Vakantiepark Tennenbronn

6.7Voldoende

Duitsland, Baden-Württemberg, Tennenbronn (Zwarte Woud)

6.7Voldoende

• 3.9Activiteiten
  • 6.7Eetgelegenheden
  • 7.5Onderkomen

Vakantiepark info

Meer vakantiepark info

Vakantiepark Tennenbronn (Zwarte Woud, Duitsland) is een rustig park. De huizen zijn van alle gemakken voorzien. Hier geniet je van veel privacy. De bakker komt elke dag naar het park met een kar vol verse broodjes. Voor een kleine prijs maak je gebruik van het zwembad van de gemeente net buiten het park. Ga eens naar het centrum van Tennenbronn.

76 reviews over Vakantiepark Tennenbronn

• 2019
    5Chris Knape13-07-2019

Denk goed na.

Prachtige omgeving waarin ook veel te doen is. Mooie uitvalsbasis voor dagelijkse uitstapjes. Mooi en compleet huisje met ruime tuin. Denk echter goed na: Is Rust alles wat je wilt? Je hebt hier bij alles de auto nodig. Het dorpje met een paar winkels ligt op 3 km over een steile helling. Het gratis openbaar vervoer is vooral erg omslachtig. Geen WIFI in het park. Het openbaar zwembad is in 2019 en 2020 gesloten wegens onderhoud (echt waar). Verder is er echt niets te doen. Broodjes zijn er alleen in het Duitse hoogseizoen en het restaurant (OK, typisch Duits eetcafé) ging toen wij er waren nog even vijf dagen dicht. Ons plezier hier werd echter bij het afscheid flink verpest door de eindnota voor belastingen en electra die Wel Heel erg stevig was. Ons oordeel: Als je bereid bent te betalen voor wat je Niet krijgt is dit een heel fraaie plek.

• 1Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    8Sander11-09-2018

Prima!

Prima vakantiepark met particulier te huren huisjes. Wij hadden een Winnetou huisje en dat is prima voor z'n 4en. Het is een 6 persoons huisje, maar ik kan me voorstellen dat dit wel wat krap wordt op de 2 slaapkamers boven. Beneden een fijne grote woonkomer met zithoek en eettafel. Verder buiten een heerlijke veranda over de hele breedte. Op het park zelf komt elke morgen een bakker voor verse broodjes, maar deze is best prijzig. Je kunt ook even naar Tennenbronn zelf rijden, daar zit een heerlijke bakker. Het zwembad is niet van het vakantiepark zelf, maar van de gemeente en is net buiten het park. Lopen kan, het is echter wel een vrij steile klim terug. De mensen bij de receptie zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. In de omgeving genoeg te doen, ook bij wat minder weer. Aanrader is Park der Zeiten in Schramberg. Heerlijk voor kleine kinderen en vrij entree. Al met al gewoon prima of vakantie te vieren, wij komen nog wel eens terug

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Amy Hicks31-08-2018

Herhaling vatbaar!

De park is vrij rustig en heerlijk hoog de bergen in. Onze huis was schoon en netjes toen we aankwamen en, godzijdank, het had een super bedankt!! Geen plastic mattrass, gewoon een lekker bedje. Onze keuken was vol met alles wat we nodig hadden. Helaas was er een miscommunicatie over beddengoed en uiteindelijk moesten we €85 betalen voor een paar dagen gebruik. Niet blij mee maar de klantenservice via de telefoon waren super vriendelijk en hulpzaam. We hopen voor een positieve uitkomst. De broodkraam op het park is heerlijk maar vrij duur, maar geld waard! Ja, je moet lopen naar het zwembad maar het is niet zo ver en je kan een beetje bewegen!! In de buurt zijn leuke stadjes en dorpjes. Ga zeker een rondje rijden in je auto! De park heeft ook een schattige speeltuin voor je kids en wat skelters voor de oudere kinderen (en stoere ouders!) Heerlijk.

• 7Activiteiten
    • 7Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Anoniem23-08-2018

Rustig park met mooie schone huisjes

Mooie huisjes in een prachtige rustige omgeving. Gezellig ingericht huisje (nr. 16) met alles erop en eraan. Wasmachine en wasdroger zijn van de eigenaren en mochten (terecht) niet gebruikt worden. Wel met Senseo en afwasmachine. Hele complete keuken. 2 slaapkamers met in totaal 7 slaapplekken! Verzorgd park. Van 8.00 tot 10.00 kan je bij een broodkar verse broodjes halen. Er is een speelveld met trampoline en skelters. Verder weinig voor jonge kinderen. Er liggen 2 tennisbanen, maar die zijn verwliderd, zonde! Er was een winkeltje, maar dat staat te koop. In het dorp zit een lekkere bakker en supermarkt. In Schramberg zitten Aldi, Lidl en Kaufland bij elkaar. Vooral Kaufland heeft alles dat je nodig hebt. Kortom, als je van rust en gezelligheid houdt, is dit een ideaal park voor een goede prijs. Wij hadden rechtstreeks bij het park geboekt.

• 4Activiteiten
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Familie blom16-08-2018

Heerlijk tot rust komen in dit vakantiepark.

