Camping Steingrubenhof

9 reviews over Camping Steingrubenhof in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

sanitair in 1 woord een 9,8. klein minpuntje: De ruimte om de chemische toiletten te legen bevindt zich in hetzelfde gebouw in plaats van een bijgebouw of iets dergelijks.

Mooie standplaats met mooi uitzicht, wel iets aan de kleine kant met 70m2.

Vriendelijke eigenaar, receptie prima voor elkaar. We hebben alvast voor volgend jaar geboekt omdat we in de naaste omgeving van de camping nog lang niet alle bergtoppen fietsend hebben beklommen.

Wij hebben met een grote tunneltent op het prachtige, achterste tentenveld gestaan. Schitterend uitzicht, goed gras, een klein maar keurig speeltuintje voor onze zoon (4) wat mooie bomen voor schaduw en een forse overdekte picknicktafel. Kortom, wij waren heel tevreden toen we de tent hadden opgezet. Wij wisten toen nog niet dat de rest van de camping grotendeels bewoond wordt door humeurige, bejaarde Duitsers met vaste plaatsen. Al snel bleek dat de hondenbezitters onder hen het tentenveldje gebruiken als shortcut naar het bos om hun hond uit te laten. Blijkbaar stonden wij in hun looproute en men vond het over het algemeen niet nodig om ons terug te groeten, sommigen wrongen zich tussen onze scheerlijnen en onze tafel heen, terwijl er genoeg ruimte was om even om 3 meter om te lopen. Absoluut dieptepunt was toen een dame zich mopperend en struikelend een weg probeerde te banen tussen de achterkant van onze tent en een heg.

Het sanitair was keurig en werd goed schoongehouden. Fors minpunt was wel de afwasruimte met zeer kort afgestelde tijdknoppen en geen stoppen voor de gootsteen. Eveneens was het een beetje jammer dat de beheerder ons een wifikaart verkocht maar er niet bij vertelde dat het netwerk bij lange na niet tot het achterste tentenveld reikt.

Kort samengevat : idyllische tentenveldje, nare sfeer. Onwaarschijnlijk dat we er snel terugkomen.

Rust

Jessie
9-9-2015

Geweldige camping in een prachtige omgeving. Camping beheerder Is een aardige man, die je vooraf informeert wat zijn regels zijn en daar niet krampachtig over doet als er problemen zijn. Het restaurant is inderdaad om 18.00 dicht, maar 800 meter verder in het dorp is een goed restaurant.

Camping is rustig en is geschikt voor kleine kinderen (speeltuintje), maar ouder dan 6 jaar gaat zich zeker vervelen. Het vrij reizen met het openbaar vervoer is een fijne bijkomstigheid.

We kwamen uit Italië, hadden gebeld maar we hoefden niet te reserveren, er was plek genoeg. Bij aankomst na een lange reis gaf de eigenaar aan van ons telefoontje "niets te weten". Gelukkig waren we net op tijd, 20 uur gaan ze dicht. De eigenaar kon ons amper te woord staan. Legde niets uit/ vertelde niets over regels. Zo bleek bv de poort dicht tussen 12 en 14 uur. Om vijf over 12 stonden we klaar om een middagje naar freiburg te gaan, maar dat werd dus pas 14 u. Op onze vraag of de poort aub open mocht was het antwoord resoluut "nein" De plek was prachtig maar daar is ook alles mee gezegd. Ik voelde me absoluut niet welkom.

Ongezellig

Noortje
22-6-2014

Wij begrijpen niet waar de hoge waardering voor deze camping vandaan komt, eigenaar onvriendelijk, kleine plek, wel prachtig uitzicht, geen gezelligheid in welke vorm dan ook op de camping, de douche is slecht afgesteld, damesdouche zeker 6 minuten, herendouche 1,5 minuut , en dan een restaurant wat om 18.00 uur sluit?Daar begrijpen wij helemaal niets van, nee voor ons geen Steingrubenhof meer........

fantastice camping

elly van gurp
27-9-2013

we hebben 7 dagen op deze camping gestaan waren goed onthaald eigenaar heel vriendelijk mochten een plaats uitzoeken en hadden dan ook een mooie plaats sanitair was uitstekend wel met douche munten maar was ruimvoldoende we hebben prachtig weer gehad wat natuurlijk ook me zat zou nog wel eens terug gaan

Mooie plek om te kamperen

Jeannette
28-7-2013

Mooie terassencamping met een geweldig uitzicht.

Het sanitair is zeer goed en schoon.

Het dorp is ca 800 meter van de camping,daar zijn goede restaurants,supermarktje,ijssalon enz.

Je krijgt op de camping een pas voor gratis openbaar vervoer,dat is nog eens een bonus.

De plaatsen met stroom zijn niet groot maar als je de evt auto op de parkeerplaats zet heb je ruimte genoeg.

De eigenaars zijn heel vriendelijk en gastvrij,dus zeker een plek om terug te keren.

Leuke en goed verzorde camping

chris verweij
22-8-2012

Dit is een mooi gelegen terrassen camping op ongeveer 700 meter hoogte.

Wij zijn er terecht gekomen omdat de campings bij kirchzarten vol zaten en we werden doorverwezen naar St.Peter.

We hebben hier een geweldige tijd gehad mooi weer veel zon en we vonden het jammer dat we weer naar huis moesten.

Op de camping zelf is weinig te beleven maar de meeste mensen komen hier om te lopen en ja dat kun je hier genoeg.

Op de camping is geen winkel aanwezig maar je kunt wel broodjes bestellen voor de andere dag.

Het sanitair is vrij nieuw en ziet er verzorgd uit.

Warm water voor de afwas is gratis.

Voor het 50 euro cent kun je 3 minuten douchen wat wel erg kort is,maar als je wat langer er onder wil staan moet je er maar 2 munten in gooien.

Er is wel een restaurant bij de camping maar die is maar beperkt open.

Op de camping is ook Wiffi is niet gratis maar voor 5 euro kun je 10 uur internetten het bereikt hiervan is goed zelf in de caravan.

Dit is echt een camping om nog eens terug te komen.

Mooie plek!

kirsten
8-8-2012

We zouden in eerste instantie naar een andere camping gaan, maar die was vol. Door die eigenaar zijn we doorgestuurd naar deze camping, omdat hij wist dat hier nog plek was. Het is een mooie terrassencamping met uitzicht op het middelgebergte. Je krijgt er een Konus-karte waardoor je gratis met de trein en de bus door het zwarte woud mag reizen. Hier hebben we elke dag gebruik van gemaakt. Tussen de vaste plaatsen staan wat oudere caravans, maar de toeristen hebben 2 eigen terrassen en er is een tentveldje. Wij zouden 5 dagen blijven, maar gingen er pas na 11 weg. Het sanitair is erg mooi.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Steingrubenhof in St. Peter, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Steingrubenhof zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Steingrubenhof scoort een 7.29 uit 10 op basis van 9 reviews.