Dettelbach

Reviews over Dettelbach

Charmant oord

folieske,
    10-9-2011

741 Eerste schriftelijke vermelding, afgeleid van Frankense naam Tetila, 1484 toekenning stadsrechten door prins-bisschop Rudolf II von Scherenberg, 1503 voltooiing St. Augustinus, 1506 Maria im Sand en 1512 laat gotisch stadhuis. Kerkprovincie Würzburg viel 1803 aan koninkrijk Beieren en moest 1805 bij “vrede van Presburg” van aartshertog Ferdinand van Toscane aan Groothertogdom Würzburg worden overgelaten, 1814 definitief Beieren en zetel der provinciale rechtbank tot 1900, 1818 gemeentelijk edict. Bij gemeentelijke herindeling werd Bibergau, Brück, Effeldorf, Euerfeld, Mainsondheim, Neuses am Berg, Neusetz, Schernau en Schnepfenbach aan Dettelbach toegevoegd.

Gereisd met partner in augustus 2011
Dettelbach scoort een 8 uit 10, op basis van 3 reviews