Sankt Blasien-Albtal

Reviews over Sankt Blasien-Albtal

Stadje met enorme kloosterkerk

Rinus
    22-11-2012

Sankt Blasiën is een erg mooi klein stadje in het hart van het Zwarte Woud, de omgeving is prachtig, het stadje ligt in het nauwe dal van de rivier de Alb en word beheerst door de enorme kloosterkerk met zijn 72 mtr.hoge koepel,het interieur van deze kerk is indrukwekkend prachtig, alles is uitgevoerd in wit marmer.. Naast de kloosterkerk ligt een klein Kurpark waaraan het fraaie, in pastelkleuren geschilderde aardige Rathaus is gelegen.

Gereisd Met partner in september 2008

prachtige plaats!!

arend gerritsen
    28-5-2010

Cultuurrijke plaats met mooie vakwerkhuizen, een heuze Dom die schitterend is met al dat witte marmer. Een leuke winkelstraat met gezellige winkeltjes, goede eetgelegenheden, vooral het kroatisch restaurant bij de brug. Mooi park om te wandelen, in een schitterend mooie omgeving. Mooi punt als start voor het verkennen van de omgeving, zoals de Schluchsee, Titisee, Albtal en de Feldberg, het hoogste punt in het Zwarte Woud.

Gereisd Met partner in juli 2009

Een heel mooi stadje in Zuid-Duitsland

Linda Duijn- van Dam
    25-8-2007

Een heel mooi stadje in Zuid-Duitsland. Kenmerkend en een aanrader om te bezoeken is de Dom, die torenhoog boven alles uitsteekt. Gezellige winkelstraat en een leuk speeltuintje met bankje en hek eromheen zodat je als ouder ook rust hebt. De omgeving is schitterend en biedt vele mogelijkheden voor wandelen.

Gereisd Anders in Sat Aug 25 2007 18:46:50 GMT+0000 (UTC)
Sankt Blasien-Albtal scoort een 8,5 uit 10, op basis van 4 reviews