8,5

1 review over Hotel Altes Kloster in het Nederlands

Voormalig klooster

folieske
4-8-2013

Voormalig klooster, gewijd aan de Heilige Maagd Maria, opgericht 1461-1471 door Johann IV en Sigmund, hertogen van Beieren-München, samen met de burgers van Kelheim. In 1635 diende het als ziekenhuis annex convent. Het werd ontbonden in 1802 tijdens de secularisatie van Beieren. In het kloostercomplex was een brouwerij en een herberg gevestigd, vanaf 1878 werd de kerk opnieuw gebruikt voor religieuze diensten, heden deel van het orgelmuseum.

Gereisd Alleenreizend in juli 2013

Nog geen informatie beschikbaar over Hotel Altes Kloster

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Altes Kloster in Kelheim, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Altes Kloster zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.