Camping Kinzigtal

236 reviews over Camping Kinzigtal in het Nederlands

heerlijke camping zeer tevreden,

annievanginneken
8-6-2018

mooie camping prachtige omgeving in het zwarte woud, mooi wandelgebied

Goede camping!

Elma
7-9-2017

Goede rustige camping deze tijd van het jaar, We hadden tent gehuurd bij vacansolei en de tenten om ons heen waren niet verhuurd, anders staan de tenten wel dicht op elkaar. Sanitair ziet er keurig uit en wordt grondig schoongemaakt. Er is weinig vermaakt verder voor kinderen alleen een wipkip met glijbaan en een tafeltennistafel. Aangezien wij met een baby waren hadden we dit ook niet nodig en zaten we hier prima met een mooi gemeente zwembad ernaast met gratis toegang heen goed geregeld! Het is soms wel wat lastig dat de camping van 1 tot 3dicht gaat. In de omgeving is verdere niet heel veel te doen maar is wel mooi. Prima vakantie hier gehad!

Positief verrast!!

Conor
20-8-2017

Deze camping was nieuw voor ons en direct bij aankomst werden wij positief verrast door de hartelijke verwelkoming en gemeende enthousiasme van de medewerkers om er wat van te maken. Idem de medewerker van touroperator, waar wij een huurtent van hadden gehuurd. Nu kwamen wij rechtstreeks vanuit een andere touroperator tent uit Saarburg (zie ook review Warsberg) waar wij iets mindere ervaringen hadden opgedaan.

Camping Kinzigtal is niet zo'n massale camping en tussen de vele nederlanders (die ook hier vertegenwoordigd zijn) ontdekte je weliswaar ook nog wat andere nationaliteiten (met name engelsen). De huurtenten van touroperator staan verspreid over de camping, evenals de vaste plaatsen waar met name Duitsers zelf permanent verblijven. Dit komt wat rommelig over, maar is eigenlijk ook best wel gezellig. Wij hadden qua ligging een plek met relatief veel schaduw, best wel lekker daar wij geluk hadden met erg mooi weer in de dagen dat wij hier waren.

Op de camping is niet heel veel voor kleine kinderen, maar met naastgelegen zwembad vonden wij dat niet zo'n probleem. Het zwembad is echt schitterend en geschikt voor jong en oud.

Het sanitair is wat gedateerd maar relatief schoon. Tja, wat zal ik zeggen. Het blijft altijd wat apart als je medemens vlak voor jou zijn schnitzel van de avond ervoor eruit heeft gewerkt, maar ach, dat zijn de "charmes" van een camping.

's Ochtends verse broodjes en verder kun je wat kleine boodschapjes doen in het kleine winkeltje. In de buurt (Haslach) bevinden zich een aantal supermarkten bij elkaar.

Het restaurantje op de camping is prima om even wat te drinken of om wat te eten als je geen zin hebt om te koken. Steinach zelf is een klein plaatsje waar je naar toe kunt lopen voor o.a. de trein of ander restaurant. Wij zijn er zelf niet geweest, maar goede verhalen over gehoord. De omgeving is geweldig (zwarte woud) en met bijvoorbeeld de stad Freiburg of Europapark in de buurt, kun je er ook een dagje op uit. Freiburg is een mooie stad met gemoedelijke sfeer en haar vele leuke gezellige horecagelegenheden. Wij hebben kleine kinderen (3 en 1 jaar) dus wij hebben Europapark nu nog even overgeslagen, maar wij gaan zeker in de toekomst terugkomen naar deze camping!!

Camping met prachtig zwembad

Peet
16-8-2017

Wij verbleven 2 nachten op doorreis naar Italië op deze camping in een tent van touroperator.

Het personeel van de camping vond ik niet zo vriendelijk tegen de kinderen.

De tent zou ik niet aanraden erg basic de stacaravans zagen er wel mooi uit maar erg dicht op elkaar.

Het zwembad is werkelijk waar fantastisch.Schoon en heel groot.De omgeving is prachtig veel te zien en te doen.Het rodelen vonden mij kinderen geweldig !

Minpunt de camping heeft een slagboom waardoor je er niet zomaar op en af kan rijden op tijden die jij wilt.En receptie/restaurant gaat 2 uur s'middags dicht.

camperen op parkeerplaats voor veel geld

familie
5-8-2017

totaal niets voor jeugd, zwembad vaak dicht dus speelveld ook, jeugd kan nergens heen, geen plek voor auto anders kan achterbuurman er niet uit, caravans op grint pad eenrichtingsweg, dus lastig wegkomen, veel autos, geen speelruimte, camping heeft niets, behalve tafeltennis die heel de dag bezet is door tientallen kinderen.

jeugd mocht 1 keer europa cup voetbal kijken op scherm, kwamen ze wel voor consumpie.

toen ze dag erna weer vroegen om voetbal te mogen kijken werd er gezegd: alleen als er vraag naar is duhhhh: ze vragen het toch!!!

zet gewoon even dat scherm aan.

van de menukaart wordt de helft niet geserveerd omdat het hoogseizoen is ??

even aanpassen misschien?

als je eten af komt halen moet je je eigen pannen meenemen, dus toch nog de afwas doen.

bah.

complimenten voor de gemeente voor hun mooie zwembad , entree is paar euro, die kun je zelf ook betalen, vooral omdat zwembad vaak dicht is bij minder weer dan is het speelveld dus ook dicht.

geen 145 euro per dag waard.

