Konigsfeld (Zwarte Woud)

Reviews over Konigsfeld (Zwarte Woud)

Mooie plaats

Heidi Tips
    24-8-2014

Mooie plaats met een aantal mogelijkheden voor uitstapjes. Het gemeentelijk park is mooi en gezellig om wat te gaan drinken. Helaas is er geen enkele bewegwijzerde wandelroute of wandelroutekaart. Daarvoor ben je op jezelf aangewezen...

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Aug 09 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooi wandelgebied

Roger Vanderwaeren
    21-7-2014

Tal van goed bewegwijzerde wandelwegen die tot diep het Zwarte Woud intrekken kenmerken "Konigsfeld". Vanuit Konigsfeld kan je ook makkelijk het zuiden van het Zwarte Woud bezoeken, inclusief de streek rond het Bodenmeer. De wegen zijn in voortreffelijk staat, de bewegwijzering - talrijke "Umleitungen" - kan iets beter, een goede recente wegenkaart is een must al dan niet aangevuld met een GPS. Hou wel rekening met de typische Duitse rijstijl vooral in de bergen waar 100 km per uur eerder regel is dan uitzondering.

Gereisd Met partner in juni 2014

Mooie omgeving om te gaan wandelen.

Trudeke Alberts
    20-9-2013

Bij de toeristinfo is een gedetailleerde wandelkaart te koop. Hiermee kun je je goed oriënteren in de omgeving. Overal staan richtingaanwijzers. Königsfeld is een rustige plaatsje met een supermarkt, bakker, boekhandel, enz. Albert Schweitzer en zijn vrouw Helene hebben hier jaren gewoond. Hun oude huis is als museum ingericht en en is op vrij-, za en zondag te bezoeken.

Gereisd Met partner in september 2013

Komen terug!

Carlos
    1-6-2012

is een beetje centraal gelegen. Mooie wandelingen in de onmiddellijke omgeving en ligt ook een beetje centraal voor andere uitstappen met de wagen (bv; Triberg, Bloemeneiland, Bodensee, Stein, Vilingen)

Gereisd Met partner in mei 2012

heerlijk rustig hotel in mooie omgeving

m tims
    2-7-2010

ideaal voor rustzoekers ook al is er wel mogelijkheid voor kinderen. Ligt rustig. Wij hadden een hond bij ons en kregen huis Brend. Eerst evebn schrik in de keuken, leek op hotel van vorig jaar maar toen we de trap opgingen ruime badkamer en slaapkamer, nog een verdieping hoger slaapkamer en woonkamer, heel ruim en netjes. leuk uitzicht ove alle gebouwen en als de hond eruit moest kom dit gewoon los, de hoek om en je zat in het bos. Eten prima, ruime keus, altijd 2 soorten soep, 2 aardappelgerechten, 2x pasta oid, 3 soorten groene en ruim saladebuffet, 2 soorten vlees en een soort vis, tussengerechten zoals gerookte zalm, eiergerechten, bijzonde klaargemaakte tomaten, toe 4 soorten ijs en diverse soorten mousse en fruit, en als je kaas lekker vindt ook ruim aanbod kaasplank, ontbijt ruim voldoende, eniogsinds afgestemd op bussen (engelsen) met veel cornflakers, ei, spek maar ook broodjes beleg, yoghurt, fruit

Gereisd Met partner in juni 2010
Konigsfeld (Zwarte Woud) scoort een 7,5 uit 10, op basis van 19 reviews