Camping Terrassen Camping Alte Sägemühle

33 reviews over Camping Terrassen Camping Alte Sägemühle in het Nederlands

Schitterend

Karin
24-9-2018

De camping en de ligging zijn echt heel mooi. Het sanitair is netjes en schoon en bevindt zich in het gebouw van de oude zaagmolen zelf. De campingplekken zijn ruim en niet afgebakend. Het is een ideale plek voor natuurliefhebbers en rustzoekers.

Geen charmante camping

HL
26-8-2018

De camping ligt langs een beek en de plaatsen liggen apart van het sanitair-huis omdat een rustige weg er tussendoor loopt. Het sanitair is in orde en schoon.

De eigenaar was niet in goede doen. De ontvangst was onvriendelijk en niet gastvrij. Ofschoon de camping redelijk leeg was mochten wij geen plek kiezen, terwijl de aangewezen plek ons niet beviel. Wij zochten namelijk een plek met meer schaduw gelet op het mooie weer met temperaturen van 30-35 graden. We zijn dan ook weer snel vertrokken.

In zijn prachtige omgeving is camping 'Der alte Sägemühle' er een om te genieten van natuur en rust. De eigenaar onderhoudt deze biezondere plek heel goed, houdt een oogje in het zeil en zal je als hij kan een goeie nacht komen wensen zonder echt je privacy te storen. Het hoofdgebouw met de molen is prachtig en helemaal in de houten architectuur eigen aan de streek, en het sanitair is goed en schoon. Voor rustzoekers ... een aanrader !

Heerlijke rustige camping in het Zwarte Woud

Hans Gerritsen
4-7-2017

Camping Alte Sägmühle is een rustige, goed onderhouden camping, midden de prachtige natuur van het Zwarte Woud. Het enige wat je hoort is de prachtige zang van de zanglijsters en andere vogels.

Het oudere echtpaar dat de camping beheert houdt alles goed in de gaten en is nooit verlegen om een praatje.

De camping wordt vooral bezocht door rustzoekers en doortrekkers richting Italië en Zwitserland. Maar de camping en de twee prachtige streken (Hochschwarzwald en Markgräflerland) op de grens waarvan de camping is gelegen en de camping zelf maken een langer bezoek meer dan de moeite waard.

Wij hebben twee volle weken heerlijk kunnen genieten en uitrusten.

Heel fraai gelegen camping met veel prive plekken

J Zonneveld
17-9-2016

Schitterende camping, heel veel plekken en plekjes, waar je ook goed prive kunt staan. Vriendelijke beheerders. Alleen het sanitair is beperkt, eigenlijk te weinig douches en afwasplaatsen voor het hoogseizoen. Maar de camping maakt dit verder meer dan goed.

Redelijke camping

Rob en Eef
26-8-2016

Wij kwamen aan in het hoogseizoen na een lange rit met de auto vanuit Nederland. De receptie was gesloten tot 16.00 uur ( vind ik persoonlijk zeer vreemd in het hoogseizoen ). De chagerijnige eigenaar van 70 plus, begeleide ons naar onze plek. Mooie, ruime plek aan een klein riviertje. Toiletten redelijk schoon. Paar dagen gestaan en doorgereden naar Zwitserland. Voor doorreis prima!

Leuke camping met staanplaatsen aan de beek

Willemijn
5-9-2015

Groene camping aan de rand van het Zwarte Woud. Ruime plaatsen. Sanitair is basic maar wel schoon, soms een beetje te weinig capaciteit (2 douches bij de dames is krap). Geen internet. Broodjesservice prima. De beek is superspeelgelegenheid voor kinderen vanaf een jaar of 5. Kniediep stromend water waar je vanaf je plek zo naartoe kunt. Het zwembad naast de camping bleek voorzien van beestjes waar je jeuk van kreeg, minder aantrekkelijk helaas. In het dorp prima pizzeria en brasserie. De kinderen vonden het spiesenrestaurant (bij de poort) het mooiste! In de omgeving ook een leuk klimbos.

Camping waar je blijft komen

Menno
28-8-2014

Een camping waar veel Nederlanders blijven terugkeren. En terecht. Ligt echt prachtig, midden in het Zwarte Woud; de watermolen en de speelse indeling geven de camping een warme, rustige sfeer. De (wat oudere) beheerders voeren hun taak met zorg uit en plaatsen je in overleg bij een passende groep kampeerders. Wel zo fijn, want gezinnen staan liever bij gezinnen en met een tentje sta je liever niet tussen de campers. Zij zijn ook goed zichtbaar op de camping en vragen hoe het gaat; zo hoort het eigenlijk ook.

Sanitair is schoon maar wat verouderd. Enige minpunt is de doorgaande weg die de camping doorkruist. Het zou handig zijn als er een sanitair blok aan beide kanten van de weg zit; nu is het niet zo handig m.n. met kleine kinderen (steeds oversteken). Het is wel een rustige weg, maar toch... De camping is niet de goedkoopste overigens.

Prima doorreis-camping

Susan
5-8-2014

Wij hebben deze camping als een prima doorreis-camping naar Corsica ervaren. Wij werden hartelijk ontvangen, de dochter des huizes sprak Nederlands. Wij hadden een ruime plek nabij een beekje.

Het sanitair was goed; schoon, warme douches, gescheiden douche-/omkleed- ruimte, toiletpapier aanwezig.

Er is brood op de camping te koop en het heeft een terras waar je een biertje kunt drinken.

Beetje vergane glorie

Judith Horstman
3-8-2014

Camping Alte Sagemuhle is al sinds 1955 in familiebezit. De huidige eigenaar beheert de camping sinds 1966. Hoewel hij en zijn vrouw zeer aardig en behulpzaam zijn en alles netjes schoon was, is toch te merken dat de camping wat over z'n hoogtepunt heen is. De omgeving (Zwarte Woud) maakt echter veel goed. Het beekje langs de camping is een geweldige speelplek voor kinderen met zwemdiploma, voor kleintjes moet je erbij blijven. De plaatsen zijn erg ruim en een groot deel van het veld wordt vrijgehouden voor de kinderen. Verder geen speelgelegenheid. Voor het hoofdgebouw moet je de weg oversteken. Helaas hadden wij veel regen, waardoor we het nabijgelegen natuurbad niet hebben kunnen proberen. Het zag er leuk uit, al hoorden we van anderen dat ze na het zwemmen wel jeuk hadden gekregen (algen?). Sulzburg zelf ligt op 2 km, prima te lopen. Er zijn een paar winkels en restaurantjes, verder niet veel bijzonders.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Terrassen Camping Alte Sägemühle in Sulzburg, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Terrassen Camping Alte Sägemühle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.