Gasthof Simonshof

7.7Goed

Duitsland, Baden-Württemberg, Schiltach (Zwarte Woud)

7.7Goed

Gasthof info

Meer gasthof info
Tonen op kaart

6 reviews over Gasthof Simonshof

• 7BD20-08-2015

Kindvriendelijk huisje

Het huisje is mooi gelegen midden in de bossen en boven op een heuvel. Daardoor moet je wel naar het dorp over een bergweg naar beneden. In de zomer prima te doen maar in de winter lastiger. Het huisje is goed geoutilleerd. Over de bedden waren de meningen verdeeld. Voor de kinderen is er een leuke speelzolder, een speelhuisje en allerlei tractortjes en skelters. De eigenaren zijn zeer vriendelijk maar wij hebben verder niet veel gemerkt van hun enthousiasme voor Simonshof. Wat ons opviel is dat na een reis van 8 uur in warm weer je bijvoorbeeld direct de rondleiding krijgt over het terrein en niet gevraagd wordt of je eerst even rustig wil settelen. Alle regels zijn vastgelegd in een boek en bij de wasmachine hangt een briefje dat je zelf het wasmiddel moet meenemen. Al met al een huisje op een mooie locatie met veel speelmogelijkheden voor de kinderen waarbij wij iets meer enthousiasme hadden willen zien.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9judith-roger20-06-2012

geweldige vakantie voor kinderen en ouders

Geweldige vakantie gehad in app. panoramablick, met een geweldig uitzicht over de heuvels van het zwarte woud. Voor de kinderen van alles te doen op de boerderij zowel binnen als buiten.(speelschuur, dieren, trampoline, enz.) In de omgeving zeer veel te doen en zien. Fam Spinner is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

• 10Monique Hordijk07-05-2012

Super vakantieboerderij in hart Scharzwald

Een geweldige meiweek gehad op de vakantieboerderij bij de familie Spinner. Ideaal voor kinderen: varkens voeren, geiten aaien, een supertrampoline, slecht weer speelhuis en zandbak/speeltuin. Mooie accommodatie (6 pers. Haüsle), schoon, overcompleet, sfeervol. De smalle weg slingert naar de top van de berg waar je vanaf het terras een prachtig uitzicht hebt over het dal. Mooie wandelgebieden, super bossen, rust, natuur. Schiltach is een soort Anton Piek dorpje en door de sprookjesjesachtige sfeer in de uitgestrekte, stille, groene bossen waan je je in de Efteling. Heerlijk gegeten in allerei Gasthöfe en gesmuld van verse Brötchen en lekkere taarten. Simonshof is een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in april 2012

• 9familie van Gerven10-02-2010

kindvriendelijke boerderij met prachtig uitzicht

In hittegolf is verblijf op Simonshof perfect door ligging op hoogte. Alles aanwezig om kinderen te vermaken, goed verzorgd, ook binnenspeelplaats met prachtige bouwhoek, onze zoon bouwde er iedere dag. Regelmatig traktorritjes met de boer voor de kinderen. Het appartement is prima verzorgd. In Schiltach zelf, een ritje van 15 min. de berg af, ligt het gemeentelijke zwembad. Prachtig gelegen met supervoorzieningen voor kinderen. Met onze zoon van 5 en baby van 4 maanden konden we prima in de schaduw liggen. Een klein nadeel van ons verblijf was het feit dat er alleen Duitse kinderen waren die samen optrokken. Voor onze zoon van 5 was het lastig samen spelen, terwijl hij natuurlijk het liefst met andere kinderen speelt. Wellicht een tip om even te checken of er NL-kinderen zijn, als je dit belangrijk vindt. Verder in omgeving veel familierestaurants waar je lekker kunt eten én die rekening houden met kinderen. Supercombi dus.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

1 tip over Gasthof Simonshof

• Monique Hordijk, 07-05-2012

Ga beslist een keer rodelen in Gutach. Bezoek de sprookjesachtige Kinzig Ursprung met een prachtig vennetje, een kletterbaan (ook voor kleine kinderen) en een prachtig wandelgebied daarachter. Beklim de Kalden en/of Feldberg (eeuwige sneeuw) en kijk uit over het Rijndal helemaal richting de Vogese in Frankrijk.

0 vragen over Gasthof Simonshof

Gasthof info