Camping Wahlwies

32 reviews over Camping Wahlwies in het Nederlands

Gastvriendelijkheid ten top!

Keltjens, J.G.H.
21-9-2018

Voor ons een ideale doorreiscamping richting Toscane/Umbrië, of op weg terug naar huis. We kwamen woensdag 12 september pas na 20.00u aan in Stockach-Wahlwies, maar werden er hartelijk ontvangen. Ons viel op dat de camping (nog) behoorlijk bezet was, lijkt me geen slecht teken. Daar we slechts passanten waren, kunnen we niet veel melden over deze camping. Wél wil ik kwijt dat Volker en Andrea Knaust gastvriendelijkheid hoog in hun vaandel hebben staan, er werd alles uit de kast gehaald, om ons op ons gemak te doen voelen; en dit voor een verblijf van maximaal 13 uur! Hulde!

Niet doen !

J.Vos
15-9-2018

De camping wordt gedreven door een sympathiek, behupzaam echtpaar.Maar we

komen niet voor de beheerders ! Er is ons een aantal dingen slecht bevallen.

1. De herrie van de spoorlijn, die vlak langs de camping loopt.Tot overmaat

van droefenis is er ook nog een bewaakte overweg, vlak naast de camping.

Er is ook nog overlast van het verkeer .

2.Er zijn drie onderdelen in het terrein.Eerstens het oorspronkelijke deel,

een werkelijk prachtige kleine appelboomgaard.

De plaatsen daar zijn echter meestal ingenomen door de seizoensgasten.

Verder is er achterin een nogal groot veld met comfortplaatsen (= met

eigen afvoer en dergelijke).Die plaatsen zijn echter klein, en er totaal geen schaduw.

Het ergste is de rij plaatsen beneden, op het niveau van weg en spoorlijn.

Daar trilt de grond onder je, als er weer eens een trein langsdendert.

3.Het sanitair is matig (er wordt een nieuw gebouw gezet).

Heerlijk om weer in Wahlwies te zijn. Wij houden van deze rustige camping temidden van de appelboomgaarden op een steenworp afstand van de Bodensee. Met gratis ov voor campingasten (regio) gaan we naar Radolfzell. Met gehuurde e-bikes maken we een toer via Stein am Rhein naar Konstanz en via Allensbach weer terug. Ook het bloemeneiland Mainau is zeer de moeite waard. Vergeet ook de watervallen van Schaffhausen niet, Lindau en het eiland Reichenau. Volker en Andrea, de eigenaren van de camping helpen je graag op weg. Het nieuwe toiletgebouw is bijna klaar, dat wordt echt heel erg mooi. Daarmee wordt de kroon op het werk gezet. Er is een heerlijk terras met een mooi uitzicht. Geen luidruchtig vertïer, maar lekker uitrusten onder de fruitbomen. We eten bij Massimo bij het vliegveldje in Stahringen. Je kunt ook heerlijk eten in Radolfzell. Ga er ook maar eens heen als je echt wilt ontspannen. Boeken hebben ze genoeg.

Heerlijk om weer op deze camping te zijn. Tussen de fruitbomen met wijds uitzicht. Rust en ruimte voeren hier de boventoon. Andrea en Volker hebben alles prima voor elkaar en staan de campinggasten graag met raad en daad terzijde. Het nieuwe toiletgebouw is bijna klaar, maar we redden ons prima met de bestaande voorzieningen. Er is gratis wifi en als campinggast kun je in de regio gratis met het ov en je krijgt korting op boottochten en musea. Wij gingen deze keer met de fiets naar Stein am Rhein, Konstanz en Uberlingen. Wij wandelen ook graag id omgeving. Na afloop lekker uitrusten onder de bomen.

Uit eten doen we bij Massimo bij de Flugplatz in Staringen, bij de Adler in Wahlwies en in Radolfzell ( gebruik je gratis ov kaart!). Verder is er een fijn terras op de camping waar je koffie of een drankje kunt gebruiken. Boeken kun je achterlaten / gebruiken. Ruim en rustig, hier komen wij steeds weer terug.

