Camping Kirnermartes Hof

28 reviews over Camping Kirnermartes Hof

• 2018
    7Jeroen17-08-2018

Prima camping, kleine plaatsen

Gezellige, gemoedelijke terassencamping met mooie speeltuin, waar kinderen veilig kunnen spelen. Veel nederlanders, goed eten in restaurant, jammer dat de keuze alleen uit flammkuchen bestaat (overheerlijk). Mooi terras met goed glas bier. Vriendelijke eigenaren. Prima uitvalsbasis voor activiteiten in de omgeving (freiburg). Zwembad in Kirchzarten is aanrader. Het dorpje Oberried heeft niet veel, 2 bakkers, restaurantjes. Boodschappen in Kirchzarten. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt in de speeltuin met andere kinderen. Boerderij stelt niet veel voor. Is aan de andere kant vd weg met paar dieren. Wel leuke kalfjes.

• 7Staat v/h sanitair

• 2017
    8Marja21-08-2017

Gezellig en veel te doen in de omgeving!

Het is een camping die veel bezocht wordt door ouders met kleine kinderen.Er is een leuk speeltuintje.In Kirchzarten is een tourismus die je veel informatie kan geven over leuke uitstapjes.Wij hebben de hoogste waterval(Triberg en de Todtnauberg)bezocht.De Wutachschlucht is ook een aanrader.Op de camping zijn ook wel folders.De konuskaart is een uitkomst ,we gingen vaak met de trein,we zetten de auto dan bij het treinstation in Kirchzarten.wat ik kan zeggen over de camping is:Een eenvoudige camping met alle voorzieningen in een landelijke boerenomgeving.De kinderen kunnen zich vermaken op de boerderij,,met de paarden,koeien,geiten en de konijnen.

• 5Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 8Remco Roozenboom06-08-2017

Een echte aanrader

Mooie en grote plaatsen met een geweldig uitzicht op de omliggende bergen. Sanitair schoon en degelijke, drie douches is aan de krappe kant. De combinatie van het hoogteverschil en afstand tot sanitair kan een probleem zijn. In de nabije omgeving is ontzettend veel te doen en te zien, je hoeft je niet te vervelen. Voor de kinderen is er veel te doen. Speeltuin met een beekje waar je lekker in kan spelen. Kinderboerderij waar je ook pony kan rijden en bij de koeien mag kijken.

• 4Eetgelegenheden

• 5Elza02-08-2017

Helaas

Onpersoonlijk ontvangst, weinig tot geen betrokken personeel. Wij vonden de informatie op de website misleidend. Weinig plaatsen met uitzicht, plaatsen erg klein en schaduw vaak een probleem. Omgeving daarentegen is prachtig en veel te doen. Camping prijst dit echter niet aan, dus zelf op onderzoek uit!

• 4Eetgelegenheden

• 8Arianne30-07-2017

Douches zijn top, hoogteverschil is minder

Deze camping ligt een stuk boven het dorp Oberried waardoor het een stevige wandeling is als je even naar het dorp wilt. Ook op de camping loopt het flink op en af. Heerlijke flammkuchen gegeten. Ook de douches zijn top. Jammer dat de wifi vooral bij het hoofdgebouw werkt. Wij hebben het Steinwasenpark bezocht en dat is echt een aanrader.

• 9Eetgelegenheden

• Oude reviews

8Pien10-10-2016

prima camping met een betweterige receptionist

Goed te bereiken camping met vlakke plaatsen en mooi uitzicht. Prima sanitair en ook een ruimte voor vaatwassen, kleding wassen enz. Wifi rond het hoofdgebouw werkte prima. Twee maal per week kun je pizza eten en deze geheel naar eigen keuze zelf samenstellen. Er is een broodjesservice, maar in het dorp zijn ook twee bakkers. Jammer dat de betweterige receptionist/ober totaal niet op de hoogte was dat deze camping meedoet in 2016 aan de actie minicampingcard. Dit gaf problemen bij het afrekenen.

