Hotel Rauchfang

Hotel met karakter

Laurian
9-9-2017

Klein hotel maar prima!

De aankleding van het hotel oogt vol karakter en is hierdoor sfeervol. Houten balken, kasten met prints, pannen aan de muur, koekoeksklokken e.d. en zeker netjes!

Elke avond soep, een maaltijd (keuze uit 3 hoofdgerechten) en een toetje. Vrijwel elke avond keuze uit aardappels, friet of 1 ander gerecht.

Het ontbijt is elke ochtend hetzelfde maar er is voldoende om uit te kiezen.

Het personeel is zeer vriendelijk, onthoudt zelfs wat je de vorige dag bij het ontbijt dronk en is bereidt gasten het naar hun zin te maken.

Het enige minpunt was ons bed, de matrassen waren niet helemaal recht en ons kussen bevatte weinig kussenvulling. Echter na de vraag om een nieuw kussen, kregen wij deze.

Vergeet geen shampoo mee te nemen want dit is er niet ;)

Wij hebben geen kinderen maar hebben hiervoor ook geen faciliteiten gezien.

Wij zijn zeer tevreden en zouden onze familie/ vrienden dan ook zeker aanraden naar dit hotel te gaan.

Fijn verblijf alvast!

bijzondere ervaring....

oostendorp
12-7-2017

achterstallig onderhoud...schoonmaak slecht...hotel was om 13.00 uur onbemand niemand te vinden....wisselend personeel hadden ons niet gemist 2 x avondeten niet kunnen doen, niemand mistte ons....kortom heel bijzonder

Wij hadden een eenvoudige kamer geboekt maar kregen, omdat het hotel vol was, een groot en schoon 4 pers appartement aangeboden op 150 meter van het hotel. Wij moesten dus wel even lopen voor het uitgebreide ontbijt en het lekkere 3 gangen diner, maar dat was zeker de moeite waard. Het hotel is eenvoudig en kan zeker een opknapbeurt gebruiken maar het oogt gezellig en het personeel doet zijn best om het je naar je zin te maken. Het was mooi weer en wij konden ook op het terras eten. Het terras is niet zo mooi maar het was toch fijn om buiten te kunnen eten.

Aanraders in Titisee: het Strandbad (de ruime ligweide aan het prachtige meer met 25 mt buitenbad, gratis met kortingskaart) en héérlijke taart eten in de stationsrestauratie. Keuze te over en goedkoop bovendien. Aanrader buiten Titisee: de Hasenhorn rodelbaan in Todnau, omhoog met skilift. Beide erg leuk en wederom gratis met de kortingskaart.

Jammer was wel dat het centrum van Titisee alleen overdag druk en gezellig is. Na zevenen is hier niets meer te doen, op enkele restaurants na. Maar wij hebben een fijne vakantie gehad en dat krijgt u vast ook.

We hebben een aantal aanbieders voor Rauchfang voor je op een rij gezet:

zeer goed voor wat je betaald

De Bruyn Denis
25-6-2016

Prijs kwalitijt , wat verauwderd hotel maar de kamers zijn netjes .

Het ontbijd en avond eten is goed . De bediening is simple maar goed . kinderen kunnen hier gewoon doen .

De zwarte woud kaart is zeker een pluspunt , al wat je gaat doen is gratis met deze kaart . Ik ga zeker nog terug naar dit hotel met veel parking en zeer dicht tegen het dorpje Titisee .

Zoals ik al aanhaalde : prijs kwalitijt

Goed hotel!

Coby
1-9-2014

De prijs kwaliteitsverhouding is gewoon goed.

Rauchfang is een oud hotel, zo ook de kamers. Maar er zijn goede bedden en alles is goed schoon.

Het eten is gewoon erg goed. Het ontbijtbuffet is heel compleet, verse harde broodjes, gewoon brood, groot assortiment vleeswaren/worst/ verschillende soorten kaas en zelfs vijf soorten Franse kaas. Twee soorten yoghurt met daarbij tarwevezels, lijnzaad, zonnebloempitten en de gewone muesli en cruesli. Vers fruit, melk en verschillende sapjes.

Het vier gangen diner is prima, met ieder dag keuze uit twee hoofdgerechten.

