Camping Kinzigtal

235 reviews over Camping Kinzigtal in het Nederlands

Met jonge kinderen

Ingrid Ferwerda-Jacobs
14-9-2018

Supervriendelijk personeel, goede ligging, fijn zwembad, drie keer per dag wordt het sanitair gepoetst.

1 keer maar nooit meer.

Belinda
31-8-2018

Slagboom gaat dicht tussen 13.00-15.00 uur en om 22.00 uur dan kom je de camping niet meer op met de auto.

Restaurant is open van 17.00 tot 22.00 uur verder is er niets open. Het eten in het restaurant zijn zeer goedkopen producten voor veel geld.

Sanitair zeer slecht, wc zijn vies. Douche koppen zijn gericht naar de muur.

Zwembad 18 graden.

Wifi valt steeds uit.

Camping heeft erg weinig te bieden.

Klein winkeltje die ook maar beperkt open is.

Alleen de omgeving is mooi.

Maar deze camping nooit meer

Prachtige omgeving.

Mirjam
17-8-2018

Een prachtige omgeving waarin erg veel te doen is. Op de camping zelf zeer weinig te doen dat vond ik echt onder de maat. De stacaravan is netjes. Staat wel erg dicht op elkaar dus je moet het goed treffen met de buren. Maar we hebben het erg leuk gehad. Veel uitstapjes gemaakt. En zo tussen de bergen, prachtig. Ook nog mooi weer. Het zwembad (strak naast de camping) is wel erg leuk, daar zit ook een leuke speeltuin voor de kinderen.

heerlijke camping zeer tevreden,

annievanginneken
8-6-2018

mooie camping prachtige omgeving in het zwarte woud, mooi wandelgebied

Goede camping!

Elma
7-9-2017

Goede rustige camping deze tijd van het jaar, We hadden tent gehuurd bij vacansolei en de tenten om ons heen waren niet verhuurd, anders staan de tenten wel dicht op elkaar. Sanitair ziet er keurig uit en wordt grondig schoongemaakt. Er is weinig vermaakt verder voor kinderen alleen een wipkip met glijbaan en een tafeltennistafel. Aangezien wij met een baby waren hadden we dit ook niet nodig en zaten we hier prima met een mooi gemeente zwembad ernaast met gratis toegang heen goed geregeld! Het is soms wel wat lastig dat de camping van 1 tot 3dicht gaat. In de omgeving is verdere niet heel veel te doen maar is wel mooi. Prima vakantie hier gehad!

Positief verrast!!

Conor
20-8-2017

Deze camping was nieuw voor ons en direct bij aankomst werden wij positief verrast door de hartelijke verwelkoming en gemeende enthousiasme van de medewerkers om er wat van te maken. Idem de medewerker van touroperator, waar wij een huurtent van hadden gehuurd. Nu kwamen wij rechtstreeks vanuit een andere touroperator tent uit Saarburg (zie ook review Warsberg) waar wij iets mindere ervaringen hadden opgedaan.

Camping Kinzigtal is niet zo'n massale camping en tussen de vele nederlanders (die ook hier vertegenwoordigd zijn) ontdekte je weliswaar ook nog wat andere nationaliteiten (met name engelsen). De huurtenten van touroperator staan verspreid over de camping, evenals de vaste plaatsen waar met name Duitsers zelf permanent verblijven. Dit komt wat rommelig over, maar is eigenlijk ook best wel gezellig. Wij hadden qua ligging een plek met relatief veel schaduw, best wel lekker daar wij geluk hadden met erg mooi weer in de dagen dat wij hier waren.

Op de camping is niet heel veel voor kleine kinderen, maar met naastgelegen zwembad vonden wij dat niet zo'n probleem. Het zwembad is echt schitterend en geschikt voor jong en oud.

Het sanitair is wat gedateerd maar relatief schoon. Tja, wat zal ik zeggen. Het blijft altijd wat apart als je medemens vlak voor jou zijn schnitzel van de avond ervoor eruit heeft gewerkt, maar ach, dat zijn de "charmes" van een camping.

's Ochtends verse broodjes en verder kun je wat kleine boodschapjes doen in het kleine winkeltje. In de buurt (Haslach) bevinden zich een aantal supermarkten bij elkaar.