Heerlijk even tot rust komen in tennenbron. Na een drukke camping in Italië. We zien de kinderen weer:)). We hadden een heel goed huisje...netjes alles erbij. Hoeft eigenlijk alleen kleren mee te nemen. Verder alles aanwezig....zelfs kruiden / schoonmaak spullen echt aan niks ontbreekt het. Eigen internet in het huisje, super. Zelfs smart tv waardoor we konden netflixen. Huisje numner 13 aanrader. Op het park kun je lekker eten. Er is niet zoveel op het park voor de jeugd. Maar vonden wij niet zo erg. Wandelen mooie omgeving...schramberg leuk om even heen te gaan. Straatsburg erg de moeite waard om heen te rijden. Restaurants sluiten optijd...niet gewend als je uit Italië komt. Verder mooi / net park met vriendelijk personeel. We komen nog een keer terug en hopelijk in huisje nummer 13.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Familie de W.11-05-2018

Heerlijk bij tanken!

Toen wij hier waren was het ongelofelijk stil/rustig. Heerlijk! Maar misschien kwam dit omdat de schoolvakantie nog niet begonnen was in Duitsland. Het is hier erg gemoedelijk en voelt als thuiskomen. Wij hadden via Tennenbronn geboekt en hadden een particulier huisje met meer dan van alle gemakken voorzien en brandschoon. Wel is het interieur erg gedateerd maar netjes en duitse gezelligheid. Niks mis mee! Let welo op.. t buitenzwembad is buiten t seizoen niet open, informeer hier eerst naar.. onze dochters waren teleurgesteld. Solemar thermen heeft alles goed gemaakt.. een heuze aanrader.. niet duur... en maar een half uur rijden. Lidl Aldi en Kaufland een kwartier met de auto. Veel wandelroutes en veel te doen in de omgeving. Freiburg viel ons tegen qau winkel aanbod. Heerlijke tijd gehad!!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• Oude reviews

5Van t Hof29-07-2017

Zorg dat je nooit huisje 95 krijgt

Het park is heerlijk rustig. Ligt in het bos. Zwembad is heerlijk. Met de Konus Karte heb je vrij gebruik van openbaar vervoer. Villingen, Triberg en Baden-Baden zijn aanraders. Wij hadden huisje 95. De leidingen in de keuken zijn niet goed gemonteerd. Er is een soort van stellage gemaakt van de een platic fles met keukenpapier. Die stort dus in bij gebruik van de keuken. Hierdoor stond de keuken blank. Er is een soort huismeester voor kleine klusjes, maar die kon niks doen. Zorg dus dat je nooit huisje 95 toegewezen krijgt!

• 1Onderkomen
    • 3Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 5Paul06-09-2016

Redelijk park

Vakantiepark bestaat uit particuliere huisjes, receptie, restaurant en speeltuintje. Meer niet. De touroperator doet het voorkomen dat er kinderanimatie is, dit is er in het geheel niet. Voor de kinderen een kleine speeltuin, zandbak, voetbalveldje en een paar skelters. Het gemeentelijke zwembad ligt op c.a. 500 meter afstand, op een steile helling. Lastige klim met vermoeide kinderen. Hiervoor dient men wel afzonderlijk entree te betalen. Parkwinkel niet kunnen betrappen op opening terwijl dit in het hoogseizoen wel zou moeten zijn volgens de touroperator. Het huisje was ruim, zeker vergeleken met de stacaravans die tegenwoordig standaard lijken te zijn. Inrichting wat gedateerd, dit verschilt per huisje. Prachtige omgeving, veel te doen op een afstand tot c.a. 1 uur rijden met de auto vanaf het park. Het restaurantje op het park ziet er vrij simpel uit, maar je kan er heerlijk eten.

• 7Onderkomen
    • 3Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8peggy31-08-2015

rustig park , in mooie omgeving...

ons huisje was gelukkig schoon, nieuwe keuken en badkamer, goede bedden ... Een volle inrichting met beeldjes en tapijtjes dat klopt...

Voor de kinderen was er voorin een voetbalveldje met veel skelters, de kinderen konden zich er goed vermaken.

Naast het park een supermooi zwembad, zo netjes!! In de omgeving is er veel te doen, diverse mijnen om te bezoeken , rodelbaan , waterval , soort openluchtmuseum arnhem, blotevoeten pad,

Ook is het goed te doen om wandelingen in de buurt temaken ,zo over de bergen en via leuke paadjes. Je kunt ook gratis gebruik maken van het openbaar vervoer, een aanrader

• 4Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 7Fam. Casa27-08-2015

Rustig park, mooie omgeving

Het is erg rustig op het park, niet veel te doen, heerlijk! Prachtige omgeving, park ligt midden in de bossen. Mooi wandelen in de omgeving en 's ochtends vroeg wild spotten is erg leuk (herten, vossen, roofvogels, hazen). Wij hadden een Winnetoe huisje vrijstaand. Het huisje was wel wat verouderd, had een leuke Tiroler inrichting, schoonmaak kon beter. Triberg is ook een aanrader.

• 6Onderkomen
    • 4Eetgelegenheden