen waar je inderdaad 20 - 30 minuten voor moet lopen (afhankelijk van tempo) bestaat er ook nog de mogelijkheid de trein te nemen bij ons onder aan de helling. die 700 meter loop je in ongeveer 10 minuten berg af en 15 minuten berg op.

Het informatiepakket wat deze gast bij aaankomst van ons ontvangen heeft noemt ook deze mogelijkheid.

Perfect

Erwin De Doncker
14-7-2016

heel proper hotel, vriendelijke mensen, rustige omgeving, perfect om tot rust te komen...
Haus am Berg, Besitzer, 27-2-2017
Van dit soort review word je als hotelier natuurlijk erg blij.

Aangenaam verblijf

Willem Pronk
2-10-2014

Een prima hotel, gerund door de sympathieke hoteliers Pepijn en Natasha. Allebein zeer behulpzaam bij het samenstellen van een dagtrip (te voet, per bus/trein). Onze kamer was er een met balkon, met prachtig uitzicht over het dal. Heerlijk was iedere avond weer het "halfpension verrassingsdiner". Zeer aan te bevelen!
Haus am Berg, Besitzer, 27-2-2017
Wij vonden het fijn gastheer en -vrouw te zijn, en danken voor de goede review.

Heel prettige sfeer

C. v.d. R.
25-8-2013

Hotel Haus am Berg ligt ontzettend rustig in een heel mooie omgeving. Wij hadden vier overnachtingen geboekt.

Het uitzicht vanaf het balkon van de kamer en vanaf het terras dat vanuit zowel ontbijt- als eetzaal te bereiken is, is prachtig.We werden heel gastvrij ontvangen met een glaasje prosecco; onverwacht en erg leuk. De eigenaren zijn aardig en belangstellend, en doen er alles aan om je verblijf geslaagd te maken: dat is wat ons betreft dan ook helemaal gelukt. Zij zijn goed ingevoerd in de omgeving en je kunt dan ook allerlei informatie krijgen over wat er te doen en te zien is. Het contact was informeel en erg leuk.

Het ontbijtbuffet is uitgebreid, en ook het avondeten is ons erg goed bevallen. De inrichting is vrij eenvoudig en functioneel, maar voor glitter en glamour ga je ook niet direct naar Zuid-Beieren. De kamer bood al het comfort dat we nodig hadden (inclusief wifi).

Pepijn Boelens, Besitzer, 13-10-2013

Hartelijk dank voor del leuke review.

Grraag tot ziens!

Heerlijk hotel in prachtige omgeving

A.Ligtenberg
3-5-2013

Hotel met persoonlijke service. Eigenaren(Ned. Sprekend) helpen graag op weg om de omgeving te verkennen. Goede, schone kamer met fijn balkon en prima ontbijt.

Prima hotel voor motorrijders

Theo Gerritsma
7-6-2010

We zijn met een groep van 8 motorrijders drie dagen bij Natascha en Pepijn geweest. Mooie omgeving om motor te rijden. Het hotel ligt aan de buitenkant van Lam, op een rustige plek. Prachtig uitzicht.

Een eenvoudig, maar goed onderhouden nioet te groot hotel. Goede kamers van alles voorzien. Het eten is gevarieërd en smaakt uitstekend. Gratis internet en er zijn (motor) routes verkrijgbaar. Het is zelfs mogelijk iemand uit de regio te vragen die een route met je groep meerijdt. Er is een (binnen) stalling voor ongeveer 8 - 10 motoren aanwezig. Natascha en Pepijn zijn zeer servicegericht en doen er alles aan het hun gasten naar de zin te maken. Prima adres, ook voor motorrijders !!

We hebben een aantal aanbieders voor Haus am Berg voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Haus am Berg in Lam, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Haus am Berg zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Haus am Berg scoort een 8.57 uit 10 op basis van 26 reviews.