Leuk voor een paar dagen

Roos
4-8-2017

Wij gebruikten deze camping, net als veel andere gasten als tussenstop voor een paar dagen, daarvoor is het een prima plek. Het zwembad is erg leuk en mooi. Ook krijg je een gratis kaart voor het openbaar vervoer in het zware woud, ook leuk.

Sanitair is erg oud en ook niet helemaal fris. Bovendien heel weinig douches en plekken waar je warm water kunt halen.

Leuke plek dus om even heen te gaan, maar niet voor een lange vakantie.

Prima week

De Vries
2-8-2017

Een week in een huurtent verbleven. Wij hadden een mooie plek, maar een aantal tenten stonden minder gunstig. De vaste gasten zitten tussen de normale plekken dit oog wat rommelig, in een gezellige zin. Je moet er van houden, wij hadden er geen last van. De camping staat vol Nederlanders, vonden wij prima, maar als je daar niet naar opzoek bent moet je niet naar deze camping gaan. Het personeel was vriendelijk en sprak ook Nederlands. De broodjes waren s ochtends snel op, dus als je broodjes wilde halen moest je de wekker zetten. Dat is wel een minpunt op vakantie. De staat van het sanitairgebouw is matig en mag wel vervangen worden. Het werd wel goed schoonhouden en de douche was warm. Ik heb er heerlijk gedoucht, Maar houd je van luxe dan zul je het gebouw niet fijn vinden. Voor de kids leek er niet veel te zijn, animatie was matig en weinig speelgelegenheid. Wij hebben geen kinderen dus kunnen hier verder niet over oordelen.

Mooie camping in super omgeving

Glas
30-7-2017

Mooie camping, in hoogseizoen helemaal vol. Plekken niet allemaal gunstig. Heel fijn vonden wij dat de slagboom een paar uur per dag dicht is. Dat scheelt drukte en overlast op de camping! Normaal gaan wij naar autoloze campings dus dit is wennen. Prettig was dat rond 22.30u lekker rustig en stil was op de camping. Dat hebben we in Italië wel anders meegemaakt! Sanitair is oud maar altijd schoon. 2x per dag goed schoongemaakt. Als het een keer vies was komt dat echt door de gasten zelf! In omgeving veel te doen. Personeel vriendelijk. Animatie mat. Speelgelegenheid voor kleintjes behoeft wat aandacht! Onze kleintjes vermaken zich ook uiterst goed met een fles, water en steentjes maar als je afhankelijk bent van speeltuin kom je bedrogen uit. Onze oudere kinds waren vooral in beek te vinden Dammen bouwen. zwembad naast de camping is echte voltreffer. prachtig bad! Hele dagen kun je hier vertoeven.

Restaurant op camping was prima. In dorp ook. Wij waren met eigen kampeermiddel.

Mooi zwembad maar camping rommelig

Irene
23-7-2017

Slecht: Slagboom dicht tussen 1 en 3 uur ! Broodjes moet je echt vroeg opstaan want om 9 uur is bijna heel de voorraad al op wat ik echt slecht vind want het wordt ook niet meer aangevuld. Geen animatie savonds, overdag animatie erg beperkt. Als het zwembad dicht is is er voor de jongere kinderen niets meer te doen op de camping alleen tafeltennissen.

Stacaravans staan niet gezellig opgesteld en eindschoonmaak moet je zelf doen en als ze dan komen controleren lopen ze gewoon mer de vieze schoenen door. .....

In de omgeving is veel te doen maar je doet er langer over om ergens te komen omdat alles over smalle weggetjes gaat.

Gasthof Rosé in het dorp is erg leuk en zeker niet duur.

Goed: zwembad , aardig personeel , mooie omgeving, caravan Bali van touroperator groot genoeg en ideaal dat er overal horren in zitten tegenwoordig.

Aanraders: watervallen Triberg, rodelen , midgetgolf , Europapark, grootste koekoeksklok ter wereld , plaatsje Haslach leuk om door te lopen.

Geweldige omgeving

Joppnl
9-7-2017

Geweldige omgeving om bv te fietsen..motor of te autorijden.

Camping zelf: veel caravans die aan de beek staan moeten er min.5 meter vanaf staan ivm mogelijk stijgend water en behoud van de oever.

Daarom sta je met de opening vd caravan naar dit beekje met wat bomen toe en is het uitzicht (zeer) beperkt.

Sanitair prima (ik was er in voorseizoen) en douchen zonder muntjed. Aankomst vriendelijk met begeleiding naar plek en hulp bij caravan op zn plaats zetten, zeer behulpzaam

Voor (tiener)jeugd s avonds niets te beleven, overdag wel gratis gebruik van groor zwembad mogelijk

Canvas Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Kinzigtal in Steinach, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Kinzigtal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Kinzigtal scoort een 7.25 uit 10 op basis van 236 reviews.