Hohenschwangau

Reviews over Hohenschwangau

Dorp met prachtig kasteel

Rinus,
    30-11-2012

Schwangau is een klein mondain dorpje dat prachtig is gelegen aan de Alpsee omgeven door machtige Alpentoppen, vanuit het dorp heeft men een prachtige blik op het gele slot Hohenschwangau, een trappenpartij voert er vanuit het dorp naar toe, op de terrassen rond het slot is een kleine, maar aardige tuin aangelegd. Men kan het slot alleen bezoeken met een rondleiding, het interieur valt vooral op door zijn overwegend kleine zalen met een overdaad en prachtige wandschilderingen. Dit slot word in combinatie met het nabij gelegen sprookjeskasteel Neuschwanstein zeer druk bezocht, het is dan ook aan te raden om vooraf kaartjes te regelen via internet, zodat men de afgesproken tijd weet en men niet in lange wachtrijen hoeft te staan.

Gereisd met partner in september 2010

Erg toeristisch dorpje.

Alfred,
    8-7-2012

Hohenschwangau is een erg toeristisch dorpje dat overspoeld wordt door Japanners en Amerikanen. De beide kastelen zijn de moeite waard van het bezoeken. Ook een wandeling rond de Alpsee is zeer de moeite waard.

Gereisd alleenreizend in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige kastelen

De Petter Rita ,
    6-3-2012

In het dorp staan de kastelen van Hohenschwangau en Neuschwanstein. Men gaat er te voet naartoe, met koets of busje, dit laatste enkel in de zomer. De kastelen zijn uniek vooral het meubilair en de decoratie, een must om te zien. In de omgeving kan men ook wandelen, vooral naar Fussen en de Mariabrug. Verder is er weinig te beleven, de kastelen zijn de ware trekpleisters.

Gereisd met partner in februari 2012

Mooi, mooi!

folieske,
    13-11-2009

Wel heel druk (Japanners met hopen). Drukke parking. Wil u kasteel Hohenschwangau of Neuschwanstein bezoeken: op tijd komen is de boodschap. Voor beide kastelen is het een hele klim. Best met de koetsen, maar lange wachttijden. Aangezien u bij aankoop van een ticket een tijdstip krijgt toegewezen en 's morgensvroeg de koetsen leeg zijn is reppen noodzakelijk. De Alpsee en de Schwansee ('t Zwanenmeer bestaat dus écht) zijn mooi meegenomen. Ook een bezoek aan Füssen hoort erbij. Ook Oostenrijk binnen handbereik.

Gereisd met partner in juni 2009

Bekend om de kastelen

Madeleine,
    9-10-2009

Hohenschwangau is een klein dorpje wat voornamelijk bekend is door zijn 2 prachtige kastelen. Het wereldberoemde Slot Neuschwanstein en Slot Hohenschwangau. Je ziet ze al van ver en zijn zeer prachtig om te zien van binnen en van buiten.

Gereisd met vrienden in Thu Aug 01 1985 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Hohenschwangau scoort een 8,4 uit 10, op basis van 8 reviews