Camping Erlebnis Zugspitze

Laatste review

niet weer

Anne,
21-9-2016

Het uitzicht was prima. Bij de receptie zeer vriendelijk ondanks de drukte.

Het sanitair was een gruwel.Afgebroken haakjes zodat je niks kon ophangen,deuren die niet sluiten enz. Zie de bovenstaande reactie.In het spitsuur,rond 8.30, werd er schoongemaakt. Dat wil zeggen, met de tuinslang over de vloer spuiten en de vloer wisser erover. Wat bezet was werd overgeslagen. De wcborstelhouders werden schoongespoeld in de wastafel!!Vervolgens lagen ze te drogen voor het open raam.

Die renovatie van het gebouw lijkt alleen de buitenkant te zijn.

Om bij de supermarkt te komen moet je een zeer drukke weg oversteken. Onbegrijpelijk dat er niet een vluchtheuvel is zodat je het in 2 stukken kunt doen. Nu moet je rennen!De nachtrust is kort want het verkeer begint om 5 uur al op volle toeren.

3 reviews over Camping Erlebnis Zugspitze in het Nederlands

niet weer

Anne
21-9-2016

Het uitzicht was prima. Bij de receptie zeer vriendelijk ondanks de drukte.

Die renovatie van het gebouw lijkt alleen de buitenkant te zijn.

De naam is iets teveel van het goede, maar omdat er daar nog wel plek was er terechtgekomen vanwege de Zugspitze. De camping heeft in 2013 een renovatie gehad, nou dat was aan het sanitair(m.u.v. de was-en afwasruimte, ik had het idee dat dat er nieuw aangebouwd was)niet te merken. Wc deuren die er aftands uitzagen en waarvan sommigen met geweld dichtgetrokken moesten worden. De douches ouderwets klein, pas op dat je spullen niet nat worden. En van de 4 afgesloten wascabines was er 1 met een drukkraan met een miezerig straaltje en de andere 3 liepen niet goed door en was het rooster van het afvoerputje weggeroest. Het terrein met veel grind doet bij warm weer verzengend aan. Maar een grote plek met uitzicht op de Zugspitze(erlebnis?)en de Kandahar(piste). En de beek Loisachbach loopt achter de camping langs. Tegenover de camping o.a. een tweetal supermarkten, maar wel een zeer drukke weg over te steken. En een goed restaurant Schmolzer Wirt. Ook kregen we een gastenkaart, waarmee we gratis met de bus(beide bushaltes vlakbij) naar Garmisch Partenkirchen en de Eibsee(waar de Seilbahn naar de Zugspitze)konden. Evenals met de trein(Werbenfelsbahn)naar Tirol tot aan Reutte(wij waren in Reutte en Lermoos, waar ie ook stopt, maar daar mis je niet veel aan vonden wij)en omgekeerd naar Garmisch Partenkirchen(station op 10 minuten lopen, kan er ook eventueel met de gratis bus naar het station toe, halte Stugl)wat wel een leuk plaatsje is en daar de bekende Olympische skischans waar vandaan de beelden op Nieuwjaarsdag. En met de Zugspitzbahn(tandradbaantje)daarvan is het station in Untergrainau en ook bereikbaar met de gratis bus, enkel moet er voor de aansluiting naar boven lang worden gewacht. Jammer is wel dat de flyer met de dienstregelingen niet aangeeft dat je met deze niet tot aan het Zugspitzplatt kan met deze kaart. Maar zou best nog eens terug wilen komen. Overigens niet te verwarren met de camping met bijna dezelfde naam die aan de overkant ligt genaamd Resortcamping Zugspitze. Ze horen wel bij elkaar.

Goede camping wel duur

hvnuland57
13-5-2012

We waren op deze camping met een groep mensen om wildwater te varen op de Loisach en andere rivieren. Wat dat betreft niets te kort gekomen. Deze camping is de enige in de omgeving dus we hadden geen keuze. De camping ligt ideaal met winkels en restaurant aan de overkant van de weg.

Schoon sanitair, lekker warm water. De afwaskeuken was krap. De rest ziet er wat onderkomen uit. Veel vaste plekken met de nodige rommelige optrekjes. De beheerder was niet erg vriendelijk en er is helemaal niets voor kinderen (speeltuintje of zandbak). De camping was erg duur voor wat hij te bieden had. (31 € voor caravan met twee personen en hond). Prachtige omgeving om te wandelen en fietsen, Partnachklamm bij de olympische springschans is een aanrader. Ook een tocht naar de Zugspitze met trein en kabelbaan was prachtig.

Bij de Eibsee mooi wandelen fietsen en strandjes om te zonnen en zwemmen. Ondanks de prijs een aanrader, maar dan voor de omgeving.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Erlebnis Zugspitze in Grainau, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Erlebnis Zugspitze zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.