Berchtesgaden

We hebben een aantal aanbieders voor Berchtesgaden voor je op een rij gezet:

Reviews over Berchtesgaden

• 8Rianne21-01-2019

Geweldig!

Ga naar de konigsee en ga naar de grootse ijsgrot ter wereld even rijden maar het is het waard.

• 8Skigebied gevorderden

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Dijkstra10-06-2018

Gewoon naar deze omgeving afreizen en genieten!

Zeer gezellige plaats in prachtige omgeving waar veel te doen en zien is. Bijkomend voordeel..voor de betaalde toeristenbelasting krijg je een kaart waarmee je kortingen krijgt op entreegelden en parkeerkosten. Tevens mag je gratis gebruik maken van het ov in berchtegadenland. Top. Eigenlijk geen negatieve dingen over deze streek behalve het weer misschien. Grotere kans dat dit door de bergachtige streek erg regenachtig uitvallen maar natuurlijk is dat niet altijd zo. Wij hebben best wel erg mooie dagen gehad op 3 weken. Deze periode is tekort om alles te zien aangezien je ook veel kan zien in het 20 km verder gelegen buurland Oostenrijk.

• 8Après ski
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 10Esther06-08-2017

Prachtig en zeker de moeite waard!

Het is een prachtige omgeving met veel te doen en te zien. We zijn er 3 dagen geweest. Dag 1) Adelaarsnest, zeker de moeite waard! 2) dagje varen op de Konigsee, tip: ga het hele rondje want de obensee is ook erg mooi om te wandelen 3) dagje touren door de bergen en lunchen op terrasjes van berghutjes

Het dorpje is klein maar erg pittoresk. Tip: schnitzel eten bij Neuhaus!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Ria10-07-2017

Zeer de moeite waard

De stad is bijzonder mooi en genoeg te zien. Ook de Adelaarsberg is zeer de moeite waard en vergeet de zoutmuseum niet. Deze is heel leuk ook met kinderen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in juni 2017

• 8Cilia20-02-2017

We hebben nog steeds een goed gevoel.

Het weer, de mogelijkheden in de omgeving. Alles ligt in de buurt, wandelroutes, meren, goede restaurants, Salzburg en geschiedenis.

• 8Skigebied gevorderden
    • 8Skigebied beginners
    • 8Après ski
    • 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Lynd29-08-2016

Super

Leuk maar klein stadje. Met goed Grieks restaurant. Omgeving is geweldig en genoeg te doen om tenminste een week te verblijven.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8josde groot01-06-2016

mooie plaats

Berchtesgaden was, na Berlijn, het belangrijkste Nazi-hoofdkwartier. In het dokumentatiecentrum is veel bijeen gebracht over die tijd. Onbegrijpelijk, dat er nu weer van die schreeuwlelijkerds opstaan, waarnaar geluisterd wordt. Schloss Berchtesgaden wordt nog steeds bewoond en is op bepaalde tijden onder begeleiding te bezichtigen. Dorp zelf is een leuk plaatsje om door te slenteren

• 8Omgeving

Gereisd met partner in mei 2016

• 10Nicoline08-05-2016

Mooie natuur, perfecte vakantiehuizen en niet duur

Prima rijafstand van nederland. Gelegen tegen een stukje alpen. Koop een wandelboekje van rother, zeer gevarieerde wandelingen. Uit eten is prima qua prijs en aanbod. Vraag ook de lokale mensen naar hun favoriete wandeling zo voorkom je de massa bij Watzmann, Koningssee en de Jenner. Maar ook deze wandelingen moet je zeker doen. Zeer leuke zwemgelegenheden in bijna alle dorpjes en stadjes in de buurt. Mensen en horeca zijn zeer vriendelijk en het gebied is erg op gezinnen gericht. Bezoek ook Salzburg en het merengebied daar achter. In een woord prachtig en lieflijk.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8Anja Lardenoye 03-06-2015

Mooi stadje, wel erg druk. Heel veel verkeer.

Genoeg te doen in de directe omgeving zoals een boottocht op de Konigssee en een tocht met de Jennerbahn. Ook Berchtesgaden zelf is gezellig en biedt mooie culturele en culinaire doelen. Aanrader. Zeer Mooie omgeving, prachtige bergen.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2015