Het hotel ligt op een tien minuten lopen van de Titisee. Er loopt inderdaad een spoorweg voor het hotel langs maar is niet hinderlijk. sNachts rijden er geen treinen.

Dus al met al is Rauchfang gewoon een goed hotel!

prijs kwalitijt ok

De Bruyn Denis
2-2-2013

Een aanrader als u prijs kwalitijt bekijkt. Kamers zijn groot maar aan verniewing toe. eten is ok. Ligging is perfect. Ik kom zeker nog terug.

Oud hotel

leny frijns
25-9-2012

Het is een oud hotel met versleten vloerbedekking, meubilair en handdoeken. Onze slaapkamer was ruim en lag aan de achterkant maar toch hoorde je 4x per uur een trein langs denderen. Ligging is ideaal en zeker de Schwarzwaldkaart. Eten vond ik middelmatig en er was absoluut geen sfeer. 's Avonds ging iedereen meteen naar het eten of naar bed of stukje wandelen maar er bleef niemand iets drinken.

is prijs waard

ronny,tine
24-9-2012

topligging 5min van stad titisee.lekker eten en een mooi ontbijt.ruime kamers,interieur aan vernieuwing toe.is wel een pluspunt daar u bij aankomst een zwartwaldkaart krijg waar u veel atracties gratis kan bezichtigen.er is ook 500meter verder een mooi zwemparadijs met zeer veel verschillende glijbanen en een sauna conplex.het hotel is zeker zijn prijs waard voor herhaling vatbaar.

Mij zien ze daar niet meer !

Cornelis
19-8-2012

bij aankomst 1/2 uur wachten. Na 1 nacht verhuis naar andere kamer . Verwarming badkamer stuk, constant heet, gemeld, niets aan gedaan.

Avondeten, glas tussen tomaten. Gemeld aan chef, schnaps gekregen, maar tomaten niet weggehaald.

Zeer onvriendelijke kelner die vanalles vergat.

Kroketten bijgevraagd. Kregen opgewarmde van andere borden.

Gratis Internet werkte 1.5 week niet.

Op een dag, als enige nog in restaurant al kwartier te wachten op desert. Gemeld. Na nog 10 minuten wachten serieus gaan reklameren. Kelner begon te roepen en schelden. De chef heeft ons aangeboden om 's avonds ergens anders te eten. Ook problemen, maar bleven altijd vriendelijk en attent,.

Kamers waren proper.Ontbijt was in orde.

Als iets op was dan was het op.

Groenten buffet werden onafgedekt meer dan een uur op voorhand al klaargezet, ongekoeld.

Eten vrij zout, vettig, salade-buffet altijd hetzelfde.

Is naam hotel niet waardig, geen opgeleid personeel.

Is budgethotel, maar is prijs niet waard !!

Slechtste vakantie ooit!!!!

Dirk en Ria Ysewyn uit Lokeren
7-8-2012

Hotel Rauchfang in Titisee was in alles een mislukking, alles liep daar zowat in het honderd. En we waren niet alleen met deze mening, we deden allemaal onderling ons beklag, wij kwamen enkele dagen vroeger naar huis. Het regende klachten bij reisagentschap. Kamer was vies en vettig, geen beloofde WIFI. Eten was afschuwelijk, niet vers, rot, geen keuze, of "op is op". Buffet stond al 3 uur op voorhand uitgestald : ongekoeld, onbedekt. Vliegen vlogen er 's avonds uit! Op alles moest je wachten: van koffie tot handdoeken voor op je kamer... Bediening en gastvriendelijkheid was er zo goed als niet. Terras was gevaarlijk, tuin een puinhoop en onder de sterke stank van de vuilbakken van het hotel. Personeel en uitbater liepen er onverzorgd bij, en hadden geen oren naar alle klachten. We zijn geen moeilijke mensen, maar dit maakten we nog nooit mee! Pure schande dat zo'n hotel mag bestaan.

We hebben een aantal aanbieders voor Rauchfang voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Rauchfang in Titisee-Neustadt (Zwarte Woud), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Rauchfang zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Rauchfang scoort een 7.43 uit 10 op basis van 14 reviews.