• 9Familie Veldhuizen16-09-2016

Wij komen zeker terug

Wat een geweldig hartelijke ontvangst kregen we van de eigenaresse van deze camping. Je mag je kampeerplek zelf uitkiezen en vanaf 17.00 uur kun je je aanmelden. Dat betekent wel dat een plek reserveren geen zin heeft. Zo'n beetje alle kampeerplaatsen hebben fantastisch uitzicht op de omliggende bergen. Het zijn ruime en vlakke plaatsen. Toercaravans staan afgescheiden van vaste plaatsen. Het sanitair is schoon en netjes. Het dorp Oberried is levendig en in het nabij gelegen Kirchzarten kun je prima boodschappen doen. Als we dan toch 1 minpuntje moeten noemen, is het de vliegenoverlast als het vee dichtbij de kampeerplaatsen in de wei graast.

• 7DickenJenneke23-08-2016

Aardige camping.

Hier begin augustus gestaan met een grote tent (Karsten 350 met luifels en slaaptent). Ondanks de ruim ogende plekken, hadden we om de tent nog maar weinig ruimte over, doordat de auto er ook nog bij moest staan. Camping stond vol, zodat reserveren aan te bevelen is. Wel veel kinderen, zodat ons stel snel vriendjes had. Vriendelijke eigenaren, leuke speeltuin, en voor een kleine camping prima drink- en eetgelegenheid (eenvoudige kaart). Na het oversteken van de over het algemeen rustige weg, kun je rondkijken op de boerderij, knuffelen met de geiten en helpen met het voeren van het vee. Erg leuk voor de kinderen. Punten voor verbetering: sommige 'trapjes' tussen de terrassen hebben geen treden maar bestaan uit een geasfalteerd paadje. Dit is erg steil en zeker als het donker is (geen verlichting op de camping) uitdagend. Sanitair was netjes, uitzonderingen daargelaten, maar verouderd en bij een volle bezetting ontoereikend. In de omgeving is voldoende te doen, waarbij de gastenkaart het openbaar vervoer in het Zwarte Woud gratis voor je ontsluit.

• 7Bram Naaktgeboren30-07-2016

Mooie omgeving maar camping kan beter

Omgeving van de camping is mooi en er is veel te doen en te zien. Camping zelf is wel ok; leuk speeltuintje voor de kinderen en beheerder is flexibel. Paar nadelen: plaatsen zijn niet overdreven groot; onze De Waard-tent paste niet op één plaats, we hadden geen schaduw, sanitair is verouderd en niet echt schoon, maar twee spoelbakken om af te wassen voor de hele camping.

• 8Eetgelegenheden

• 8Jack26-10-2015

Prima plek met volop mogelijkheden

Camping …. In Oberried bestaat voor een groot gedeelte uit vaste plekken. Die liggen echter helemaal los van de campingplaatsen. Hiervoor zijn een paar terrassen gereserveerd. Grote staplaatsen, tussen de 80 en de 100m2. Het sanitair is midden op de camping gelegen dus voor sommigen is het een aardig eindje lopen en klimmen om naar het toilet te gaan etc. vooral omdat het bovenste terras het mooiste uitzicht biedt. Voor mensen die wat minder ter been zijn is dit dus geen aanrader. Brood op de camping aanwezig. Bestelde brood staat rond half zeven klaar en kan je zo pakken. Rustgevende en mooie omgeving. Sanitair lijkt me in het hoogseizoen aan de krappe kant. Uiterst vriendelijk personeel. Bij de receptie is een Gaststube aanwezig die vanaf 17.00 uur geopend is. Gunstig gelegen voor een bezoek aan Freiburg (gezellige stad, 12 km) en een stuk beter geprijsd dan de campings in Freiburg. Bij de staplaats een buskaart voor de omgeving voor de duur van het bezoek inbegrepen. Leuke geste.

• 7Staat v/h sanitair

1 tip over Camping Kirnermartes Hof

• Marieke, 11-08-2014

als je geen eigen kampeermiddel heb zijn de stacaravans ook erg leuk. Een dubbel stapelbed met eigen sanitair en smaakvol ingericht

1 vraag over Camping Kirnermartes Hof

• Juno_hill, 31-12-2015

honden

Mogen er ook honden in de mobiele huisjes?

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig