Reviews over Rottweil

Schitterend stadje

Jan
    16-3-2013

Rottweil is een prachtige oude stad waarvan het centrum wel heel bijzonder is. Schitterend geschilderde huizen in diverse kleuren. Let ook eens op de erkers in de gevels die prachtig zijn gedecoreerd met wapens, portretten of andere versierselen. Heel mooi is de "Hubscher Winkel" waarvan de gevel een knik van 45 graden heeft. Voor je bij het VVV naar binnen loopt zie je weer zo'n prachtige erker aan de gevel. Overal in het stadje zie je foteinen staan die het bekijken waard zijn. Ga zeker in de Kapellenkirche kijken waar boven de ingang de beeltenissen van de profeten en apostelen staan uitgebeeld. Ook de Zwarte Poort is mooi om te zien. Deze was ooit een onderdeel van de stadsmuur.

Gereisd Met vrienden in mei 2007

Mooi gerestaureerd stadje

Wilma
    9-10-2012

Er is veel aandacht besteed aan de restauratie van het centrum van Rottweil. Veel verguldsel, soms haast iets te mooi en goed afgewerkt. Leuk om gezien te hebben. Het Parkhotel ligt op loopafstand van het centrum.

Gereisd Met partner in Sat Sep 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Rottweil scoort een 8,5 uit 10, op basis van 2 reviews