Was super goed.

Bouwmeester
19-8-2018

Waren leuke eigenaren en het was super schoon en netjes. Elke morgen heerlijke warme broodjes. En 1van de weinige campings met super goed en gratis WiFi.

Geniet van wat de Bodensee u biedt

Nelleke
22-7-2018

Op deze camping sta je tussen de fruitbomen en sinds kort zijn er ook comfortplaatsen met eigen water, elektra en afvoer. Wij hebben van hieruit te voet, met de fiets en ook met de auto de omgeving verkend. Bodensee,

de watervallen van Schaffhausen, Stein am Rhein zijn prima bereikbaar. Aan de Bodensee zijn de eilanden Mainau en Reichenau en de steden Konstanz, Friedrichshafen, Uberlingen een bezoek meer dan waard. Wij komen er graag en de camping biedt rustig en aangenaam verblijf. Wifi is beschikbaar, maar belangrijker nog vinden wij de vriendelijke en behulpzaam eigenaren. Je kunt altijd bij hen terecht met je vragen. Op geringe afstand van de Bodensee maar in een fijne en vooral rustige omgeving. De eigenaren zijn al jaren bezig om van hun camping iets bijzonders te maken. Het binnenkort te openen nieuwe sanitairgebouw zal dit completeren. Met de trein kun je gratis reizen in de omgeving. Aan leuke eetgelegenheden geen gebrek.

Wij komen al jaren op Gartencamping Wahlwies. De eigenaren van de camping

zijn bijzonder klantgerïcht. Er zijn drie ni veaus : langs de toegangsweg, tussen appel en perenbomen en comfortplaatsen met electra, water en afvoer per plaats. Een nieuw toiletgebouw is nagenoeg gereed. Wij gaan erheen voor onze rust. Een fijn vertrekpunt voor tripjes in de omgeving. Gratis treinvervoer bijvoorbeeld naar Radolfzell ad Bodensee. De trein komt langs de camping maar geeft zeker geen overlast. De eigenaren zijn voortdurend bezig om het je naar de zin te maken. Regelmatig worden lokale produkten aangeboden. In de omgeving kun je op diverse plaatsen lekker eten. Kortom wij vinden deze camping een aanrader.

Nooit meer.

Bert
17-7-2018

Douches prima. Slechts een wasbak voor kleding en een voor de afwas. De camping ligt echter pal naast een treinlijn die van 's ochtends vroeg tot laat in de avond gebruikt wordt. Bovendien ligt de ingang naast een overweg met druk verkeer tot 2200 uur. Je kunt bovenaan in de camping gaan staan, maar die plaatsen zijn veel duurder en er is bovendien nauwelijks schaduw. Beneden kamperen is echt af te raden, je staat op 10 meter van de spoorbaan af. Soms voel je de grond trillen. Een lokale asfaltweg doorsnijdt de camping , zodat auto's langsrijden. De beheerder kan de snelheid van dat verkeer niet bepalen. Gevaarlijk.

Mooi, voor herhaling vatbaar.

van Kuppeveld
19-11-2017

Vriendelijke eigenaars. Mooie ruime campingplaatsen. Sanitaire voorzieningen zijn er voldoende en altijd schoon.

Op de camping zelf is niet zo veel te beleven, maar het is een fantastische plaats om vandaaruit wandelingen of fietstochten te ondernemen.

mooie rustige camping, dichtbij de Bodensee

met partner
16-9-2017

De ruime plaatsen en de vriendelijke eigenaren.Sanitair wel schoon , maar niet uitnodigend. Afwasgelegenheid bekrompen en om een handwasje te doen slechts 1 wasbak buiten, te laag ook geen plateautje ernaast om iets op te leggen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Wahlwies in Wahlwies, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Wahlwies zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.