Salem / Neufrach

• 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

• 9Rinus24-11-2012

Dagtrip van maken

De abdij van Salem is een enorm complex, binnen de kloostermuren vindt men niet alleen de kloostergebouwen, het slot en een prachtige kerk, maar in de bijgebouwen ook verschillende musea, in een deel van de kloostergebouwen is een dure kostschool ondergebracht. De kerk, musea en de voormalige paardenstallen en koetshuis zijn vrij te bezoeken met een entreebewijs. Het bezoeken van het slot kan alleen onder begeleiding van een gids, men moet hiervoor een apart entreebewijs kopen, maar dit is zeer de moeite waard, alleen dan komt men door de schitterende pronkzalen zoals de Betsaal, de Kaisersaal en de bibliotheek. Bij het klooster ligt een fraaie tuin en is er een kloosterwinkel. Nabij de ingang van het complex liggen enkele restaurants. Neem de tijd om alles te bekijken, maak er een dagtrip van, er is heel veel te zien.

• 3Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in mei 2010

• 8Linda Bergstra28-07-2012

Centrale ligging bij de Bodensee

Vanuit Salem kun je allerlei activiteiten ondernemen in het gebied.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 8Marie- Josee en Bert03-07-2012

Kasteel- en kloosterbezichtiging

Een dag naar Salem om het klooster c.q. kasteel te bezichtigen. Mooie locatie met fraaie gebouwen en park. Kerk c.q. Münster geven een duidelijke weergave van het geschiedde van dit monnikenklooster en de handelswijze hiervan. Hard werken, weinig slaap- en eten was de remedie. Maar niet van alle... ook het contrast mogen zien tussen monniken en leiding/ abt. Maar dat is aan ieder zelf wat men er van vindt. In het klooster ook nog een brandweermuseum... was ook heel leuk. Nog even door het park en met een dubbel gevoel weer naar de vakantiebestemming.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in juli 2012

• 7Sigrid Hentrich22-04-2012

Netter Ort mit viel Natur im Bodenseehinterland

Wer shoppen will sollte hier nicht hin, aber zum shoppen reist man auch nicht nach Neufrach, da fährt man nach Ravensburg, Friedrichshafen oder gleich nach Konstanz oder Ulm. Aber schöne Landschaft, ruhige Waldwege, nette Weiler, freundliche Menschen trifft und findet man eher hier. Besenwirtschaft, idyllischer Campingplatz, versteckte Forsthäuser, ein kurviger Bachlauf mit Wehren, nette Gasthäuser, in denen man noch familienfreundlich essen gehen kann, was will man mehr.

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

• 4Robert26-03-2012

klein dorpje

Als je van kleine dorpjes houd dan vind je dit wel leuk maar na 1 a 2 dagen heb je het wel gezien. fietsen is een beetje gevaarlijk aangezien de auto's hard rijden en er vaak geen fietspad aangelegd is.

• 5Sfeer in stad
    • 4Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2010

• 8Madeleine14-10-2009

Klein plaatsje met een mooi kasteel

We zijn vanuit Friedrichshafen met de trein naar Salem gegaan om het Slot te bezoeken. Er was geen aansluiting met de bus ( uur wachten en een zaterdag was ook niet handig. Bus rijd om de 3 uur) dus gingen we lopen. Dat werd een aardige tippel (30 min) want het slot ligt niet in Salem maar erbuiten bij Stefansfeld. Slot Salem, oorspronkelijk een klooster, is een groot complex en wordt gedeeltelijk gebruikt als school. Er is hier veel te bekijken. In het slot zijn verschillende musea, o.a. een stokerijmuseum, brandweermuseum. Op het terrein zijn oude ambachten te zien zoals een smid, glasblazer, muziekinstrumentenbouw enz. Ook de kerk en de tuinen mogen niet gemist worden. Als je alles op je gemak wilt zien ben je met een dagtrip onder de pannen.

• 8Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2000