Het restaurantje op de camping is prima om even wat te drinken of om wat te eten als je geen zin hebt om te koken. Steinach zelf is een klein plaatsje waar je naar toe kunt lopen voor o.a. de trein of ander restaurant. Wij zijn er zelf niet geweest, maar goede verhalen over gehoord. De omgeving is geweldig (zwarte woud) en met bijvoorbeeld de stad Freiburg of Europapark in de buurt, kun je er ook een dagje op uit. Freiburg is een mooie stad met gemoedelijke sfeer en haar vele leuke gezellige horecagelegenheden. Wij hebben kleine kinderen (3 en 1 jaar) dus wij hebben Europapark nu nog even overgeslagen, maar wij gaan zeker in de toekomst terugkomen naar deze camping!!

Camping met prachtig zwembad

Peet
16-8-2017

Wij verbleven 2 nachten op doorreis naar Italië op deze camping in een tent van touroperator.

Het personeel van de camping vond ik niet zo vriendelijk tegen de kinderen.

De tent zou ik niet aanraden erg basic de stacaravans zagen er wel mooi uit maar erg dicht op elkaar.

Het zwembad is werkelijk waar fantastisch.Schoon en heel groot.De omgeving is prachtig veel te zien en te doen.Het rodelen vonden mij kinderen geweldig !

Minpunt de camping heeft een slagboom waardoor je er niet zomaar op en af kan rijden op tijden die jij wilt.En receptie/restaurant gaat 2 uur s'middags dicht.

camperen op parkeerplaats voor veel geld

familie
5-8-2017

totaal niets voor jeugd, zwembad vaak dicht dus speelveld ook, jeugd kan nergens heen, geen plek voor auto anders kan achterbuurman er niet uit, caravans op grint pad eenrichtingsweg, dus lastig wegkomen, veel autos, geen speelruimte, camping heeft niets, behalve tafeltennis die heel de dag bezet is door tientallen kinderen.

jeugd mocht 1 keer europa cup voetbal kijken op scherm, kwamen ze wel voor consumpie.

toen ze dag erna weer vroegen om voetbal te mogen kijken werd er gezegd: alleen als er vraag naar is duhhhh: ze vragen het toch!!!

zet gewoon even dat scherm aan.

van de menukaart wordt de helft niet geserveerd omdat het hoogseizoen is ??

even aanpassen misschien?

als je eten af komt halen moet je je eigen pannen meenemen, dus toch nog de afwas doen.

bah.

complimenten voor de gemeente voor hun mooie zwembad , entree is paar euro, die kun je zelf ook betalen, vooral omdat zwembad vaak dicht is bij minder weer dan is het speelveld dus ook dicht.

geen 145 euro per dag waard.

Leuk voor een paar dagen

Roos
4-8-2017

Wij gebruikten deze camping, net als veel andere gasten als tussenstop voor een paar dagen, daarvoor is het een prima plek. Het zwembad is erg leuk en mooi. Ook krijg je een gratis kaart voor het openbaar vervoer in het zware woud, ook leuk.

Sanitair is erg oud en ook niet helemaal fris. Bovendien heel weinig douches en plekken waar je warm water kunt halen.

Leuke plek dus om even heen te gaan, maar niet voor een lange vakantie.

Prima week

De Vries
2-8-2017

Een week in een huurtent verbleven. Wij hadden een mooie plek, maar een aantal tenten stonden minder gunstig. De vaste gasten zitten tussen de normale plekken dit oog wat rommelig, in een gezellige zin. Je moet er van houden, wij hadden er geen last van. De camping staat vol Nederlanders, vonden wij prima, maar als je daar niet naar opzoek bent moet je niet naar deze camping gaan. Het personeel was vriendelijk en sprak ook Nederlands. De broodjes waren s ochtends snel op, dus als je broodjes wilde halen moest je de wekker zetten. Dat is wel een minpunt op vakantie. De staat van het sanitairgebouw is matig en mag wel vervangen worden. Het werd wel goed schoonhouden en de douche was warm. Ik heb er heerlijk gedoucht, Maar houd je van luxe dan zul je het gebouw niet fijn vinden. Voor de kids leek er niet veel te zijn, animatie was matig en weinig speelgelegenheid. Wij hebben geen kinderen dus kunnen hier verder niet over oordelen.

Canvas Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Kinzigtal in Steinach, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Kinzigtal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.